Gå til innhold

Skremmende spill


Anbefalte innlegg

Husker Undying var skummelt som fy når jeg prøvde det.

Nesten helt på begynnelsen når du går inn i et hus, så er det en "fyr" som står og vifter med kjetting. Så "fader" bildet til svart, og plutselig står fyren litt nærmere. Fader igjen og så står han helt oppi deg med kjettingen, også blir han borte.

 

Da tenkte jeg, "den er grei", [Esc] -> Exit :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns Alien vs Predator 2 også er litt skummelt. Spesielt å gå rundt i bunkeren som human og høre skummle lyder fra ventilasjonsanslegg osv. Skvatt noe sykt en gang da det kom ein flokk med aliens bak meg, så i panikk bruke eg Granatkasteren og skøyt midt i trynet på den første som kom og boom alle avr døde, inkl. meg...

 

Mye råere å spille det som alien... :)

Lenke til kommentar
Syns Alien vs Predator 2 også er litt skummelt. Spesielt å gå rundt i bunkeren som human og høre skummle lyder fra ventilasjonsanslegg osv. Skvatt noe sykt en gang da det kom ein flokk med aliens bak meg, så i panikk bruke eg Granatkasteren og skøyt midt i trynet på den første som kom og boom alle avr døde, inkl. meg...

 

Mye råere å spille det som alien... :)

Enig, tørte såvidt å spille som human jeg :roll:

Lenke til kommentar

Ser det er flere som har nevnt Undying, jeg husker godt dette ja, var ikke bare en eller to ganger jeg hoppet litt i stolen. Desidert beste stemningen var i huset da, lenger ut i spillet blir det mer fragfest.

 

Ellers er det noen få andre spill jeg kommer på i farten som også var litt skumle, blant annet Nosferatu: The Wrath of Malachi. Herregud som jeg skvatt noen ganger her, forbasket kjappe noen av de vampyrene, også har de det med å skrike hver gang de skal ta deg, men det verste var når du ble lurt til å ikke tro det var noen i et rom. Ikke før akkurat i det du nesten var ute av rommet igjen så kom et eller annet hoppende bakfra.

 

Ingen som husker Nocturne da? Det var også ganske skummelt noen ganger. Husker ingen spesielle scener fra det nå, men det hadde en generelt ganske creepy stemning.

 

Resident Evil serien har jo også sine "koseligere" øyeblikk.

 

Men, med stor m. Det er absolutt ingenting som engang kommer i nærheten av Silent Hill spillene, jeg har gjennomført Silent Hill 2 og holder på med Silent Hill 3 (PC versjon) nå... Den serien er rett og slett ond, makan til guffent spill skal du lete lenge etter. Utviklerne må ha en avtale med djevelen...

 

Alene i huset, i mørket, med headset eller surround anlegg.... :no:

 

Det er en helt sinnsyk opplevelse hvis du lever deg inn i spillet. Er bare noe alle må prøve.

Lenke til kommentar
Ingen som husker Nocturne da? Det var også ganske skummelt noen ganger. Husker ingen spesielle scener fra det nå, men det hadde en generelt ganske creepy stemning.

Jeg husker nocturne, var ikke så spesiellt skummelt det synes jeg, hadde for god oversikt samt skytevåpen som fungerte mot alle :ermm:

 

Dog hadde jeg voodoo3-kort på den tiden, og alle bakgrunnene var ikke akkurat vakkre(16bit's grafikk da det spillet ikke støtta glide). Kan hende at med litt bedre grafikk kunne jeg levd meg mere inn i karakteren og blitt litt skremt.

Lenke til kommentar
Husker Undying var skummelt som fy når jeg prøvde det.

Nesten helt på begynnelsen når du går inn i et hus, så er det en "fyr" som står og vifter med kjetting. Så "fader" bildet til svart, og plutselig står fyren litt nærmere. Fader igjen og så står han helt oppi deg med kjettingen, også blir han borte.

 

Da tenkte jeg, "den er grei", [Esc] -> Exit :D

Må skaffes! :dribble:

 

Elsker spill der jeg skremmer livskiten ut av meg selv!

Adrenalinet bare pumper og hjertet er på vei ut av brystkassa.

 

DET er herlig det, altså den følelsen, ikke at det skjer på orndtlig, det er jo bare skikkelig AU!

 

Skulle bvare ønska at jeg hadde hatt en god videokanon, stort lærret og gromt hjemmekinoanlegg!

Kombiner det med mørke.

Da kan jeg tenke meg at det begynner å bli skummelt :scared::w00t:

 

System Shock 2 var skummelt, men det skremte meg ikke så veldig (tror jeg var 13 år da). Lydene var jo bare så geniale.

 

Edit: Doom 3, det blir skummelt tror jeg, siste realistiske release jeg har sett, er 14 juli *glede seg*

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

System Shock II er et sci-fi grøsserspill som tar plass i fremtiden. Du har blitt utkommandert ut på et forskningsoppdrag med stjerneskitep Von Braun (om jeg ikke husker feil). Men, noe går galt og den hyperintelligente datamaskinen SHODAN tar overhånd. Noe har skjedd, hva? Jo, en form for utenomjordisk eksistens har flyttet inn i romskipet. Din oppgave er å kjempe deg oppover i romskipet for å koble deg inn i SHODAN for å så få nyere instruksjoner. Du får hele tiden oppdateringer av gjenlevende personell via en hendig liten PDA-ting du har på deg. Stemningen er den beste som har blitt skapt i et pc-spill og jeg vil love deg at du mer enn en gang vil skru av i ren frustrasjon grunnet overstemte nerver.

 

Selve spillet er en FPS med RPG-elementer på den måten at du har skills som du kan forbedre for å f.eks kunne skyte bedre, tåle mere. Dessuten har du en rekke skills som du MÅ forbedre for å kunne komme deg videre. Du kan hacke, reparere, forsle på og modifisere en rekke ting.

 

Spillet er et par år gammelt så du vil ikke se noen fancy directX9-grafikk, men det er kanskje like greit. mer enn skummelt nok fra før.

 

Så, det er bare en ting å si: LØP OG KJØP kanskje tidenes beste PC-spill. (NB: Må kanskje bestilles da det ikke er å oppdrive i "vanlige" butikker)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
hmmm.. kjøper ikke her i gårn :)

Ihvertfall ikke kjøp deg System Shock 2, så lenge du ikke er veldig, veldig lite kresen på grafikk, ettersom spillet nå er vel fem år gammelt. Det har ikke holdt seg noe bedre enn andre spill, med hensyn til grafikken.

 

Tviler sterkt på at du hadde vært særlig fornøyd med kjøpet ditt hvis du hadde brukt penger på dette spillet nå.

Lenke til kommentar

Runnet System shock 2 her for noen uker siden for første gang, og jeg må bare si at til å være en 4-5 år gammelt imponerer spillet meg kraftig med tanke på grafikk.

Jeg synes det faktisk ikke er så ille grafikk på spillet jeg (man kan liksom ikke sammenlikne det med hl2 heller da) og hvis du er ute etter å bli skremt som fa** sammen med en GOD story så er dette spillet noe for deg :yes:

 

Hvis du er ute etter über 1337 haxxor fotorealistisk grafikk så er dette spillet ikke noe for deg :p

Lenke til kommentar
Runnet System shock 2 her for noen uker siden for første gang, og jeg må bare si at til å være en 4-5 år gammelt imponerer spillet meg kraftig med tanke på grafikk.

Jeg synes det faktisk ikke er så ille grafikk på spillet jeg (man kan liksom ikke sammenlikne det med hl2 heller da) og hvis du er ute etter å bli skremt som fa** sammen med en GOD story så er dette spillet noe for deg :yes:

 

Hvis du er ute etter über 1337 haxxor fotorealistisk grafikk så er dette spillet ikke noe for deg :p

neida, funker greit det.. har godt anlegg på pcn så det kan bli farlig å spille ... Da laster jg det ned jg.. kjøper aldri spill..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...