Vann: kr.15 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 = og == Det er lett å gå surr i forskellen på = og på ==. Jeg skal inrømme at jeg er ikke så sikker på dette selv. Derfor lurer jeg på om noen kunne forklare meg forskellen på dette. Jeg vet det sikkert er et noob spørsmål men tror det er viktig å vite forskjellen. Lenke til kommentar
icaruz Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Man bruker == for å sammenligne to variabler eller en variabel og en verdi. Mens = brukes for å gi en verdi til en variabel. F.eks man har to variabler.. a og b. Man gir dem verdiene a = 5 og b = 6 Så, for å sammenligne variablene så skriver man a == b, som returnerer true hvis de er like, eller false hvis de er ulike Så == tilhører bolske operatorer for sammenligning, flere i samme gruppe er <, >, >=, <=, != Endret 28. mai 2004 av icaruz Lenke til kommentar
Vann: kr.15 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Takk for hjelpen. Men en ting til: Dette får meg sikkert til å høres ut som en idiot, men hva skal man med å sammenligne variabler. (Jeg er litt fersk i dette) Endret 28. mai 2004 av Tha Phreak Lenke til kommentar
søppel Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) hva skal man med å sammenligne variabler. Man tar avgjørelser. if(alder >= 18) cout << "Du kan kjøpe øl." << endl; if(!har_flere_liv_igjen) cout << "Du er død." << endl; int main() { while(running == true) { // do stuff } return(0); } Endret 28. mai 2004 av søppel Lenke til kommentar
Vann: kr.15 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå