[ReXoR] Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Ja, noen forslag? Trenger et trådløst nettverkskort der det følger med drivere til Linux (eller det er tilgjenglig.). Det skal puttes inn i PCI-porten på en stasjonær PC, og jeg skal ha en ekstern antenne på det. Skal støtte 802.11g, og prisen skal ikke være over 1000 kroner. Skal helst være tilgjenglig på komplett/netshop/psdata. Edit: Prisen skal være UNDER 1000 spenn, ikke over :| Endret 28. mai 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
tness Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Prøvde knoppix, det Linux OS som kjøres kun fra CD plata. På en bærbar Ibm Thinkpad, med et trådløst 3com kort, funka som bare det, la ikke inn drivere en gang. Link:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118980&cks=PRL Endret 29. mai 2004 av tness Lenke til kommentar
xico Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Hvordan i allverden skal han klare og putte det i pci porten sin? Hva med Dette eller dette? eller kanskje dette? Endret 29. mai 2004 av xico Lenke til kommentar
Frohike Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 det avhenger jo litt av hva slags distro du kjører og hvilken kjerne den kjører igjen om det er plugnplay.. mitt 3com kort på laptop krevde ikke no knoting i gentoo med 2.6.6 kjerne... søk også litt på forumene til distroen din så finner du sikkert mange lignende poster.. Lenke til kommentar
drall Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Vel, her er en liste. Endret 31. mai 2004 av drall Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Hvordan i allverden skal han klare og putte det i pci porten sin? Hva med Dette eller dette? eller kanskje dette? Funker de med Linux da? Komplett oppgir bare kompabilitet med Windows 2000 og Windows XP Lenke til kommentar
Royal Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Bruker selv et trådløst kort fra Buffalo med Red Hat Linux 9. Og det fungerer glimrende. Trengte ikke konfigruere noe som helst Lenke til kommentar
drall Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 I følge kernel-configen er prism54 det eneste chipsettet som er støttet. Lenke til kommentar
maggen Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det er vel rimelig få trådløskort som støtter ekstern antenne, og i tillegg linux... Jeg har hatt godt hell med pcmcia kort fra Orinoco (silver og gold) og et pci-adapter. Tror prisen kommer noe over 1000 spenn, men jeg vet ingen annen løsning som fungerer.... Du kan også kjøpe en router med innebygget switch som støtter trådløsnett med ekstern antenne, men disse var ganske dyre da jeg sjekket sist. Da slipper du å tenke noe på hvilket os du kjører -magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå