Gå til innhold

er dette ett bra gaming oppsett av en PC ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig dagens unge har alt for mye penger mellom hendene, det er bortkastet å kjøpe en fx CPU. Kjøp heller en A64.

gi noen spesifike grunner ! :roll:

Fx koster x antall ganger mer, og yter i forhold til prisen microminimalt bedre. Og HD er den dessidert største flaskehalsen, at det vil nesten ikke være noe forskjell, mellom en A64 3400, og den du skal ha.

Og rammen blir dyrer og dårligere.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Er det mulig dagens unge har alt for mye penger mellom hendene, det er bortkastet å kjøpe en fx CPU. Kjøp heller en A64.

Fx koster x antall ganger mer, og yter i forhold til prisen microminimalt bedre. Og HD er den dessidert største flaskehalsen, at det vil nesten ikke være noe forskjell, mellom en A64 3400, og den du skal ha.

bra du utfyller deg godt ! du har nok fått meg til å nesten ombesteme meg ! skal tenke på det ! høre med venner osv.. ;)

Lenke til kommentar

bra du utfyller deg godt ! du har nok fått meg til å nesten ombesteme meg ! skal tenke på det ! høre med venner osv.. ;)

men er A64 3400+ klokkevennlig ? :hmm:

Lenke til kommentar

ja ok..

etter litt diskusjon har jeg funnet ett nytt oppsett IGJEN !

Datamaskin.

Alt skal bestilles fra www.komplett.no utenom kabinett.

1. MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid, Firewire. kr 1.145,-

2.CPU: AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED. kr 3.750,-

3.RAM: Corsair TWINX1024RE-3200LL 1024MB ECC/RE Kit w/two matched CMX512RE-3200LL DIMMs kr 3.517,-

4.DVD Brenner: Plextor DVD-Brenner PX-712A IDE Retail Black, DVD+R/+RW og DVD-R/-RW kr 1.595,-

5.CD Spiller: Sony CD-spiller IDE 52x Bulk kr 199,-

6.Harddisker: 2x Hitachi Deskstar 7K250 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM. Kr 950,- pr. stk.

7.Skjermkort: Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz, Retail. kr 5.295,-

Nyeste oppsett. Alt skal gå sammen nå !tusen takk for tipsene !

Kabinett ect. Som bestilles på www.microplex.no

1.Kabinett: Varenr: SF201T3B. kr 1.495,-

2.Vifte: Varenr: SBLF4BRPM kr 95,-

3.Vifte: Varenr: SBLF4GRPM kr 95,-

4.Vifte: Varenr: SBLF4RRPM kr 95,-

5.Vifte: Varenr: SBLF2B2RRPM kr 95,-

6.Vifte: Varenr: SBLF4GRPM kr 95,-

7.Viftestyring: Varenr: ALDV02UK kr 399,-

8. Strømforsyning: Varenr: MIST480ADP kr 895,-

det var ALT !

sum:20599,-

merk at forskjellen er 2000 kr !

Endret av Lucas
Lenke til kommentar

Er dette et bra gaming oppsett? NEI DU!!!! DET SUGER!!! HAHA MY ASS!!! Det er er f*** meg så rått (unnskyld språkbruk, men jeg klarte ikke å dy meg).

Når ler jeg høyt :lol:, for det er alltid moro å se slike oppsett. Utelukkende fordi de er så overlegne. Kjøper du denne, kommer du til å være fornøyd med PC'en din (om du blir fornøyd i forhold til pris aner jeg ikke, jeg har dårlig peil på AMD og Nvidia, men jeg vet at det der er BRA - men ikke om det er bra i forhold til pris).

Til alle som babler om sokkel T: Dersom han kjøper denne PC'en, og ikke er veldig opptatt av å ha det beste i tiden i noen år fremover, kan denne PC'en holde, med få senere oppgraderinger, til lenge etter sokkel T er utdatert. Det er ihvertfall en ting jeg føler meg ganske sikker på.

Og et ørlite tips: Papst vifter

og dersom du gjør som Macfan sier, og kjøper A64, kan du jo bruke penga du sparer på vannkjøling og klokke den litt heftig... og du trenger ikke 73 GB raptor hvis du skal ha raptor (selv om de er kjekkest), 36 GB holder sikkert - til windows og de spillene du spiller mest, så kan du bruke den andre disken til resten...

kunne kanskje ha skrevet mer her, men dessverre må jeg stikke. håper det var til hjelp selv om du heller må høre på proffene om de sier jeg tar feil :D

Edit: du har også glemt floppydisk :p

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Lucas:Ikke kjøp k8t800 chipsett hovedkort,da risikerer du minne problemer,kjøp heller nforce 150 eller 250gb som snart kommer i butikkene (ikke mange dagene nå),du trenger IKKE registert ecc minne til det oppsettet og hvis du vil ha en stille pc anbefaler jeg deg samsung disker (som er på tilbud denne uka på komplett).

