Lurifaksen Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 starter windows (kommer det oppstartslyd f.eks.? i såfall er det vel ingenting annet en skjermkort og skjerm som kan ha problemer? og skjermkortet er egentlig litt tvilsomt - starter en PC uten skjermkort? (stopper den ikke i bios?) meget merkelig. Det er sikkert noe banalt du har glemt... som å putte i strøm og slikt. ikke fortvil, slikt skjer. (tror jeg) Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 ...dette høres ut som ett ganske enkelt men vanskelig å oppdage problem... 1. løsne på skruen til skjermkortet 2. nå tar du å sjekker at skjermkortet er rett satt i AGP porten, at den ikke er skjev 3. test maskinen uten å skru til skruen på skjermkortet ...let me know the result :smile: Lenke til kommentar
steinberg Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 har prøvd å rette på skjermkortet, satt det inn og ut flere ganger men ingenting skjer! Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Har du prøvd maskinen med en annen skjerm koblet til?? Ønsker deg forøvrig lykketil..det er jævlig kjiipt å ha en maskin som ikke fungerer. Lenke til kommentar
steinberg Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 nei har ikke prøvd med ny skjerm, men nå har jeg jo allerede kjøpt så mye extra, at jeg like gjerne kan kjøpe meg en ny skjerm og :smile: Lenke til kommentar
maggun Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Quote: On 2002-04-11 21:06, steinberg skrev:dette er allerede blitt en dyr pc for meg. og nå blir den enda dyrere hvis ingen her har noen super tips til meg.min amd xp1800, epox ep 8kha+ hk,768mb ram, chieftec dragon kabinett, wd 80g harddiskhar tatt kvelden.nå har jeg byttet hovedkort,cpu, skjermkort og ramen er testet.men når jeg starter pc'en så slår ikke skjermen seg på. har testet skjermen på en annen pc og da virker den fint.tips? hei Jeg hadde problemer med et nesten klin likt system. Problemet jeg opplevde, var kansje noe anderledes. Etter å ha satt det sammen, innstallert windows, gikk det cirka en time før maskina bestemte seg for å kjøre omstart. Etter det var pc'en umulig å kjøre stabilt, problemet forverret seg til det stadiet at omstart ble gjort så hyppig at det ikke var mulig å gjøre noe som helst. Ikke en gang BIOS var mulig å nå. Heldigvis skulle jeg montere et P4 system for en, så jeg hadde kunne derfor eksperimentere litt med forskjellige konfigurasjoner. Og kom raskt frem til at det var strømforsyningen som var årsak til problemet. Mens jeg med AMD systemet fikk tegn til liv med den defekte psu, var noen få omdreigninger på cpu vifte det eneste P4 systemet ga fra seg. Ringte leverandøren databutikken.com, og de sendte meg en ny psu, uten at jeg behøvde å returnere den defekte. PSU jeg opprinnelig fikk levert var en 300W med såkalt "ultra silent technology" fra Q technology. Fikk ettersendt en Cheiftech 300w psu som fungerer utmerket, og systemet er idag så stabilt som du får det. Lenke til kommentar
steinberg Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 jeg har en enermax silint ett eller annet med regulerbar vifte. kan det være slik at jeg må ha orginal chieftec strømforsyning i kabinettet? Lenke til kommentar
steinberg Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 ok nå prøver jeg for siste gang å demontere alt og sette det sammen igjen. og virker det ikke da så leverer jeg den til komplett data så får de fikse det! Lenke til kommentar
dopus Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Du har vel ikke intrigrert skjermkort i tillegg til Det i AGP porten. den blir i tilfelle defaultet til det innebygde skjermkortet. Har skjedd hos meg, og det tok noen minutter før jeg komm til å tenke på at det faktisk var et intrigrert skjermkort i den da jeg koblet skjermen til der fikk gått inn i bios skiftet default skjermkort til AGP.Restartet og koblet skjermen til grafikkortet så virket alt fint...var faktisk etter en flash av bios(bios gikk tilbake til default innstillingene) trodde jeg hadde fucka up maskinen noe så jævlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå