Gå til innhold

Billig lydkort med midi inn/out

Anbefalte innlegg

Hei skal ha ny maskin, ønsker å få et lydkort med som har midi inn/ut samt mulighet for å spille spill. Kortet skal brukes med Asus P4P800-E DELUXE. De som skal ha det ønsker nemlig elgitar som de kan koble til maskinen og så få opp noter og kunne redigere det de har spilt.

Dette må koste utrolig mye så lydkortet vil ikke bli kjøpt med en gang, siden det integrerte er helt ok etter min mening

Har noen noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ønsker et lydkort som du faktisk kan snekre musikk og slikt på senere så kan jeg anbefale DETTE.

Lav latency, 24/96 også videre. Har en kamerat som bruker dette, det duger nett fint pluss litt til.

Glemte forresten å nevne at det funker fint som blekk til spill også, så greit, det er ikke "billig" men det er et godt kjøp.

Edit: Info om spillegenskaper.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
De som skal ha det ønsker nemlig elgitar som de kan koble til maskinen og så få opp noter og kunne redigere det de har spilt.

Dette er da ikke det enkleste i verden, og du trenger en rimelig god Audio-to-MIDI converter for at det skal funke. Som f.eks. http://www.celemony.com/melodyne/, men da blir det veldig fort dyrt...

Dette må koste utrolig mye så lydkortet vil ikke bli kjøpt med en gang, siden det integrerte er helt ok etter min mening
Huff da! Etter min mening er innebygde lydkort noe som ikke burde brukes til opptak... ;)
Lenke til kommentar
De som skal ha det ønsker nemlig elgitar som de kan koble til maskinen og så få opp noter og kunne redigere det de har spilt.

Dette er da ikke det enkleste i verden, og du trenger en rimelig god Audio-to-MIDI converter for at det skal funke. Som f.eks. http://www.celemony.com/melodyne/, men da blir det veldig fort dyrt...

Huff da! Etter min mening er innebygde lydkort noe som ikke burde brukes til opptak... ;)

Glemte at dette er vanlige hjemmebrukere som ikke har hørt om linux. De har heller ikke noe utstyr på nåværende tidspunkt derfor mente jeg det var godt nok til litt spilling og word bruk :)

Beklager at jeg glemte og opplyse dere om dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...