dimdal Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Heisann.. Kjører en FC2 server med apache, og har konfigurert i httpd.conf at hver user skal ha sin egen public_html mappe så de kan ha egne hjemmesideområder.. dvs. http://serveradresse.no/~username Men når jeg prøver å få tilgang til denne adressen med brukernavnet til en eller annen som har en mappe med noen html-filer i , får jeg melding om: You don't have permission to access /~user on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Hvordan kan jeg egentlig sette tillatelser på dette? Jeg kan jo ikke chown'e public_html mappene om til apache ? Endret 28. mai 2004 av dimdal Lenke til kommentar
mikis Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Hva slags rettigheter er satt på hjemmeområdet du forsøker å aksessere? Den må være satt til 755 hvis du skal ha tilgang utenfra. Endret 29. mai 2004 av mikis Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 public_html mappen er chmod 755 .. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 "username"-mappen må også være 755 for at apache skal kunne nå public_html mappen Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 "username"-mappen må også være 755 for at apache skal kunne nå public_html mappen Det funka takk skal du ha Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 755 vil si at alle brukerne på hele systemet har lesetilgang til mappa. Det kan være dumt i forhold til f.eks. brukernavn/passord i PHP..... sett hjemmeområdene til brukerne til 751; det holder (gir kjørerettigheter til mappa, men ikke lese, man kan da ikke kjøre ls i mappa, men webserveren får tilgang til å gå inn i mappa og så videre inn i public_html) Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 laaknor : Kom deg litt i forkjøpet, så jeg kom på dette.. Men takk uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå