Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker de blokkene du lager. De er kjempe fine og blanke :) Stå på ! Hva tok du de siste bildene med, de var veldig uklare? :dontgetit:

Tok bildene med samme kamera som de andre, men var vel litt uheldig ned fokusen. Nå er jo bildene også resiza fra 2272x1704 til 400x300, kan jo ha litt å si på kvaliteten :hmm:

Lenke til kommentar
Blir det så sinnsykt kalt med peltier??

Ser ut som om det er frost på den. Eller er det bare bilde som er uklart?

Det er is ja, hadde ikke noe å måle tempen med. Hvis jeg slapp en vanndråpe på den ble den til is iløpet av 2-3 sekunder

Blir ikke like kaldt når man tilfører varme på den kalde siden.

Endret av Terje82
Lenke til kommentar
Ser utrolig bra ut dette her Terje !

Stå på !

Men en ide, hva med å montere e plelitter på en vannkjøling så den kjøler ned selve blokka - det må jo bli ekstemt bra kjøling - eller er det noe som vill hindre dette ?

Skjønner ikke helt hva du mener :dontgetit: , men jeg har en blokk som kjøler den varme siden av peltier elementet. På den kalde siden er det bare en kobberplate(coldplate). Denne skrus fast i vannblokken med peltier elementet imellom for og få rett trykk på peltier'n.

Det blir jo coldplate'n som blir liggende mot core, for og få den så kald som mulig.

Tenkte du å bruke peltier'n til å kjøle vannet?

Lenke til kommentar
Liker de blokkene du lager. De er kjempe fine og blanke :) Stå på ! Hva tok du de siste bildene med, de var veldig uklare? :dontgetit:

Tok bildene med samme kamera som de andre, men var vel litt uheldig ned fokusen. Nå er jo bildene også resiza fra 2272x1704 til 400x300, kan jo ha litt å si på kvaliteten :hmm:

Resize de til en mellomstørrelse også, fx 800:600 i tillegg, så lager du de mindre som thumbnails. Sa kan vi trykke på dem og se bedre bilder :D

Lenke til kommentar

Resize de til en mellomstørrelse også, fx 800:600 i tillegg, så lager du de mindre som thumbnails. Sa kan vi trykke på dem og se bedre bilder :D

Tenkte å gjøre det, men tar sånn tid :hrm:

Endret av Terje82
Lenke til kommentar
Jøss!! :wow:

Hva er da den varme siden?

Beklager, det gikk vist litt fort i svingene her :blush: Det var 44 minus, ikke 47!

Men da var i allfall kjølevannet 10 grader. (springvann)

Målte selv tempen på springvannet hjemme: ca 5 grader.

Blokken ble laget til 9600pro kortet mitt, men da jeg skulle teste virket ikke kortet :cry:

Har ikke helt gitt opp håpet enda men...

Vil tro 80Watt er litt lite til mitt 9800pro kort? noen som har peil?

Lenke til kommentar

80 watt holder. Det skal ikke være for dårlig kjøling som har gjort at kortet ditt ikke virker! Men du vil få lavere temperaturer med litt kraftigere peltier, såfremt du har god kjøling på varmsiden.

Springvannet blir forresten en del varmere ut på høsten, såfremt man ikke benytter seg av grunnvann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...