Gå til innhold

Blåskjerm - Unaccessible_boot_device

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg en ny maskin (XP2600+, MSI KT6V). Har ikke fått kjøpt meg ny harddisk enda, har en Maxtor 20gb . Problemet er at når jeg skal prøve å starte pc'n (W2k er installert), får jeg opp en blåskjerm rett etter at "Starter windows" har loadet. Der står det Unaccessible_boot_device og masse annet tull om chkdsk osv. Kommer meg heller ikke inn med Sikkermodus. Det rare er at jeg kommer meg inn når Windows98 er installert! Men plages med konstant restart når jeg prøver å gjøre noe (installere spill, programvare osv.)

Kan det være harddisken som er for gammel? Får heller ikke HD Lampa til å fungere. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

formatere ja.... er ikke det bare å installere win ME og kjøre scandisk?? funker jo på nesten samme måte :p

menne, jo har hatt det problemet selv, men husker ikke hva jeg gjorde. har en 20GB maxtor selv som os-disk, og den er det masse problemer med. kjør inn en win98 bootdisk, fdisk, slett alle partisjonene (utenom de som du har noe nyttig på. ta backup først) som du har hatt os på, og så kjører du en formatering når du installerer windows (ikke ta hurtigformatering. ender da antageligvis bare opp med at du må installere på nytt igjen).

det burde funke.

Lenke til kommentar
prøv å boot opp i Windows cd`en din, og gå i repair console og skriv inn

Fixboot

Se om det hjelper!

Hos meg kom feilmeldingen før dataen tenkte på å boote opp fra noen av diskene (antalgelig i det den fant harddisken...).

Lenke til kommentar

Okay..

Nå har jeg prøvd en hel masse ting her. Har tatt fdisk og slettet alle partisjoner og formatert som nevnt lengre opp. Fikk installert (Kopiert filene) W2k, men når jeg skal starte opp for første gang etter installasjon kommer jeg til "starter windows 2000" skjermen med den nydelige windows logoen! Når den er ferdig loadet kommer det en ny blåskjerm som sier noe sånt : "Starter dumping av fysisk minne. Ferdig med dumping av fysisk minne" Har prøvd å sette ned mhz på ram'en, men hjelper ingenting. Noen som har peil?? Dette er maskina til en kompis så jeg har ikke prøvd "Fixboot" enda. Skal teste i morgen. Er det sånn at han må kjøpe seg en ny disk? Kan vel hende PC'n ikke er så gla i en gammel HD siden alt annet er nytt? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg mener du skal disable ALT som finnes av USB i BIOS .

Og installere/ta ibruk usb enheter etter windowsupdate og servicepacks er lagt inn .

Masse slike problemer med install av windows og usb incompabilitet

på tilkoplede controllere/enheter.

Installer med PS2 mus og PS2 tastatur .

Oppdater OS'et .ServicePacks + hotfixer.

Enable usb.

Ta i bruk usb enheter .

Edit:

En ting til . Windows 98 støtter ikke APIC MPS v.1.4 det gjør kun W2K/XP .

Så før w98 installasjon må MPS v1.1 velges eller apic disables .

.....

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Hei!

Har kjøpt meg en ny maskin (XP2600+, MSI KT6V). Har ikke fått kjøpt meg ny harddisk enda, har en Maxtor 20gb . Problemet er at når jeg skal prøve å starte pc'n (W2k er installert), får jeg opp en blåskjerm rett etter at "Starter windows" har loadet. Der står det Unaccessible_boot_device og masse annet tull om chkdsk osv. Kommer meg heller ikke inn med Sikkermodus. Det rare er at jeg kommer meg inn når Windows98 er installert! Men plages med konstant restart når jeg prøver å gjøre noe (installere spill, programvare osv.)

Kan det være harddisken som er for gammel? Får heller ikke HD Lampa til å fungere.  :hmm:

Vanlige grunner for STOP Error : Inaccessable boot device finner du her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?...&NoWebContent=1

http://support.microsoft.com/?kbid=324103

Vet ikke om det hjelper deg.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...