danielR Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Velkommen til videokritikken. Ettersom tråden "forumbrukernes egne filmer" på Videoredigering og video ble så populær, har vi startet et eget forum for dette formålet her. Det ble ganske kaotisk at alle annonserte filmene sine i den samme tråden, slik at nye annonseringer og tilbakemeldinger osv fløt om hverandre. Meningen med dette forumet er altså at man kan starte en egen tråd for å vise frem et videoklipp, og andre brukere kan komme med kritikk, tilbakemeldinger og evt tips til forbedringer. Dette er måten det skal gjøres på: Lag en ny tråd når du har en ny film eller et videoklipp å vise frem. Skriv tittelen i emnefeltet, og evt sjanger i ekstra beskrivelse Deretter lager du en link direkte til videofilen din* Resten av innlegget kan innholde litt ekstra info, dersom du føler dette er nødvendig.Du kan også legge til noen screenshots hvis du føler for det. Det skal kun legges ut ett klipp pr tråd *) Ikke lag en link til hjemmesiden din og be andre gå inn på siden, klikke på "video" i menyen, bla ned til den siste filmen og deretter lagre, osv. Dette er videokritikk, ikke webkritikk. Lag derfor en link som peker til videofilen din, slik at andre bare kan høyreklikke og lagre. Dessuten blir det mer struktur og orden på denne måten, inntil vi evt finner en bedre løsning. Hvis du ikke har noe sted å legge ut filmen din, kan du bruke vedleggs-funksjonen når du starter et nytt innlegg her i videokritikken. Lykke til. Endret 20. august 2004 av danielR Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Det skal kun legges ut et klipp pr tråd Det hørtes ut som om dere godkjente måten filmskapingskonkurransen skulle bli gjennomført. Hvis ikke, er dette min feil. Uansett: Jeg planla å åpne en tråd der alle bidragene skulle opplastes. Siden den vedleggsfunksjonen tilsynelatende fungerer i hvert innlegg, til og med innad én tråd, trodde jeg dette gikk greit til tross for regelen. Er det en virkelig sperre for dette, eller bare en regel? Jeg har nemlig prøvd å laste opp en film i et innlegg i bidragstråden jeg nettopp opprettet. Når filmen er ferdig opplastet, sender browseren, enten det er IE eller Opera, meg direkte tilbake til forumhovedsiden. Hvis dette er en del av filgodkjenning, eller noe sånn, forklarer jo det saken, men jeg synes det var rart at det ikke skjedde noe mer. Innlegget er nemlig søkk borte. Merk at jeg aldri har gjort det før, men jeg antok at det ville gå greit. Takker for svar. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Enig i at under konkuranser så burde vi få lov til å samle alle filmene under én, blir jo faktisk bare bedre system av slikt. - Så forum-adminser, funker det? Nå driver jeg å laster opp min fil til Linuxboxen min for komprimering. Hadde vært fint om det hadde funka og laste opp, jeg har ennå ikke testa, men skal så snart filmen er komprimert. Ser ikke innlegget ditt jeg heller sanoj_20. Lenke til kommentar
danielR Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Joda, jeg har tillatt at flere filmer blir samlet i én tråd i forbindelse med konkurransen. Bare å kjøre på Hva som har skjedd med opplastingen og posten din derimot, det vet ikke jeg. edit: prøvde å laste opp en film, bare for å undersøke, og jeg fikk denne meldingen: Forsøket på å laste opp filen var mislykket. Dette skjedde enten på grunn av feil format på filen, eller at filstørrelsen var større enn tillatt. Vennligst sjekk filen du ønsker å laste opp og prøv igjen. Mr.Ueland er satt på saken. edit2: Mr.Ueland måtte la saken ligge til i morgen.. Endret 16. august 2004 av danielR Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Uh, vi bør finne en annen administator da, siden tidsfristen er idag :] Nå stresser jeg med deinterlacing, er jo 10 000 forskjellige måter å gjøre det på.. :| Hmm, får finne den beste. Lenke til kommentar
danielR Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Det ser ut til at problemet ligger i selve forum-scriptet, så det er lite en kan gjøre selvom en har admin-rettigheter. Ettersom Mr.Ueland har medlemstittelen "ForumTech" tror jeg han er den eneste som kan fikse dette, og nå har han altså gått for dagen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Nå stresser jeg med deinterlacing, er jo 10 000 forskjellige måter å gjøre detpå.. :| Hmm, får finne den beste. Right click -> "de-interlace" ? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Det går greit at det venter til i morgen. Jeg fikk faktisk også en meldig fra Andyax der han tryglet om at han kunne vente til i morgen med opplasting, ettersom det var noe tull med en fetter som hadde den, osv (kunne bli overimorgen). Litt vanskelig er det jo med sånne ting, men når situasjonen er sånn som den er nå, tror jeg ikke det skader alt for mange mennesker. Litt ekstra tid får vi på filmene våre, da. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Uff, jeg som er ferdig Jeg vil ikke ha ekstra tid, da føler jeg meg dårlig for å ikke fikse på den... Jeg lager en liten 5mb versjon, og en på 15mb, for de som vil ha litt bedre kvalitet. 15mb ut på forumet, 5mb versjon på min egen server for modembrukere.. Wh1te, - du vet så lite om deinterlacing ennå, det er et digert problem. Jeg bruker ikke noe GUI programmer forressten, bruker MEncoder, slik ser linja ut nå; mencoder -vf crop=720:432,field -ovc lavc -oac lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=800:acodec=mp3:abitrate=128 -o Velmont-VanskeligFilm-Stor.avi Velmont-VanskeligFilm.mov Men jeg er som sagt ikke så god med programmet. - Uansett, du kan lese om deinterlacing på http://www.100fps.com Wh1te. God side. Velvel, får se å gjort alt ferdig nå, har brukt 10x lengre tid på komprimering enn noe av det andre Musikken, og råmaterialet.. og, hm, redigeringa - alt kunne faktisk trenge litt oppussning. Men slikt har en ikke tid til i disse hektiske dagene. Men jeg tror altså ikke at det vil funke med masseopplastning på den måten da, tror neppe Ueland gidder å hacke kildekoden til Invision om det ikke går, men trodde nå Invision hadde støtte for det jaja, vi får se senere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Bra initiativ dette her. Håper kvaliteten på postene øker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå