Gå til innhold

Grill


Razorblade

Anbefalte innlegg

Hva er en grill ???

og hvilken nytt har den? :wink:

Bortsett fra å se fancy ut, hvilken nytte har den?

Øke innsuget?

Har ingen peiling, rimelig ny i hardware bransjen.

Har en AMD Thunderbird 1,4 Ghz

256 sd-ram pc-133

G-force 2 pro 450 Golden sample

Deskstar 7200rmp 40gb disk

Via hoved kort

 

Forslag til forbedring taes i mot me takk, by the way thanks for help last time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-11 20:36, Razorblade skrev:

Ok høres greit ut, så den påvirker ikke vifta på noen annen måte?


Skal kjøpe dette til en AMD thunderbird 1,4 ghz

holder det? :smile:


MCX462B Swiftech

8412NGML Papst vifte 45m³/time 19 dB(A)



 

Tja.. Det spørs hva du mener med holder.

Swiftech MCX462B er noe av det beste du kan få hvis luftkjøling skal brukes (subjektiv mening, men jeg er ikke alene) Den er også dyr.

Har en slik selv, og har etter litt testing funnet at denne har en merkbar nedre "smertegrense" når det gjelder tilførsel av luft. Den gir j**** bra kjøling sammenlignet med andre når testen gjennomføres med kraftige vifter, men skuffer litt når viftene blir små. Husk at den originalt går med Delta FFB0812EHE som dytter 136m³/t.

Både jeg og andre har testet den med div vifter, og funnet at med "små" vifter som den du nevnte vil resultatet bli like bra med en billiger kjøler som f.eks Taisol CGK760.

Jeg satsa til sist på Delta'n, men det ble for mye støy for meg (og jeg er ikke kresen...) Nå kjører jeg Delta'n på 7v. Støyen er fin, og kjølinga er langt bedre enn det jeg fikk med Papst 8412NGH som skal gi 79m³/t.

Poenget mitt er at skal du bruke en svak vifte kan du spare en del penger på kjøpe noe annet.

 

En beslektet test:

http://www.overklokking.no/cooling/cpuvift...462/index3.html

Lenke til kommentar

Griller av den "runde" typen hinder vel 2% av luftstrømmen eller.no ... I alle fall så lite at det ikke er merkbart ... bortsett fra såre fingertupper :smile:

 

Av de "fancye" laserkutta grillene man får kjøpt "overalt" vil nokk betraktlig hindre luftstrømmen siden disse dekker til betraktlig areal av hullet til vifta...

 

 

 

ps. Jeg har et prosjekt "stor trekasse" på gang ... noen som er flink som har lyst til å lage griller av tre til meg?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-12 18:45, Bøgge Bakken skrev:

Men det ingen som never støy. Setter du på en grill for du mere støy fra vifta. En standard grill som er bygd opp av ringer langer ikke merkbar mer lyd eller misker lufttrømmen. Fansi griller som kjøpers hos microplex kan øke støyen mye og blokere mye for lufta.



 

Enig i alt, bortsett fra at ikke standard griller lager mer støy, jeg synes kameraten min sin globalwin fop 32 (eller er det 38) sak bråkte om ikke annet litt mindre uten grill. Mulig det bare er jeg som ville ha den til å gjøre det, men samme det :wink:

Lenke til kommentar

Med en FOP 32 hører du ikke forskjell med eller uten grill - tro meg! Har hatt en slik en. Etter en god del fiksing på kassa har jeg redusert støyen til det halve. Fop'en forsvant til fordel for en Zalman AlCu - sak. Det er deilig stille her nå...

Lenke til kommentar

Kohi sa noe som...

 

Tja.. Det spørs hva du mener med holder.

Swiftech MCX462B er noe av det beste du kan få hvis luftkjøling skal brukes (subjektiv mening, men jeg er ikke alene) Den er også dyr.

Har en slik selv, og har etter litt testing funnet at denne har en merkbar nedre "smertegrense" når det gjelder tilførsel av luft. Den gir j**** bra kjøling sammenlignet med andre når testen gjennomføres med kraftige vifter, men skuffer litt når viftene blir små. Husk at den originalt går med Delta FFB0812EHE som dytter 136m³/t.

Både jeg og andre har testet den med div vifter, og funnet at med "små" vifter som den du nevnte vil resultatet bli like bra med en billiger kjøler som f.eks Taisol CGK760.

Jeg satsa til sist på Delta'n, men det ble for mye støy for meg (og jeg er ikke kresen...) Nå kjører jeg Delta'n på 7v. Støyen er fin, og kjølinga er langt bedre enn det jeg fikk med Papst 8412NGH som skal gi 79m³/t.

Poenget mitt er at skal du bruke en svak vifte kan du spare en del penger på kjøpe noe annet.

 

Mener u at jeg trenger større vifte, vil ha et stabilt system som er lydsvakt.

An if ja hvilken?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-13 00:16, Spam Fraggsen skrev:

Grill er pynt!


Trodde jeg, helt til jeg satte tåa (!) i

12cm'eren nede på fronten.


Den slo ganske hardt, til tross for at vifta

ikke går på 12V. Jeg tror jeg skal ha en sånn

grill likevel.


(se det for deg: "hmm, her var det en svalende

luftstrøm gitt.. humtidum, humti<POKK!!>
:roll:




 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Der fikk et humørmosjon! bukker og takker Fraggsen for det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...