Gå til innhold

Skremmende spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri vert redd for spill, men så har ikke jeg spilt spill som lissom skal være skummle før nå i høyere aldre. Spilte mer strategi i yngere aldre. Nå er jeg ikke redd for annet en virkelig ting. Som slanger, hater de.

 

Jeg kan skvette da. Er noen ganger jeg har hoppa høyt i stolen når sånne monster kommer hoppende fram rett på en når en minst venter det, men det er ikke skumelt.

 

 

 

 

Sist jeg var redd for noe som ikke er virkelig var en film. Var vel på barneskolen en gang. Pappa var av gårde på no jobb greier en uke, så mamma måtte ta en sån båtvakt for han en natt på en brygge. Jeg var aleine hjemme. Jeg så på noen skrekk filmer, noe drakula greier. Tørte ikke legge meg, tørte ikke bevege meg fra stolen. Satt der der fra 12-01 til rundt 06 på morgenen uten å gå på do en gang. Når mamma komm så fant jeg fram en halvesi spiss tre bit (pønte gjennstand sak). Var no sån vampyr filmer jeg hadde sett.

Domme meg tenkte ikke på at sola hadde godt opp litt tidligere. :laugh:

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Når jeg har mareritt (har jeg fatkisk bare når jeg er syk) har jeg mareritt om fraglene :p:laugh:

Hehe, har ikke hatt mareritt om fraglene på mange år. Men gorgene var skummle. Gruet meg hver gang til skulle hente posten (var det Sprocket bikkja het?) og når de skulle til Skraphaugen. Heldigvis likte ikke mamma-gorgen at de andre fanget fragler.

Lenke til kommentar
Når jeg har mareritt (har jeg fatkisk bare når jeg er syk) har jeg mareritt om fraglene :p  :laugh:

Hehe, har ikke hatt mareritt om fraglene på mange år. Men gorgene var skummle. Gruet meg hver gang til skulle hente posten (var det Sprocket bikkja het?) og når de skulle til Skraphaugen. Heldigvis likte ikke mamma-gorgen at de andre fanget fragler.

"kom og syng en sang, leke gjør vi dagen lang" hva er det som ikke er skremmende med det? :p

 

;) Det er vel mest gorgene det går i ja ;)

Lenke til kommentar
Synes Silent Hill blir for skremmende. Klarer såvidt og spille det i 10-15 minutter før jeg skrur av. Nå er jeg en ganske lettskremt person men noen som har opplevd det samme? Eller er det bare meg som er en feiging?

Hehe, nei... Ikke opplevd det, poenget er jo at man skal skvette litt, være i en uhyggelig stemning og at det skal være spennende. Det er litt feil hvis man ikke klarer å spille det :)

 

Tyder vel bare på at du er litt for ung for spillet. Eller som du sier, veldig lettskremt og at du dermed ikke har godt av slike spill.

Lenke til kommentar

ahhh....Realms of the Haunting har jeg gode(dårlige?) minner fra ja, var livredd når jeg spillte det første gangen(jeg kjørte gammaen opp til top så jeg sku se hva som var i skyggene), husker at innen jeg kom inn bak den første bokhylla hadde jeg allerede brukt opp all ammoen til pistolen(jeg skøyt på skygger). Lista meg framover med musesteg med bare sverdet, jeg fikk manna meg opp til å trepe noen av de første demonene, men når de store robotlignende demonene kom blei jeg så redd at jeg tok quit med en gang. :blush:

 

Nå har jeg blitt immun mot skrekk/grøsser, egentlig litt synd men slik er det. Denne type spill har gått over til å bli hjernedød underholdning for meg nå, vertfall har jeg ikke blitt skremt av noe spill/film de siste fem åra.

 

Kansje jeg må lære meg hvordan man lever seg inn i slike spill igjenn...

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener Civilix, det er kjedelig det der, jeg tenker ikke bare på at man blir immun mot skrekkspill/filmer, men at man blir litt immun mot å leve seg inn i spill generelt. Det virker ihvertfall som det blir bare færre og færre spill jeg virkelig lever meg inn i og gjennomfører.

 

Skulle tro det ble enklere å leve seg inn i spillene nå som det er såpass bra grafikk, men det er tydeligvis ikke hovedårsaken, må ha bra gameplay. Har enda ikke levd meg så mye inn i et spill som da jeg spilte Doom 1 for første gang.

 

Håper Doom 3 og eller Half-Life 2 kan rette på dette.

Lenke til kommentar
ahhh....Realms of the Haunting har jeg gode(dårlige?) minner fra ja, var livredd når jeg spillte det første gangen(jeg kjørte gammaen opp til top så jeg sku se hva som var i skyggene), husker at innen jeg kom inn bak den første bokhylla hadde jeg allerede brukt opp all ammoen til pistolen(jeg skøyt på skygger). Lista meg framover med musesteg med bare sverdet, jeg fikk manna meg opp til å trepe noen av de første demonene, men når de store robotlignende demonene kom blei jeg så redd at jeg tok quit med en gang. :blush:

Hehheehe. kjenner meg så godt igjen i akkurat det der. Ble helt gal av å gå rundt i det huset der. Alle pentagrammene og at øynene på maleriene fulgte etter deg gjorde at jeg mer enn en gang skrudde av. Så blir det jo værre og værre etterhvert som du kommer lenger og da. Herre, flere timer med morbide filmer og lignende. HERRE! KONGESPILL!!!! :D

 

Anbefaler forresten "Ripper". Skikkelig guffent spill.

Lenke til kommentar
Alien v.s Predator Gold, når de små dyre kommer hoppende opp i trynnet på deg, Like før jeg hoppe igjenom taket.

mest geniale med AvP var jo at det var like skummelt i multiplayer som i singel, hvertfall hvis man bare hadde med marine og aliens(predatoren ødela litt synes jeg).

Lenke til kommentar
Når jeg har mareritt (har jeg fatkisk bare når jeg er syk) har jeg mareritt om fraglene :p:laugh:

Da jeg var liten var jeg veldig redd for muppetene. Synes fortsatt de er litt skumle. :)

 

Husker da jeg spilte Resident Evil 1 på gamecube med en kompis, vandret rundt også rundt et hjørne der skvatt det en zombie opp. Da kjipte jeg meg, åh fy f.. :laugh:

 

Ellers så har Silent Hill vært noe av de skumleste spillene jeg har prøvd. Spesielt skummelt er det når man løper og vet at ting er bak deg.

Lenke til kommentar

Ble temmelig skremt første gangen jeg spilte return to castle wolfenstein når di zombiene kom ut av veggen. Tørte ikke spille spillet på mange uker. Skvatt så bare f... når det plutselig kom zoombier ut av veggen når jeg trodde det var bare "vanlige" soldater med i spiilet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...