Sikker på at du ikke vil a cd brenner/dvd/dvd brenner istedenfor en vanlig cd rom?

Vil du spare litt penger kan du gå for en 3200,om ikke så lenge tror jeg det kommer 3600 og 3800,drep meg hvis jeg tar feil.

Ps:Ellers ganske nice oppsett! :thumbup:

Håper dette hjelper,mvh 3dme/Ole

Edit:Den dvd brenner er heller ikke akkuratt støysvak,men den er dritbra.

Og du trenger muligens floppy for og instalere sata.

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Siden du vet alt det som du sier kan ikke du være så snill å sette opp en maskin med samme prosessor og nVIDIA 6800 ultra golden sample og 1GB ram ??

som alt bestilles på komplett.no ! :thumbup: plzzz! :cry::cry:

*edit trenger ikke å spare noe nei ! :D

Endret av Lucas
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva slags skjerm du skal ha,om du trenger mus tastatur og annet tilbehør,men her er iallefall et oppsett i samme stil som ditt,bare med de forandringene jeg foreslo:

Hovedkort:MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB

1248,-

Cpu:Amd 64 3400+

3759,-

Minne:Corsair TWINX1024-3200LLPRO DDR 1024MB

3165,-

2x hardisker:Samsung spinpoint 160 gb 8mb cache,7200 rpm(320 gb totalt)

1789,-

Skjermkort:Gainward Geforce 6800gt 256mb "ultra/2400 golde sample"

4395,-

Cd spiller:LG CD-spiller 52x (GCR-8523RBB) Sort Bulk

199,-

Dvd brenner:NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk Sort

695,-

Totalpris:15 243,-

Mye det samme da..

Mvh 3dme/Ole

(Edit:Siden du bare satte opp de 7 tingene,gikk jeg utifra at det bare var det du trengte,skrik ut hvis du ser noe som mangler!)

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Det er gblan ja,ang lcd skjerm så må jeg spare inn litt på det forrige budsjettet for og få råd,17lcd er best til gaming foresten,men du,hvorfor må det bestilles fra komplett?

Edit:leifs

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Hadde seriøst ikke giddet å kjøpe den ram'en som 3dme anbefalte.. Hvorfor ikke heller gå for slike? Før eller siden kommer den tiden da du har lyst å prøve deg på overklokking, da vil du har noe mer enn PC3200. Regner med at BIOS'en til K8N Neo Platinum blir oppgradert snart, slik at man kan bruke FSB >300. Det hovedkortet er en overklokkers drøm, så gå for minst PC4000.

Lenke til kommentar

hvis du er en litt ekstrem gamer hadde jeg ikke anbefalt lcd skjerm i det hele tatt. alt for svak responstid. Er du sinnsykt kresen på å ha VELDIG høy fps (noe jeg regner med siden du bruker så sykt mye på pc'en din) så ville jeg anbefalt en god crt skjerm. f.eks en Nec MultiSync FE991SB.

Lenke til kommentar
og jeg skal ikke være russ vettu..skal are gå 1 år på videregående så skal jeg inn på befalsskole ! :roll:

Eh... litt off topic men, dersom man skal inn på befalsskolen må man ha allmenn studiekompetanse etter det jeg vet. Det betyr 3 år på allmennfaglig studieretning.

Lenke til kommentar
hvis du er en litt ekstrem gamer hadde jeg ikke anbefalt lcd skjerm i det hele tatt. alt for svak responstid. Er du sinnsykt kresen på å ha VELDIG høy fps (noe jeg regner med siden du bruker så sykt mye på pc'en din) så ville jeg anbefalt en god crt skjerm. f.eks en Nec MultiSync FE991SB.

nei er ikke jeg som bestemmer at jeg skal ha flatskjerm men vil gjerne ha det når jeg skal få det hos morsan ! må bare finne en ! å e så lei den store 21" crt skjermen min førdi den tar så plass,æ får ondt i øyene og hode så ho sa ! "ja nu skal du ha dæ en sånn flatskjerm" men..jeg spiller ikke så mye CS eller andre spill mest BF ! men tenker på 16 og 12 ms ! ikke mer !

Lenke til kommentar
og jeg skal ikke være russ vettu..skal are gå 1 år på videregående så skal jeg inn på befalsskole ! :roll:

Eh... litt off topic men, dersom man skal inn på befalsskolen må man ha allmenn studiekompetanse etter det jeg vet. Det betyr 3 år på allmennfaglig studieretning.

Det stemmer ikke med de opplysningene jeg har fått fra en som jobber i forsvaret..men men.. :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...