Rolfus Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hei dere, skal kjøpe meg mine første vannkjølingsdeler om ikke så alt for lenge og trenger derfor noen tilbakemeldinger på innkjøpslista mi, så slipper jeg å angre etterpå. Det jeg legger vekt på er at CPU og GPU blokk må ha god nok ytelse til å være godt egnet til overklokking. Radiatoren må også være såpass god at jeg slipper å montere en 120mm deltavifte på den. CPU-Blokk: Swiftech MCW5000-A Chipset-Blokk: Swiftech MCW20R GPU-Blokk: Swiftech MCW50 _______________________________________ Radiator: EVO 120 Tank: Aquatube Tenker å kjøpe disse klemmene, disse slangene og dette anti-alge stoffet. For syns skyld vil jeg også kjøpe denne og denne.. Er det noe annet jeg heller burde kjøpt? Hva med radiatoren, duger den? Trenger jeg noe eksta av nipler og slike ting? Setter pris på alt av tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 ser bra ut alt det der hvis du har plass i kabiset ditt, så gå for EVO240 radiatoren istede... Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 ser bra ut alt det der hvis du har plass i kabiset ditt, så gå for EVO240 radiatoren istede... Helt enig! 120 er vel litt for pinglete, hvis du skal ha enkel radiator kjøper du pro core sin! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Kanskje du kan prøve den nye blokka til swiftech? Lenke til kommentar
Rolfus Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) hvis du har plass i kabiset ditt, så gå for EVO240 radiatoren istede... Høres bra ut, har akkurat plass om mine beregninger i sketchup er riktige. Tenkte jeg skulle få kassen til å se slik ut: Kanskje du kan prøve den nye blokka til swiftech? Hmm, ja er jo ingen grunn til å ikke gå for den, bortsett fra at den gamle modellen så mye penere ut, da.. Er det helt sikkert at jeg ikke kommer til å mangle noe om jeg kjøper inn dette, da? Lite lyst til å vente i 3 dager og betale 150 kr porto for at microplex skal sende èn liten dings som jeg overså første gangen.. Edit. Regner med det vil gå bra å bruke denne PSU'en? Den driver bare 3 HD'er, 2 optiske enheter i tillegg til en XP3000+. Endret 29. mai 2004 av Rolfus Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) helt greit sett det derre men ville ha kjøpt dette ferdig settet jeg da WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Power Kit da dette settet inneholder antarctica kjøleren dobbel radiator og gpu/chipset blokk. Sette er dyrt men det er nok verdt det. Skal du absolutt handle hos microplex så er det ingen vei utenom mist vannkjøling + AC vannblokk, GPU/chipset, "twinplex" + AC vannblokk, chipset, "twinplex" litt pinglete radiator da men men. Endret 29. mai 2004 av knutern_ Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Du må vel ha pumpe i tillegg? Gå for Eheim 1048, bør holde fint. Ev. 1250. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 1048 holder i lange baner. Slangeklemmer/strips er kjekt å ha, og eg meiner at swiftech bruker ein form for støttehylser til å støtte opp innsida av slangen som du stikker inni blokka, slik at den skal sitte skikkelig fast. Det er eg ikkje heilt sikker på om følger med blokkene eller ikkje. Dobbel radiator er absolutt anbefalt om du skal kjøle alt og i tillegg overklokke. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 du har visst dilla på swiftech... Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 du har visst dilla på swiftech... Jeg er enig, hvorfor ikke bare kjøpe noe bedre? Jeg har ingen aning på hvor gode de er i forhold til andre blokker, men, DangerDen? Lenke til kommentar
Rolfus Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg er enig, hvorfor ikke bare kjøpe noe bedre? Jeg har ingen aning på hvor gode de er i forhold til andre blokker, men, DangerDen? Jeg har ikke dilla på swiftech, men jeg bare tenkte å holde alt litt stilrent med blokker fra samme produsent og blokkene til swiftech er jo helt klart av de bedre på markedet. CPU-blokka Swiftech MCW6000 gjør det jo ektremt bra på tester så vidt jeg forstår. DangerDen blokkene er sikkert gode som gull, men det er litt dumt at de koster 700kr, da. Du må vel ha pumpe i tillegg? Gå for Eheim 1048, bør holde fint. Ev. 1250. Tenk at jeg glemte pumpa! Har planer om å bruke en Eheim 1048 som du foreslo, 600liter\min høres fint ut for meg. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Denne skulle nok ha blitt flyttet over til vannkjølingsdelen. Passer nok bedre der enn under luftkjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå