Terje82 Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Takk for alle positive tilbakemeldinger Her kommer noen bilder til: Etter 10 minutter testing: Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Liker de blokkene du lager. De er kjempe fine og blanke Stå på ! Hva tok du de siste bildene med, de var veldig uklare? Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Liker de blokkene du lager. De er kjempe fine og blanke Stå på ! Hva tok du de siste bildene med, de var veldig uklare? Tok bildene med samme kamera som de andre, men var vel litt uheldig ned fokusen. Nå er jo bildene også resiza fra 2272x1704 til 400x300, kan jo ha litt å si på kvaliteten Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Ja, Kan vel det. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Blir det så sinnsykt kalt med peltier?? Ser ut som om det er frost på den. Eller er det bare bilde som er uklart? Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Blir det så sinnsykt kalt med peltier?? Ser ut som om det er frost på den. Eller er det bare bilde som er uklart? Det er is ja, hadde ikke noe å måle tempen med. Hvis jeg slapp en vanndråpe på den ble den til is iløpet av 2-3 sekunder Blir ikke like kaldt når man tilfører varme på den kalde siden. Endret 31. mai 2004 av Terje82 Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Det er is ja, hadde ikke noe å måle tempen med. Hvis jeg slapp en vanndråpe på den ble den til is iløpet av 2-3 sekunder Hvor varmt blir det da på "varme" siden? Hvorfor bruker ikke flere dette på CPU egentlig? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg er glad for at jeg tok turen innom denne tråden, blokkene dine ble virkelig nydelige Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg er glad for at jeg tok turen innom denne tråden, blokkene dine ble virkelig nydelige Takk, alltid hyggelig men besøk Lenke til kommentar
insider Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Ser utrolig bra ut dette her Terje ! Stå på ! Men en ide, hva med å montere e plelitter på en vannkjøling så den kjøler ned selve blokka - det må jo bli ekstemt bra kjøling - eller er det noe som vill hindre dette ? Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Ser utrolig bra ut dette her Terje ! Stå på ! Men en ide, hva med å montere e plelitter på en vannkjøling så den kjøler ned selve blokka - det må jo bli ekstemt bra kjøling - eller er det noe som vill hindre dette ? Skjønner ikke helt hva du mener , men jeg har en blokk som kjøler den varme siden av peltier elementet. På den kalde siden er det bare en kobberplate(coldplate). Denne skrus fast i vannblokken med peltier elementet imellom for og få rett trykk på peltier'n. Det blir jo coldplate'n som blir liggende mot core, for og få den så kald som mulig. Tenkte du å bruke peltier'n til å kjøle vannet? Lenke til kommentar
insider Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 nei trenket ikke på noe med vannet, blir nesten det samme som du forklarte her nå så glem det du Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Liker de blokkene du lager. De er kjempe fine og blanke Stå på ! Hva tok du de siste bildene med, de var veldig uklare? Tok bildene med samme kamera som de andre, men var vel litt uheldig ned fokusen. Nå er jo bildene også resiza fra 2272x1704 til 400x300, kan jo ha litt å si på kvaliteten Resize de til en mellomstørrelse også, fx 800:600 i tillegg, så lager du de mindre som thumbnails. Sa kan vi trykke på dem og se bedre bilder Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Liker de blokkene du lager. De er kjempe fine og blanke Stå på ! Hva tok du de siste bildene med, de var veldig uklare? Tok bildene med samme kamera som de andre, men var vel litt uheldig ned fokusen. Nå er jo bildene også resiza fra 2272x1704 til 400x300, kan jo ha litt å si på kvaliteten Resize de til en mellomstørrelse også, fx 800:600 i tillegg, så lager du de mindre som thumbnails. Sa kan vi trykke på dem og se bedre bilder Tenkte å gjøre det, men tar sånn tid Endret 31. mai 2004 av Terje82 Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Blir det så sinnsykt kalt med peltier?? Oh yeah! 44 minus er min pers. Edit ja. Endret 31. mai 2004 av Arctic Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Blir det så sinnsykt kalt med peltier?? Oh yeah! 47 minus er min pers. Jøss!! Hva er da den varme siden? Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Nydelig prosjekt dette her!!! Skulle ønske jeg også hadde såpass god peling på peltier at jeg kunne ta det i bruk Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Jøss!! Hva er da den varme siden? Beklager, det gikk vist litt fort i svingene her Det var 44 minus, ikke 47! Men da var i allfall kjølevannet 10 grader. (springvann) Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Jøss!! Hva er da den varme siden? Beklager, det gikk vist litt fort i svingene her Det var 44 minus, ikke 47! Men da var i allfall kjølevannet 10 grader. (springvann) Målte selv tempen på springvannet hjemme: ca 5 grader. Blokken ble laget til 9600pro kortet mitt, men da jeg skulle teste virket ikke kortet Har ikke helt gitt opp håpet enda men... Vil tro 80Watt er litt lite til mitt 9800pro kort? noen som har peil? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 80 watt holder. Det skal ikke være for dårlig kjøling som har gjort at kortet ditt ikke virker! Men du vil få lavere temperaturer med litt kraftigere peltier, såfremt du har god kjøling på varmsiden. Springvannet blir forresten en del varmere ut på høsten, såfremt man ikke benytter seg av grunnvann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå