Leroy Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 God dag. Har et Abti KG7 Raid hovedkort. Stemmer det at ram'en skal settes i dimm spor 4 til 1, så hvis man har kun en ram brikke så skal den stå i spor 4?? Og har det noe og si om man har uregistrert eller registrert ram?? Tror jeg går på veggen snart.... Lenke til kommentar
GTS Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 jaja... HVis du har en brikke, skal den stå i DIMM 4. HVis du skal bruke mer enn slot 4 0g 3, må du ha registred DDR-RAM brikker.... Er ikke helt sikker på det siste...hvordan det var...men trur det var sånn... Det første stemmer i hvertfall :smile: Lenke til kommentar
Spam Fraggsen Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Ganz korrekt. Begynn i DIMM-slot 4, bruk så slot 3 etc. Og: For å bruke alle fire DIMM-slotene på KG7-raid må du bruke registered DIMM-brikker (I følge manualen, i hvert fall.) Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Har seg nemlig sånn at jeg har en RAM brikke som ikke fungerer på min, men den fungerer på min kamerat sin pc... Når jeg setter den i så står bare pc'en og piper... Hovedkortet er også testet, og fungerer. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Husk også at alle brikkene må være av typen registrert ram hvis tre eller fire sloter skal brukes. Det går ikke an å kjøre uregistrert og registret og hver andre. Dette er for at systemet skal gå helt stabilt, men jeg har en mistanke om at enkelte kan klare å kjøre uregistrert ram i alle slotene. Bare prøv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå