slimboy Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Driver og legger over fra 2k TIL XP, og det går stort sett greit. Fikk satt opp IIS, og kjørt mot base. Laget så noen edit scripts mort base Fikk "must use a updateable query......." Dette var en feil jeg fikk i 2K når jeg ikke hadde skrivetilgang på *.mdb fila. Prøvde å gjøre dette i XP, men det var ikke helt likt, er det noen der ute som har vært borti det samme. Prøvde i IIS og sette rettigheter, men akk nei..... "must use an updateable quer..." Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Flere grunner til at du kan få denne feilmeldingen: * Filen er åpen i Access * Tabellen mangler "autonummer" på en primarykey * Feil med skrivetilgang Man setter vel ikke rettighetene i IIS? Høyreklikk på fila i vanlig explorer og trykk properties, security. Legg til rettigheter for IUSR_SERVERNAVN. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Flere grunner til at du kan få denne feilmeldingen: * Filen er åpen i Access * Tabellen mangler "autonummer" på en primarykey * Feil med skrivetilgang Man setter vel ikke rettighetene i IIS? Høyreklikk på fila i vanlig explorer og trykk properties, security. Legg til rettigheter for IUSR_SERVERNAVN. 1. Filen er ikke åpen 2. Det er snakk om en update statement, samt ting som har virket, virker ikke 3. Ja det er skrivetilgang Men, når jeg skulle gjøre som du nevnte, dvs høyreklikk og security, så har jeg ikke det valget? Får vel prøve en restart og se om det blir noe forskjell ________________________________________ Hvorfor kommer dette opp når jeg trykker egenskaper på *.mdb filen: Arkfavne Generelt og Sammendrag, under generelt finner jeg ikke en dritt om sikkerthet og skrive rettigheter? _________________________________________ Jaja, mappevisningen sto på: bruk enkel fildeling, og da kom det dårlig med arkfavner opp, men når jeg fikk fjernet haken, vips, alt er som det skal, jeg lært tilogmed noe Endret 28. mai 2004 av slimboy Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Fant dette: - open the Explorer - click on Tools and then Folder Options - goto View tab - scroll down all the way and the last item (i think) will say "Use simple file sharing" - uncheck it if it is checked - now, goto appropriate .mdb file and right click - click on properties - goto Security tab - select Everyone from User - check "Write" checkbox under Everyone as a user Glad jeg har klart å holde meg unna XP til nå Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 forstår ikkje vitsen med å gjere det på denne måten i professional.. men slik er verden.. jørn, XP Pro er faktisk et ganske bra operativsystem Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Kjører Win2k Server jeg og RedHat Fecora på laptop'n min, gg er superfornøyd med det. Har liksom aldri forstått fordelene med XP framfor w2k. Ser utrolig stygt og rotete ut (vet det går ann å få den til å se ut som win2k). Er vel kanskje smak og behag, mens man fortsatt venter på 2003....? Men nå er vi vel litt off-topic her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå