pcgutten Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Hva var det du la på for og lodde de sammen? Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Hva var det du la på for og lodde de sammen? Har du lest dette? Loddeguide Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Etter at jeg kjøpte vannkjøling på januar, laga jeg meg en vannblokk til grafikkortet (da 9600pro, i dag 9800pro). Her kommer noen bilder fra den prosessen: Har her saga og borret ut blokka som måler 40x48x10mm Bunnen er en kobberplate på ca 1mm Her har jeg satt delene oppå hverandre for å vise sånn ca hvordan det vil se ut. Der var loddingen ferdig, tid for en runde med våtslipepapir. Endret 30. mai 2004 av Terje82 Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Etter en runde med slipepappiret: Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Hvordan er vannstrømmen i blokken? Kommer alt inn i midten og går ut på sidene? Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Hvordan er vannstrømmen i blokken? Kommer alt inn i midten og går ut på sidene? Vannet kommer inn på midten ja, og fordeler seg ut til sidene. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 akkurat dette KAN du! blir skikkelig bra.. Hvor stor er dimensjonen på de 4 "utgangene" ? Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 akkurat dette KAN du! blir skikkelig bra.. Hvor stor er dimensjonen på de 4 "utgangene" ? Innrøret er 12mm og de 4 utgangene er 6mm. Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Blokken er laget slik at kjernen på kortet kommer rett under inngangs-nippelen. På bildene er lexantoppen skrudd fast ved at jeg gjenget opp hull kobberet, dette er siden endret til gjennomgående skruer. Imellom kobberet og lexan plata ligger en hjemmelaget paktning av et silikonbasert stoff. Blokken festet til mitt gamle 9600pro kort. Endret 30. mai 2004 av Terje82 Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Hadde det ikke vært en ide med nylon skruer? Eller hvertfall noen nylon skiver mellom mutteren og kortet. Ser ut som om du ikke har det. Hadde aldri turt å kjøre uten. Godt arbeid, du har ikke noen temperaturer (selv om det er vanskelig å sammenligne. Hadde vært bra om du hadde noen temperaturer med bare den blokka i systemet, og så forskjellen mellom vanntemp og VPU temp) Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Hadde det ikke vært en ide med nylon skruer? Eller hvertfall noen nylon skiver mellom mutteren og kortet. Ser ut som om du ikke har det. Hadde aldri turt å kjøre uten. Godt arbeid, du har ikke noen temperaturer (selv om det er vanskelig å sammenligne. Hadde vært bra om du hadde noen temperaturer med bare den blokka i systemet, og så forskjellen mellom vanntemp og VPU temp) Har aldri fått målt vanntemp, men gpu blokka har funka kjempebra. Fikk klokka 9600pro kortet til 626mhz på core og 9800pro til 500mhz. I begge tilfellene gikk vannet først gjennom cpu(p4 3.2 @ 3.9). Det svakeste leddet i systemet er radiatoren, en blackice extreme Når det gjelder skruene så ser jeg ikke på det som et problem, på baksiden av kortet sitter festemekanismen til min vga silencer. Der er d jo også brukt vanlige skruer igjennom kortet, jeg har bare satt i noen lengre skruer Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Lurer på hvor lydløs en pc blir når man har: Vannkjølt psu, chipsett, gpu og hardisk. Den vil gå stilleløs visst du ikke bruker vifte på raddisen. Det hadde vært noe for meg så hadde ikke mor hørt at pcen sto på visst jeg hadde kobla led'sene av Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Ser bra ut, men lurer på hva trykket og pumpa sier til den blokka. Og tempen, ikke minst. Dessuten blir det en del slangerot med 4 utganger og seperat inngang. Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Ser bra ut, men lurer på hva trykket og pumpa sier til den blokka. Og tempen, ikke minst. Dessuten blir det en del slangerot med 4 utganger og seperat inngang. Har ingen problemer med trykk og flow med gpu blokka, og den er det mye mer motstand i enn det er i x blokka. Tempen er jeg spent på selv, det er bare ett problem. Det kan virke som om tempsensoren har klikka, den har temperatursprang på ca 20 grader annenhvert sekund Har også et prosjekt til gående, peltkjøler til grafikkortet. Kommer kansje med bilder fra det senere i kveld Endret 30. mai 2004 av Terje82 Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Det første jeg laga var coldplate ettersom den måtte tilpasses for å ungå diverse komponenter på grafikkortet. Bilde av selve kjøleblokka Etter at dette var loddet sammen var det tid for testing. Ble ganske irritert da jeg oppdaget at det var alt for mye motstand i blokka. Den ble derfor varmet opp og delt. Jeg tok deretter fram dremmelen og kvittet meg med det meste av finnene i blokka: Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Utrolig stilige blokker du lager Du kan dette her ser jeg. Min blir nok ikke min. Men du har fått en motstander som heter "Skrue" Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Her var det varmt gitt: Her ligger den ferdig lodda blokka sammen med coldplate og en 80Watts TEC Her er tingene skrudd sammen bare for å se hvordan det passer sammen Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 god damn terje.. det kan du altså du har virkelig skillz stå på Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Super konge vannblokk, hvor mye tar du for å lage en sånn til meg hehe nei da trenger ingen, det morsomste er jo å lage den selv, og faktisk se at det virker men stå på dette blir konge Lenke til kommentar
imastard Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 dette var berra lekkert. gratulere med blokkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå