Gå til innhold

Skremmende spill

Anbefalte innlegg

Må nesten legge til et ikke veldig kjent spill her. Carnivores. Dette er et jaktspill omtrent som Deer Hunter... bortsett fra at du jakter dinosaurer! Jeg fikk bestandig helt panikk da T-Rex'ene kom løpene mot meg og jeg bare hadde en ussel hagle.

Morro!

Noen andre som har prøvd det? Er ganske gammelt nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alone in the dark 1 - Utrolig bra stemmning.

Undying

er mine 2 favoritter på skremme baroneteret.

Alone in The Dark 1 har enormt bra stemmning i musikken værtfall.

alone in The Dark 3 er heller ikke så ille hvis man liker western stil. Husker at jeg kjøpte det for 4 år siden på Spiderman etter å ha gjennomført det første.

Lenke til kommentar

ja, mitt første møte med half Life var også en ganske skremmende opplevelse, da var jeg ikke så gammel heller.. Men jeg må inrømme at når jeg først satt meg ned og spillte "The Thing" på min forrige pc, så satt jeg og skalv etter første mission, utrolig bra laget egentlig :)

Lenke til kommentar
Synes Silent Hill blir for skremmende. Klarer såvidt og spille det i 10-15 minutter før jeg skrur av. Nå er jeg en ganske lettskremt person men noen som har opplevd det samme? Eller er det bare meg som er en feiging?

Er såå enig med deg, Silent Hill er det skumleste spillet ever... Den følelsen du får når mørket kommer krypende og monstrene titter fram er utrolig :scared:

Endret av So
Lenke til kommentar

Må si at Resident Evil og Silent Hill spillene er noe av de skumleste spillene, i hvertfaill stemningsmessig, du er liksom spent heile veien og når du møter på noen monstre, dreper de og føler deg lettet i et minutt kanskje, også rett tilbake til spenningen.

Half-Life var også skremmende i perioder, mest så under vann, torte nesten ikke å gå ned i vannet pga av det monstret som jeg visste befant seg der :p

Lenke til kommentar
Synes Silent Hill blir for skremmende. Klarer såvidt og spille det i 10-15 minutter før jeg skrur av. Nå er jeg en ganske lettskremt person men noen som har opplevd det samme? Eller er det bare meg som er en feiging?

Nei, vil ikke si at du er en feiging. Klarer ikke skumle spill i det hele tatt, noe som er litt dumt nå som Project Zero 2 er her.. Men tror ikke jeg skal prøve meg på det, jeg som ikke en gang klarte å fullføre Zelda: Ocarina of Time fordi det nest siste tempelet var så skummelt. :blush:

Lenke til kommentar

Vet ikke noen noen har nevnt det, men, Thief 3 (Importert :thumbup: ) er grusomt skremmende til tider.

Skal ikke spoile noe for stakkars taffere som fortsatt er i skyggen, men, et brett som heter "The cradle" er det skumleste jeg har vært borti i hele mitt liv. Hvis man titter innom forumet på thief3.com ser man en del mennesker som er veldig enig.

Lenke til kommentar

Tror egentlig at de som lister opp HL som et "skremmende spill" ikke har prøvd mange innenfor "sjangeren". Noen av de skumleste spillene er de som har 1st personview og statiske omgivelser. Noen av disse er:

- Ripper med blant annet Christopher Walken i en av rollene.

- Black Dahlia med Dennis Hopper i spissen.

Disse to spillene med tidligere nevnte:

- System Shock II

- AvP

- Realms of the Haunting

vil få enhver til å hoppe stolen. Og om dere syntes HL var skummelt så vil dere ikke overleve disse titlene! Kos dere! :thumbup:

Lenke til kommentar

13år, Half Life, midt på natten, overtrøtt, hodetelefoner, høy lyd. Ugh..

10-11år, Resident Evil på PS1, hjemme alene, på kvelden, høy lyd..

Edit; Hadde funnet frem vaskekosten som jeg satt med mellom bena mens jeg spillte, bare sånn i tilfelle :mrgreen:

De mest skremmende spilleopplevelsene jeg har vært borti.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...