galskapen Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 har laget en liten side som jeg ikke vet om jeg skal fortsette på eller ikke... vil gjerne ha litt konstruktiv kritikk. link vet ikke om den linja i bakgrunnen ble litt for kraftig Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Bra side. Funker bra ihvertfall i IE. Linja i midten er kanskje litt for kraftig ja. Du burde tone den ned litt eller bruke litt mørkere farger. Ellers en kjempe god side! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 - Fet mouseover. Men den var litt buggy i IE6 - Ser litt vraket ut i Firefox 0.8 Hmm... Var ikke så mye mer jeg hadde på hjertet egentlig Konklusjon: Likte den. Ikke noe spektakulært, men den hadde en artig look. Likte godt løsningen med to avrundede hjørner på hver "box". Fix feilene i Firefox (og dermed antagelig i Opera også), så har du en artig side! Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 vel.. har ikke firefox eller opera selv , så jeg vet ikke hvordan det ser ut Lenke til kommentar
dms Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 vel.. har ikke firefox eller opera selv , så jeg vet ikke hvordan det ser ut På tide å bytte nettleser altså.. http://www.opera.com http://mozilla.org/products/firefox/ Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) lasta ned Firefox og så problemet... huffameg edit: og nå klarer jeg ikke å fikse problemet... Endret 28. mai 2004 av galskapen Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Mouseover ser bra ut ja, bare synd den må 'lastes' på nytt. Jeg, som mange andre, vil anbefale deg å lese litt om DIV og hvordan man lager mouseover i CSS. http://www.demoted.org og/ http://www.absentvoid.com/ er to gode steder. Jeg har brukt de selv, i tillegg til http://www.w3schools.com/ - her leste jeg mye om CSS. Personlig likte jeg fargene veldig godt. Jeg ville kanskje flyttet menyen litt, slik - men jeg er ikke proff ... _ johanf Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Mouseover ser bra ut ja, bare synd den må 'lastes' på nytt. ja, litt enig i det. har tenkt å skaffe meg et pre-load script. Jeg, som mange andre, vil anbefale deg å lese litt om DIV og hvordan man lager mouseover i CSS. mente da at mouseoveren var laget i CSS... Jeg ville kanskje flyttet menyen litt, slik - men jeg er ikke proff ... er ikke proff jeg heller, men jeg synes det er kulest som det er. Lenke til kommentar
andesh Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Likte oppsettet veldig godt på siden. Er absolutt noe som du burde fortsette med. Få litt mer kjøtt på bena. Kanskje mer av den fargen du har i bakgrunn, er litt fargeløs akkurat nå. edit: Kredit for fin kode! Bare en liten forskyvning i Firefox.. Endret 29. mai 2004 av andesh Lenke til kommentar
[Jante] Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Liker simple designer, dette var fett. Diggbare fargevalg, men trenger som andesh nevner litt mer "kjøtt." Pluss for fint oppsett, men trenger du virkelig den tabellen? slik som jeg ser det, går det fint hvis du erstatter den med en wrapper div. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 men jeg klarer ikke å fikse den forskyvningen som vises i Firefox... ....litt hjelp? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kult konsept, men altfor tomt og litt mørkt slik det er no.. Skjønner meg heller ikkje på den streken i bakgrunnen, den stjal alt for masse oppmerksomhet. Få inn meir ... "ting", som kan rette litt på tomhetsfølelsen som er der no. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg digger den typen bokser du bruker, men ikke måten de er brukt på. Vanligvis vil jeg si at det holder med en slik boks per side, eller at de rette hjørnene (de hjørnene som er 90 grader) treffer hverandre. Det kan bli snaxy! Til forskjell fra en del andre liker jeg ikke mouseoveren. Hva med å bare gjøre boksen lysere eller mørkere? Ihvertfall dempe den oransje fargen litt. Ble litt skarp den derre. Tenkt å prøve variabel bredde? Dette designet funker til det, vettu. Dette var enkelt og bra. Stå på! Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 OK design. Liker mouseover, men i Opera (7.5) forsvinner knappen første gang du peker på den. Andre gang funker det greit... Bortsett fra det ser siden helt lik ut i Opera og IE. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 men jeg klarer fortsatt ikke å fikse det problemet med at greia gorskyves i Firefox.. nesten litt for flaut å spørre om dette... hva er variabel bredde? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 nesten litt for flaut å spørre om dette... hva er variabel bredde? At sida di tilpasser seg oppløsning - også kalt dynamisk bredde. Kan vere veldig bra, men også farlig for folk som har store oppløsninger. Det _er_ slitsomt å lese laange linjer med tekst. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kan vere veldig bra, men også farlig for folk som har store oppløsninger. Det _er_ slitsomt å lese laange linjer med tekst. Trenger ikke nødvendigvis ha 100% bredde, men f. eks. 50%. Men jeg skjønner problemstillinga di, Arve. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Kan vere veldig bra, men også farlig for folk som har store oppløsninger. Det _er_ slitsomt å lese laange linjer med tekst. Trenger ikke nødvendigvis ha 100% bredde, men f. eks. 50%. Men jeg skjønner problemstillinga di, Arve. Sant nok, men dynamisk bredde er farlig om du ikkje er forsiktig. Ofte vil det sjå veldig OK ut i en oppløsning, bli litt for luftig i en som er større, og bli trykt sammen og føkka i lave oppløsninger.. edit: Husker du den aller første absentvoid.com ? Har henta en del erfaring fra den, jah.. Endret 29. mai 2004 av arve87 Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 men som sagt så har jeg fortsatt ikke klart å løse det prblemet med at siden ser litt rar ut i Firefox..... hjelp folkens? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 men som sagt så har jeg fortsatt ikke klart å løse det prblemet med at siden ser litt rar ut i Firefox..... hjelp folkens? Har ikkje sett ka som er problemet, men vanligvis er det problemer rundt padding/margins. Har heller ikkje studert koden din veldig nøye. Husk at total bredde på et element = width + padding + margin + border. Derfor, pass på at dette stemmer på alle elementa du har gitt en bredde på. Vil du f eks at et element skal vere nøyaktig 400 px breidt, ha 2px border på begge sider og 20px paddding, så skal du gjøre slik: selektor { width: 356px; padding: 20px; border: 2px solid black; } Skjønner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå