Gå til innhold

stalker dx9 preview


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alle innandørsområda i e3 presentasjonen av stalker var med directx9 versjonen, dei har ikkje gjort ferdig dx9 versjonen av uteområda. så den allerede imponerande stalker grafikken vil bare bli enda betre :)

Lenke til kommentar

ny gamespot stalker designerdiary her

 

http://www.gamespot.com/pc/action/stalker/...ew_6099542.html

 

Here is a summary of the most important DX 9 effects:

 

 

S.T.A.L.K.E.R. is capable of more than 2 million fully bump-mapped polygons per frame as well as true per-pixel complex light-material interaction.

 

By targeting the latest hardware we have been able to base the engine fully on HDR (High Dynamic Range) lighting to increase the quality by addressing unnatural over- or under-exposed visuals found in traditional renderers.

 

Natural render of complex materials with proper light interaction, such as rusted metal, natural flora, glass, skin, and so on. In addition, every pixel (not texel) can have its own material with several coefficients.

 

The custom-built dedicated renderer is capable of real-time dynamic lighting, soft (physically correct) shadows cast from every object onto every other object, true per-pixel lighting, physical umbra/penumbra computations, and hundreds of lights per frame--all in real-time.

 

Frame buffer postprocessing and Photoshop-like effects

 

multiplayer:

 

Anton also talked about two multiplayer modes: "Capture the artefact" and "Deathmatch". In latter you will have to make use of all objects and the physics system. GSC has been closely working with their sponsored CS clan [GSC]ProTeam to create the most interesting maps for this specific multiplayer mode. It should be both challenging for professional players and newbies and allow tactical gaming. As for the "Capture the artefact"-mode, the more careful and strategic players will be rewarded. Due to anomalies and enemies you will have to plan your equipment and actions in advance. All this is to be tested by the fans in the upcoming beta-testing.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
Helt nydelig grafikk, spillet så helt annerledes ut med DX9 :D

jaså du begynner å like stalker?

Ja ttt, jeg begynner å like hva jeg ser når DX9 skrus på ;) men gleder meg mer til HL2, men nå er jeg ihvertfall litt mer positiv til stalker :D

Lenke til kommentar

off topic:har fått med meg at stalker kommer i directx 8.1 og 9 version, hva er forskjellen? kan ikke nesten alle grafikkort takle directx 9?? jeg har et gammelt geforce 2 kort og innstallerte det i dtad..funker fint. jeg spiller trackmainia demoen nå, det stod at den trengte 9.0b, jeg innstalerte 9.0 og det funker fint...normalt? sorry fot off topic..bare lurte....

 

on-topic: dritbra grafikk i stalker, med tanke på hvor stort det er også :green:

Lenke til kommentar
off topic:har fått med meg at stalker kommer i directx 8.1 og 9 version, hva er forskjellen? kan ikke nesten alle grafikkort takle directx 9?? jeg har et gammelt geforce 2 kort og innstallerte det i dtad..funker fint. jeg spiller trackmainia demoen nå, det stod at den trengte 9.0b, jeg innstalerte 9.0 og det funker fint...normalt? sorry fot off topic..bare lurte....

 

on-topic: dritbra grafikk i stalker, med tanke på hvor stort det er også :green:

det er bare nyere grafikkort som har støtte for dx9, dvs at du kan spele f.eks stalker på eit gamalt grafikkort som ikkje har støtte for dx9 (som f.eks geforce 2) men då vil du ikkje få fram nokon av dx9 effektene fordi kortet ditt ikkje støtter det, og dermed kan det ikkje bruke dei effektene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...