kallekalle Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hei, i dag fikk jeg inn min nye P4 3.0ghz prescott processor, med standard kjøleribbe/vifte. Jeg fjernet thermal-paden med plastikkort (skrapet den av) og gned på litt AC5 under kjøleribben, og gnidde av dette igjen (bare for å tette porene på metallet), og så la jeg et tynt lag med AC5 oppå heatspreaderen til CPU-en... (jeg kommer til spørsmålene snart) Under CPU-en teipet jeg fast temperaturproben til LCD-displayet, med en liten bøy slik at den ligger inntil selve kjernen på CPU-en. Nåh, helt i starten etter oppstart var temperaturen i både BIOS og på LCD-displayet litt ustabile, men de viste begge to omtrent 48-49 grader, LCD-displayet et par grader mindre. Windows ble installert, patchet og drivere ble installert....nå cirka åtte timer senere så leser temperaturene som følger: Idle: BIOS: 60 LCD: 38 100% load: BIOS (lest av i Windows): 68-75 LCD: 57 Jeg regner med at jeg installerte det sånn høvelig riktig, så spørsmålene blir: kan jeg stole på den temperaturproben jeg har teipet fast inni der? Og likeledes for hovedkortets temp.probe --kan jeg stole på den? Hvilken skal jeg tro på? Og hvorfor måler de forskjellig? Jeg ser av tidligere innlegg at BIOS-oppdateringer har gjort underverker, og det leder til neste frågå: Mitt hovedkort, MSI 865PE Neo2 Platinum, synes å ha lite med BIOSer tilgjengelig på nett... er det noen som vet om det finnes noen bedre BIOS-er enn den medfølgende? 3.* på msi.com.tw er visstnok ikke til Neo2-serien, går det å flashe dem likevel? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 BIOS-temperaturen er som regel feil. Prøv med en oppdatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå