Gå til innhold

Trenger tips til nytt kab., Neon Light Black = hat

Anbefalte innlegg

Jeg satte opp en ny boks til min far i fjor, og gjorde den gigantiske tabben å kjøpe inn et Color Case Neon Light Black. Det så rimelig ok ut, og fikk gode skussmål, men fytte katta for noe skrot. Tynne plastaktige blikkvegger, uhorvelig tungtvint å sette inn både disker og 5.25" enheter, bråkete, skranglete, skarpkantet, billig møkkakabinett designet og skrudd sammen av mindre begavede diarésyke apekatter på kembofylla argh!

Bare tanken på å ta i det kabinettet en gang til får meg til å grøsse langt verre enn første gang jeg så 'den scenen' i Ringu.

Men strømforsyningen virker ikke så verst, så den kan eventuelt beholdes.

Den eneste begrensningen jeg har er hylletingen kabinettet står i, makshøyde blir nemlig sånn ca 430mm. Det er den store bøygen her, ellers hadde jeg nok gått for et Antec Sonata eller Aopen H600x.

Tingene som skal inn i kabinettet er 2-3 5.25"-enheter, to disker og en floppy på mediesiden, og et Asus-hk med P4 + Zalman Flower-kjøleribber, Gf4Ti4200 og lyd/nettverkskort. Det hadde vært fint med plass til (2) 120mm vifter. Pris er ikke så viktig, men jeg er ikke lagd av penger heller.

Skrap alá Neon Light Black er ikke aktuelt. ;)

(og skulle noen ha lyst på et slikt om en stund, må de gjerne si fra :D )

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, for all del, det kan godt være et mandagseksemplar jeg har fått, så det jeg skrev gjelder kun det ene kabinettet. Det ville faktisk ikke forundre meg en smule om det var et mandagseksemplar.

Men se bort fra hatet mitt for faderens kabinett og kom med andre anbefalinger da vel. :)

Maks antall 3.25" og 5.25"-enheter er egentlig ikke så interessant, 3 5.25" er vel maks jeg kan tenke meg å dytte inn i det.

Lenke til kommentar

Har cheiftec selv, er veldig formøyd med det.. eneste som skulle være annerledes er vekten....

Du kan jo kjøpe alu versionen av midi toweret da.. da tror jeg du har et veldig bra kabinett :)

Ellers er det jo lian li :love: Det blir ikke akkurat noe problem med vekten da :)

Lenke til kommentar

Vekten er ikke et problem, den eneste ytre begrensningen er høyden. Lian Li har vel ingenting som er lavt nok, og de er stort sett litt vel dyre. Jeg så et par hos Microplex som så ok ut, men de hadde vertikalt monterte PSU, noe som kan være trøblete med enkelte hovedkort og kjølere.

De fleste Chieftek-kabinettene har vel disse teite dørene (jeg har et slikt selv) og høyden overskrider vel grensen jeg har å gå etter. :/

Ellers er de veldig greie på alle måter.

Hva med Chenbro Gaming box? Ingen reset-knapp wtf?

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2297

Suntek TH-656?

http://www.hardware.no/tester/kabinett/suntek_th656/

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...