Gå til innhold

Swiftech Vannkjøling

Anbefalte innlegg

Hei dere, skal kjøpe meg mine første vannkjølingsdeler om ikke så alt for lenge og trenger derfor noen tilbakemeldinger på innkjøpslista mi, så slipper jeg å angre etterpå. Det jeg legger vekt på er at CPU og GPU blokk må ha god nok ytelse til å være godt egnet til overklokking. Radiatoren må også være såpass god at jeg slipper å montere en 120mm deltavifte på den.

CPU-Blokk:

Swiftech MCW5000-A

MCW5000-A.jpg

Chipset-Blokk:

Swiftech MCW20R

MCW20-100X97.jpg

GPU-Blokk:

Swiftech MCW50

000000014458.jpg

Radiator:

EVO 120

Tank:

Aquatube

Tenker å kjøpe disse klemmene, disse slangene og dette anti-alge stoffet. For syns skyld vil jeg også kjøpe denne og denne..

Er det noe annet jeg heller burde kjøpt? Hva med radiatoren, duger den? Trenger jeg noe eksta av nipler og slike ting? Setter pris på alt av tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du har plass i kabiset ditt, så gå for EVO240 radiatoren istede...

Høres bra ut, har akkurat plass om mine beregninger i sketchup er riktige.

Tenkte jeg skulle få kassen til å se slik ut:

Image10s.png Image12s.png

Kanskje du kan prøve den nye blokka til swiftech?

Hmm, ja er jo ingen grunn til å ikke gå for den, bortsett fra at den gamle modellen så mye penere ut, da..

Er det helt sikkert at jeg ikke kommer til å mangle noe om jeg kjøper inn dette, da? Lite lyst til å vente i 3 dager og betale 150 kr porto for at microplex skal sende èn liten dings som jeg overså første gangen..

Edit.

Regner med det vil gå bra å bruke denne PSU'en? Den driver bare 3 HD'er, 2 optiske enheter i tillegg til en XP3000+.

Endret av Rolfus
Lenke til kommentar

helt greit sett det derre men ville ha kjøpt dette ferdig settet jeg da WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Power Kit da dette settet inneholder antarctica kjøleren dobbel radiator og gpu/chipset blokk.

Sette er dyrt men det er nok verdt det.

Skal du absolutt handle hos microplex så er det ingen vei utenom mist vannkjøling + AC vannblokk, GPU/chipset, "twinplex" + AC vannblokk, chipset, "twinplex" litt pinglete radiator da men men.

Endret av knutern_
Lenke til kommentar

1048 holder i lange baner. Slangeklemmer/strips er kjekt å ha, og eg meiner at swiftech bruker ein form for støttehylser til å støtte opp innsida av slangen som du stikker inni blokka, slik at den skal sitte skikkelig fast. Det er eg ikkje heilt sikker på om følger med blokkene eller ikkje.

Dobbel radiator er absolutt anbefalt om du skal kjøle alt og i tillegg overklokke.

Lenke til kommentar
Jeg er enig, hvorfor ikke bare kjøpe noe bedre?  Jeg har ingen aning på hvor gode de er i forhold til andre blokker, men, DangerDen?

Jeg har ikke dilla på swiftech, men jeg bare tenkte å holde alt litt stilrent med blokker fra samme produsent og blokkene til swiftech er jo helt klart av de bedre på markedet. CPU-blokka Swiftech MCW6000 gjør det jo ektremt bra på tester så vidt jeg forstår. DangerDen blokkene er sikkert gode som gull, men det er litt dumt at de koster 700kr, da.

Du må vel ha pumpe i tillegg? Gå for Eheim 1048, bør holde fint. Ev. 1250.

Tenk at jeg glemte pumpa! Har planer om å bruke en Eheim 1048 som du foreslo, 600liter\min høres fint ut for meg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...