Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverkskort som liker Linux?

Anbefalte innlegg

Ja, noen forslag? Trenger et trådløst nettverkskort der det følger med drivere til Linux (eller det er tilgjenglig.).

Det skal puttes inn i PCI-porten på en stasjonær PC, og jeg skal ha en ekstern antenne på det. Skal støtte 802.11g, og prisen skal ikke være over 1000 kroner.

Skal helst være tilgjenglig på komplett/netshop/psdata.

Edit: Prisen skal være UNDER 1000 spenn, ikke over :|

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde knoppix, det Linux OS som kjøres kun fra CD plata. På en bærbar Ibm Thinkpad, med et trådløst 3com kort, funka som bare det, la ikke inn drivere en gang.

Link:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118980&cks=PRL

Endret av tness
Lenke til kommentar

det avhenger jo litt av hva slags distro du kjører og hvilken kjerne den kjører igjen om det er plugnplay..

mitt 3com kort på laptop krevde ikke no knoting i gentoo med 2.6.6 kjerne...

søk også litt på forumene til distroen din så finner du sikkert mange lignende poster..

Lenke til kommentar

Det er vel rimelig få trådløskort som støtter ekstern antenne, og i tillegg linux... Jeg har hatt godt hell med pcmcia kort fra Orinoco (silver og gold) og et pci-adapter. Tror prisen kommer noe over 1000 spenn, men jeg vet ingen annen løsning som fungerer....

Du kan også kjøpe en router med innebygget switch som støtter trådløsnett med ekstern antenne, men disse var ganske dyre da jeg sjekket sist. Da slipper du å tenke noe på hvilket os du kjører :)

-magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...