Gå til innhold

er dette ett bra gaming oppsett av en PC ?

Anbefalte innlegg

Hei..

jeg lurer på hvordan dette oppsettet er om alt passer slik at det bare er å bestille !

Datamaskin.

Alt skal bestilles fra www.komplett.no utenom kabinett.

1. Asus SK8V Hovedkort for Socket 940 K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid kr 1.799,-

2.CPU: AMD Athlon 64 FX-51 2.2 GHz Socket 940, 1 MB cache, BOXED kr 5.290,-

3.RAM: Corsair TWINX1024RE-3200LL 1024MB ECC/RE Kit w/two matched CMX512RE-3200LL DIMMs kr 3.517,-

4.DVD Brenner: Plextor DVD-Brenner PX-712A IDE Retail Black, DVD+R/+RW og DVD-R/-RW kr 1.595,-

5.CD Spiller: Sony CD-spiller IDE 52x Bulk kr 199,-

6.Harddisker: 2x Hitachi Deskstar 7K250 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM. Kr 950,- pr. stk.

7.Skjermkort: Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz, Retail. kr 5.295,-

Nyeste oppsett. Alt skal gå sammen nå !tusen takk for tipsene !

Kabinett ect. Som bestilles på www.microplex.no

1.Kabinett: Varenr: SF201T3B. kr 1.495,-

2.Vifte: Varenr: SBLF4BRPM kr 95,-

3.Vifte: Varenr: SBLF4GRPM kr 95,-

4.Vifte: Varenr: SBLF4RRPM kr 95,-

5.Vifte: Varenr: SBLF2B2RRPM kr 95,-

6.Vifte: Varenr: SBLF4GRPM kr 95,-

7.Viftestyring: Varenr: ALDV02UK kr 399,-

8. Strømforsyning: Varenr: MIST480ADP kr 895,-

det var ALT !

til sammen = 21964,-+895,- (glemte PSU)

*edit hadde glemt å lagt til PSU !

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lucas: Det er en flott gaming pc. :yes:

Men er det ikke praktisk med en vanlig DVD-rom og... Vet jeg ikke hadde klart meg uten den. Og når du kjøper dvd-brenner burde du også slenge litt penger på en dvd-rom også. ;)

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Det oppsettet her passer bra det, dette er en rå pc ;)

Ja takk..synes også det men er redd for at hovedkort ikke støtter skjermkortet eller har nok AGP plasser ! fordi 6800 er så stort at det tar nesten 2 AGP plasser så jeg er litt bekymret før jeg bestiller !

NB: grunnen til den dyre PC'en er at jeg nettop er konfirmert ! :yes:

Lenke til kommentar
Men kanskje litt overkill bra?

Hva skal den brukes til?

Uansett,kjøp heller en mer økonmoisk pc nå og oppgrader senere,mye lurere hvis du skal spille.

skal brukes til spill men også spill som kommer til neste år..tok en såpass PC slik at jeg slapp å oppgradere noe iløpet av dette året ! :roll:

Lenke til kommentar
prøvde meg jeg også litt senere enn deg, men kunne du ikke gjort noe slikt?

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=250371

byttet ut skjermkort med 9800pro så har du jo en grei maskin litt billigere men uansett dyrt.

socket T kommer vel i slutten av året og 939 så begge løsninger risikerer å bli vanskelige å oppgradere

hmm..nei tror ikke jeg blir å endre på noe hvis det ikke er nødvendig ! men..jeg skulle gjerne likt å vist hvordan jeg kan endre farge på fronten på CD-romen min fordi kassa er svart og cd romen hvit :no: så jeg tar imot litt tips !

se også andre poster:

Hva mer kan jeg gjøre med kassa mi ?

*edit og jeg kommer nok til å bytte hovedkort når 939 kommer men..har ventet 2år nå så nå er jeg lei

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
Lucas: Det er en flott gaming pc. :yes:

Men er det ikke praktisk med en vanlig DVD-rom og... Vet jeg ikke hadde klart meg uten den. Og når du kjøper dvd-brenner burde du også slenge litt penger på en dvd-rom også. ;)

skal vudere det ja ! men hva er vitsen ? du har en brenner som du også kan bruke til å spille av med ! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg synes bare du bruker litt for mye penger på noe som skal virke og stå ved siden av bordet.

Så mange vifter bråker jo som fy det også...

Men du får styre selv, snart er det jo russebuss for deg og da trenger du litt penger... (er vel en stund til men du må tenke litt fremover, pc er ikke alt)

Lenke til kommentar
Jeg synes bare du bruker litt for mye penger på noe som skal virke og stå ved siden av bordet.

Så mange vifter bråker jo som fy det også...

Men du får styre selv, snart er det jo russebuss for deg og da trenger du litt penger... (er vel en stund til men du må tenke litt fremover, pc er ikke alt)

kjem an på om han har jobb, eller er rett og slett rik.

Og her heime i ørsta er det normalt for ein russ å betale ca maks 10k. Men då eksistera her ikkje russebussar.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

ja..godt poeng..men skal jo ha viftestyring så jeg kan stille på hvor mye de skal yte ect.. så når jeg har så mange trenger jeg ikke å ha alle stående på full styrke :thumbup:

Endret av Lucas
Lenke til kommentar

og slutt å antyd at jeg er rik! jeg skal betale min del av denne PC'en mens ett firma skal ta resten fordi jeg har hjulpet de med deres nettverk og andre tjenster innen deres datamaskiner og IT ! :D

*edit så det er fortjent !

Endret av Lucas
Lenke til kommentar

Er det mulig dagens unge har alt for mye penger mellom hendene, det er bortkastet å kjøpe en fx CPU. Kjøp heller en A64.

Du vil ikke merke forskjell, sats heller på noen gode HD. Da vil du merke mye mer forskjell. Det er også viktig å ha et godt tastatur, mus m.m

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...