Vann: kr.15 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Litt ny i C++ Jeg er i litt ny i C++, så jeg lurte på hva som er den beste måten å lære seg det på. Burde man gå i gang med de store tunge bøkene eller finne det ut på egenhånd? Og er det noen som har noen tips og gi meg? (Sånn som om man skulle starte med dialoger eller begynne på noe annet først.) Det ville vært kjempefint med litt hjelp! Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Les en bok. Tips og anbefalinger om HVA SLAGS bok du bør lese finner du ved å søke her på forumet. Boka tar deg nok gjennom hva du bør begynne med, men du bør ikke ha forhåpninger om dialoger med det første. C++ er ikke et lettvint-måten-språk, slik som f.eks. Visual Basic. Etter å ha programmert i konsollet en stund (et halvt år, kanskje?) kan du etter hvert begynne å gå over til GUI-baserte programmer. Lenke til kommentar
Vann: kr.15 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Tror du "SAMS Teach Yourself Visual C++ in 21 days" er en bra bok? Jeg fikk den av onkelen min. Han sier den er bra hvis man kan tenke mye av det man skal gjøre på egenhånd. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Den er utdatert, men bortsett fra det er den helt grei. Du kan fint lære deg C++ fra den, og så heller bli oppdatert på de områdene det skulle være nødvendig underveis. Edit: Bare ikke forvent å bruke 21 dager på den... Endret 28. mai 2004 av Myubi Lenke til kommentar
Vann: kr.15 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg har allerede brukt et halv år og er på dag-3 så jeg forventer meg ikke noe.. (Tok en liten pause da.) Men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Ta en tur innom sider som amazon.com, amazon.co.uk og accu.org for å finne omtaler av bøker. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 "learn yorself xxx in 21 days" er en latterlig serie av bøker spør du meg da... jeg mener også at sams ikke lager gode lærebøker. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Manfred: Har du lest den? (Teach yourself C++ in 21 days) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 ikke fra perm til per, nei... men jeg har sett på den, og andre bøker i samme serie. hvordan det? Lenke til kommentar
Vann: kr.15 Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg synes nå at Sams teach yourself visual C++ in 21 days er en bra bok. Jeg har fått en del ut av den, og jeg synes den er grei for å lære basic i C++. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg syns også at det er en helt grei bok. Den er som sagt ganske så utdatert, men bortsett fra det er den helt grei. 'For dummies'-serien, derimot... Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) 'For dummies'-serien, derimot... Ja det kan du si. 'C++ for Dummies' tror jeg må være den dårligste C++ boken som finnes. Edit: Foressten ikke alle 'for dummies' bøker som er like ille. 'Programmering for dummies - med en introduksjon til QBASIC' leste jeg for noen år siden.. Kanskje ikke språket er så ideelt lenger med en god bok var det ihvertfall. Endret 29. mai 2004 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 GUI-baserte programmer. Hva er det egentlig? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 GUI = Graphic User Interface Lenke til kommentar
Vann: kr.15 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Men hva brukes nå GUI til? Er det et type program, sånn som dialoger eller er det noe annet? Endret 30. mai 2004 av Tha Phreak Lenke til kommentar
søppel Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 http://www.google.com/search?oi=defmore&q=define:GUI Lenke til kommentar
Vann: kr.15 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) GUI Er altså at du bruker musa og trykker på ikoner i stedet for å skrive ting, som i konsoller. Windows er et GUI-basert program. Er ikke dette korrekt? Endret 30. september 2004 av Tha Phreak Lenke til kommentar
søppel Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jupp, eller Windows har også et konsoll. Samme med Linux/*nix .. man har både konsoll og GUI der. Lenke til kommentar
Vann: kr.15 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Er det CMD som er konsollen til Windows, eller tar jeg helt feil nå? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 cmd er programmet som starter konsollet til WinXP og Win2000 ja. Under Win98 og WinME var det command som startet konsollet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå