Razorblade Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hva er en grill ??? og hvilken nytt har den? :wink: Bortsett fra å se fancy ut, hvilken nytte har den? Øke innsuget? Har ingen peiling, rimelig ny i hardware bransjen. Har en AMD Thunderbird 1,4 Ghz 256 sd-ram pc-133 G-force 2 pro 450 Golden sample Deskstar 7200rmp 40gb disk Via hoved kort Forslag til forbedring taes i mot me takk, by the way thanks for help last time. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 en grill er dr for å hindre at du skal stappe det du uheldigvis måtte stappe inn i vifta, dette fordi det gjør vondt... Lenke til kommentar
Razorblade Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Ok høres greit ut, så den påvirker ikke vifta på noen annen måte? Skal kjøpe dette til en AMD thunderbird 1,4 ghz holder det? :smile: MCX462B Swiftech 8412NGML Papst vifte 45m³/time 19 dB(A) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 en standard grill påvirker ikke vifta... Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 En grill hindrer fri luftvei til viftebladene. Så det gir dårligere kjøleeffekt, men det er så lite at det ikke merkes. Men skulle du være uheldig å stikke fingeren din inn i viften, vil du merke det fort... Lenke til kommentar
kohi Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 20:36, Razorblade skrev:Ok høres greit ut, så den påvirker ikke vifta på noen annen måte?Skal kjøpe dette til en AMD thunderbird 1,4 ghzholder det? :smile:MCX462B Swiftech 8412NGML Papst vifte 45m³/time 19 dB(A) Tja.. Det spørs hva du mener med holder. Swiftech MCX462B er noe av det beste du kan få hvis luftkjøling skal brukes (subjektiv mening, men jeg er ikke alene) Den er også dyr. Har en slik selv, og har etter litt testing funnet at denne har en merkbar nedre "smertegrense" når det gjelder tilførsel av luft. Den gir j**** bra kjøling sammenlignet med andre når testen gjennomføres med kraftige vifter, men skuffer litt når viftene blir små. Husk at den originalt går med Delta FFB0812EHE som dytter 136m³/t. Både jeg og andre har testet den med div vifter, og funnet at med "små" vifter som den du nevnte vil resultatet bli like bra med en billiger kjøler som f.eks Taisol CGK760. Jeg satsa til sist på Delta'n, men det ble for mye støy for meg (og jeg er ikke kresen...) Nå kjører jeg Delta'n på 7v. Støyen er fin, og kjølinga er langt bedre enn det jeg fikk med Papst 8412NGH som skal gi 79m³/t. Poenget mitt er at skal du bruke en svak vifte kan du spare en del penger på kjøpe noe annet. En beslektet test: http://www.overklokking.no/cooling/cpuvift...462/index3.html Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: Men skulle du være uheldig å stikke fingeren din inn i viften, vil du merke det fort... Ja vet..:smile: Lenke til kommentar
elysium Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Leste ett sted att griller kunne redusere luftstrømmen merkbart jeg. Husker ikke hvor det var eksakt, men tror det var på overclockers.com Tar jeg totalt feil her? elysium Lenke til kommentar
Skjold Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Nei, men det spørs om du bruker en grill av typen "Radiation" (som fåes kjøpt hos Microplex o.l.) som blokkerer 50% av viftens innsug, eller om man bruker en standard grill som ikke har noen merkbar kjøleeffekt. Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Griller av den "runde" typen hinder vel 2% av luftstrømmen eller.no ... I alle fall så lite at det ikke er merkbart ... bortsett fra såre fingertupper :smile: Av de "fancye" laserkutta grillene man får kjøpt "overalt" vil nokk betraktlig hindre luftstrømmen siden disse dekker til betraktlig areal av hullet til vifta... ps. Jeg har et prosjekt "stor trekasse" på gang ... noen som er flink som har lyst til å lage griller av tre til meg? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 11:50, SirHartge skrev: Quote: Men skulle du være uheldig å stikke fingeren din inn i viften, vil du merke det fort... Ja vet..:smile: Har du egen erfaring å dele med oss? :grin: Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Noen kjøper vifter for å ha noe å se på mens andre kjøper det for å få "effekt". Dette er en prioritering, selv om standard viftegriller minker ytelsen minimalt. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Men det ingen som never støy. Setter du på en grill for du mere støy fra vifta. En standard grill som er bygd opp av ringer langer ikke merkbar mer lyd eller misker lufttrømmen. Fansi griller som kjøpers hos microplex kan øke støyen mye og blokere mye for lufta. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 18:45, Bøgge Bakken skrev:Men det ingen som never støy. Setter du på en grill for du mere støy fra vifta. En standard grill som er bygd opp av ringer langer ikke merkbar mer lyd eller misker lufttrømmen. Fansi griller som kjøpers hos microplex kan øke støyen mye og blokere mye for lufta. Enig i alt, bortsett fra at ikke standard griller lager mer støy, jeg synes kameraten min sin globalwin fop 32 (eller er det 38) sak bråkte om ikke annet litt mindre uten grill. Mulig det bare er jeg som ville ha den til å gjøre det, men samme det :wink: Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Med en FOP 32 hører du ikke forskjell med eller uten grill - tro meg! Har hatt en slik en. Etter en god del fiksing på kassa har jeg redusert støyen til det halve. Fop'en forsvant til fordel for en Zalman AlCu - sak. Det er deilig stille her nå... Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Hm, synes lyden blei litt mindre irriterende da jeg, men men.. Lenke til kommentar
Razorblade Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Kohi sa noe som... Tja.. Det spørs hva du mener med holder. Swiftech MCX462B er noe av det beste du kan få hvis luftkjøling skal brukes (subjektiv mening, men jeg er ikke alene) Den er også dyr. Har en slik selv, og har etter litt testing funnet at denne har en merkbar nedre "smertegrense" når det gjelder tilførsel av luft. Den gir j**** bra kjøling sammenlignet med andre når testen gjennomføres med kraftige vifter, men skuffer litt når viftene blir små. Husk at den originalt går med Delta FFB0812EHE som dytter 136m³/t. Både jeg og andre har testet den med div vifter, og funnet at med "små" vifter som den du nevnte vil resultatet bli like bra med en billiger kjøler som f.eks Taisol CGK760. Jeg satsa til sist på Delta'n, men det ble for mye støy for meg (og jeg er ikke kresen...) Nå kjører jeg Delta'n på 7v. Støyen er fin, og kjølinga er langt bedre enn det jeg fikk med Papst 8412NGH som skal gi 79m³/t. Poenget mitt er at skal du bruke en svak vifte kan du spare en del penger på kjøpe noe annet. Mener u at jeg trenger større vifte, vil ha et stabilt system som er lydsvakt. An if ja hvilken? Lenke til kommentar
Spam Fraggsen Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Grill er pynt! Trodde jeg, helt til jeg satte tåa (!) i 12cm'eren nede på fronten. Den slo ganske hardt, til tross for at vifta ikke går på 12V. Jeg tror jeg skal ha en sånn grill likevel. (se det for deg: "hmm, her var det en svalende luftstrøm gitt.. humtidum, humti<POKK!!> Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-13 00:16, Spam Fraggsen skrev:Grill er pynt!Trodde jeg, helt til jeg satte tåa (!) i12cm'eren nede på fronten.Den slo ganske hardt, til tross for at viftaikke går på 12V. Jeg tror jeg skal ha en sånngrill likevel.(se det for deg: "hmm, her var det en svalendeluftstrøm gitt.. humtidum, humti<POKK!!> :lol: :lol: Der fikk et humørmosjon! bukker og takker Fraggsen for det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå