Terje82 Skrevet 28. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Kom for noen måneder over en vannblokk som jeg syntes var utrolig FET. X formet blokk @ madshrimps.be Jeg bestemte meg for å prøve et lingnende prosjekt. Hadde allerede mange kilo kobberskinner liggende som jeg hadde tatt med meg fra jobben. Regnet ikke med å klare like bra finnish som det var på orginalblokken, ettersom han hadde en skikkelig fres. Jeg brukte bare skrustikke, baufil, og borrmaskin. Planen gikk ut på og sage ut to X formede biter på 60x60mm, begge er 10mm tykke så den totale tykkelsen blir 20mm. Ble et forferdelig slit med all den sagingen, utrolig mange vinkler. Etter en runde på kalkulatoren fant jeg ut at jeg hadde saget ca 60cm med 10mm kobber Har borret opp kanalene i grove trekk, skal bruke dremmel til å kutte ned veggene imellom. Borret ca 8mm dypt: Hadde tenkt en 12mm nippel på midten og et 6mm rør ut på hver av de 4 sidene Kanalen begynner å ta form: Endret 29. mai 2004 av Terje82 Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 28. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 nice og anderledes stå på Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Kanalene er borret ut og topplokket er kuttet skrå(tricky med baufil, brukte nesten en time hvis jeg husker riktig!!) Endret 28. mai 2004 av Terje82 Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 28. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 Kanalene er borret ut og topplokket er kuttet skrå(tricky med baufil, brukte nesten en time hvis jeg husker riktig!!)http://home.c2i.net/rangul/IMG_1108.jpg Ser ut som èn time fornuftig brukt! Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 Kanalene er borret ut og topplokket er kuttet skrå(tricky med baufil, brukte nesten en time hvis jeg husker riktig!!)http://home.c2i.net/rangul/IMG_1108.jpg Ser ut som èn time fornuftig brukt! Har ikke angret ett minutt på den timen nei Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 Har ikke angret ett minutt på den timen nei ...Og vannblemmene er gått tilbake skjønner jeg Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 28. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 Skal du ha noe som skaper turbulens i vannet? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 28. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 Har ikke angret ett minutt på den timen nei ...Og vannblemmene er gått tilbake skjønner jeg Men ser absolutt bra ut den blokken ja! Skal du lodde dem sammen? Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 Skal du ha noe som skaper turbulens i vannet? Det er faktisk noen "pinner" som stikker oppfra bunnen i en sirket rundt midten. Disse vises veldig dårlig på bildene. Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 Blir loddet sammen ja. bruker komfyren Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 Har ikke angret ett minutt på den timen nei ...Og vannblemmene er gått tilbake skjønner jeg Til opplysning så er det ikke mine hender som vises på bildet. Men innrømmer at jeg ble ganske gåen ja. Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2004 Lodddingen har startet: Loddetinnet er påført og slipt ned, neste trinn er sammenlodding. Prosjektet tar form Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 29. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2004 KONGE!! Hm, mener jeg så noe lignende her: Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 29. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2004 Smooth, bladerunner klone? Veldig pent, gleder meg til den er pusset og har fått litt glans. Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Smooth, bladerunner klone?Veldig pent, gleder meg til den er pusset og har fått litt glans. Brukte Bladerunner som en sammenligning ja Endret 29. mai 2004 av Terje82 Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 29. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2004 den var jo drit sexy kansj ej skal prøve å lage noe lignende Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 29. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2004 Det eneste som jeg tror kunne blitt bedre var om du gjorde bunnen litt tynnere. Den så svært tykk ut. En annen ting, hvordan har du tenkt å feste blokka? Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2004 Blokken er nå testet under trykk og er tett Her er den blitt litt blankere: Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Det eneste som jeg tror kunne blitt bedre var om du gjorde bunnen litt tynnere. Den så svært tykk ut. En annen ting, hvordan har du tenkt å feste blokka? Kanalene er borret ned i den nederste delen, så over core er den bare ca 2mm tykk. Når det gjelder festing, så ser du sikkert at den nederste delen har en litt annen form. Skal lage en plate av 8mm tykk lexan som presser ned på de "ørene" om du skjønner. Skal lage en tegning Endret 29. mai 2004 av Terje82 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå