Gå til innhold

Dyrt!!!!

Anbefalte innlegg

dette er allerede blitt en dyr pc for meg. og nå blir den enda dyrere hvis ingen her har noen super tips til meg.

min amd xp1800, epox ep 8kha+ hk,768mb ram, chieftec dragon kabinett, wd 80g harddisk

har tatt kvelden.

nå har jeg byttet hovedkort,cpu, skjermkort og ramen er testet.

men når jeg starter pc'en så slår ikke skjermen seg på. har testet skjermen på en annen pc og da virker den fint.

tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt sett er det en meget enkel løsning, prosessoren er for varm. Har hatt det samme problemet mange ganger (er sinnsykt irriterende!!). kjøp ei skikkelig vifte, for eksempel GlobalWin Tak68. Den bråker ikke mye, og er meget bra, så lenge du har kjølepasta =)

Lenke til kommentar

Det kommer ikke klart frem om du har lys på monitoren = strøm.

Det kan være khz til skjermen som er stilt for høyt slik at monitoren ikke klarer å tenne.

Har hatt dette prob på enkelte gamle skjermer.

Kommer du inn i sikkermodus.(vga-modus)?

Du får kanskje ikke listet skjermkortbios heller?

svart hele tida?

[ Denne Melding var redigert av: Dataante på 2002-04-11 21:58 ]

Lenke til kommentar

Prøv og start maskinen med bare en rambrikke, sjekk at alle strøm kontaktene sitter godt, også hver enkelt av ledningene på strømen fra psu til hovedkortet. Epox ep 8kha+ har noen småting på undersiden av kortet som ikke må ha kontakt med kassa hvis du ikke bruker spacere, prøv det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet en gang. Da skrudde jeg maskinen helt fra hverandre. Og da mener jeg helt! La alle komponentene på gulvet og koblet de sammen uten å ta de inn i kabinettet igjen. Vet det høres dumt ut, men da får du satt inn igjen alle kabler og kort som kanskje står skeivt eller litt utav...

Lenke til kommentar

Det er sansynlig at det kan være kortsluttning et sted på hovedkortet.. særlig med tanke på kondens fra vannkjøling.. demonter alle komponenter. pass på statisk el. spray over hovedkort med sånn antifukt greie.. husker ikke helt hva det heter, men det tar med seg fukt nårr det fordamper.

det med skjermen og strøm.. det er ikke strømforsyningen som leverer strøm til skjermen om strømkablen går innom psu.. det er bare en vidreføring av nettspenningen. det har ingen påvirkning av psu. skjermen skal jo ha 230v den, så det er nettspenningen som bare er innom brytern på baksia, og til skjerm..

lykke til..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...