bergen Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hei! Nå skal jeg bestille vannkjøling til uka, men vil ha deres synspunkter før jeg tar en enderlig avgjørelse. Det jeg har tenkt meg er følgende: Cpu blokk: DD TDX (vil bare ha to nippler, derfor ikke RBX) GPU : DD Maze 4 Chipset: DD Maze 4 Radiator: Black ice extreme 2 Pumpe: Hydor L20 II Tank: Typhoon Floppy Bay Reservoir Slange: Danger Den UV TUBING. Eventuelt Tygoon slange dersom det viser seg at UV slangen ikke duger. Relè: Criticool PowerPlant (finnes det mindre og bedre relè enn dette? Alt skal være i 1/2". Hva tror dere om dette? Senere skal jeg ha inn en Black Ice Extreme radiator og muligens en pumpe til denne (Bytter da til denne tanken) . Det jeg da lurer på er om jeg skal la CPUen kjøre alene på den store eller den lille radiatoren? Takker for alle svar og forslag til utbedringer Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Med hensyn til vannblokker, så kan jeg med en gang si at du har gjort et meget bra valg på alt. DangerDen har jo etterhvert blitt en av, om ikke den mest etablerte produsenten av slikt. Her får du flotte produkter med god ytelse, god pris, god kundeservice, og muligheter til alt av reservedeler. I tillegg leveres jo blokkene med mange forskjellige options. Forskjelllige dim på nipler, forskjellige topper, festeordninger, dyser og til og med spesialverktøy. Så forresten at de har lansert en TDX-blokk i rent sølv Det beste var jo at du får den for under 900, hvis man snyter litt på tollen... Alt dette vitner om en produsent som tar vannkjøling og kundene sine krav på alvor. Når det gjelder radiator, så er en "heatercore" et bedre valg. For det første er den rimeligere, og for det andre yter den rett og slett bedre! Men må understreke at BIE2 ikke er et dårlig valg. Tanken og slangene er sikkert helt greit. (her kan du jo kanskje prøve å lete etter en test for og være mer sikker) Når det gjelder pumpe ville jeg ha valgt noe annet, og helst noe større. Folk har litt ymse erfaringer med hydor ser jeg. En MaxiJet MJ1000 (webzoo.net) er et bra valg. Eller 12 volts pumpa fra DDen som de selv anbefaler. Angående relé; ja det finnes mindre. Dette f-eks: http://www.dangerden.com/images/pumps/PRSK.jpg Til slutt vil jeg anbefale deg varmt å kjøpe alt fra DDen direkte. Det blir billigere selv på den lovlige måten. Og utvalget er jo stort. Lenke til kommentar
bergen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Takk for et knallbra svar Arctic!! Jeg velger nok å gå for en BIE2 chrome radiator da jeg ikke liker utseende på heatercore`n, og ytelsen er vel ikke så mye dårligere på BIE2`n. Når det gjelder pumpe har jeg begynnt å vurdere DD 12v pumpa, men er det noen som vet hvor mye den bråker i forhold til Hydor L20II? Jeg vil ha et mest mulig lydløst kjølesystem, men mener å ha lest et sted at DD pumpa bråker endel. Kan den pumpa kjøres uten relè? Har også sikkla på TDX blokka i sølv, men venter litt med denne da jeg muligens går over til en annen socket etterhvert. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Her er en graf på støynivået vs. noen andre pumper: http://www.dangerden.com/images/pumps/12v/sound_chart_lg.jpg Er du veldig kresen på støy er nok ikke 12volts pumpen noe for deg. I allfall ikke uten "dimming" Når det gjelder den sølvblokken, så må jeg påpeke at jeg bare tok den med som et eksempel. Den er sikkert fin hvis man har veldig lyst på en blokk i sølv, men ytelsesmessig tjener du lite eller ingenting på den. Hvis man tar en titt på sammenligningene her: http://www.overclockers.com/articles373/wbsum.asp så kommer den faktisk litt dårligere ut enn kobberutgaven grunnet høyere motstand. I en annen test kom den litt bedre ut. Alle pumper kan godt kjøres uten relé. 12 volts pumper starter jo opp via PSU. Alt av 230 volts akvariepumper er laget for kontinuerlig drift. Dermed kan de stå på hele døgnet, også når PC er av. Ønsker man å slå pumpen av, er det greit å koble den til en forgrenerkontakt med bryter. I denne kobler man også PC. Dermed er du sikret at PC ikke får strøm før pumpen får det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå