fanatic30 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Lurer litt p dette kamera da og akamera har enda ikke kommet med en test ville egentlig ha casio z40 men litt fargeløse bilder, tenkte da på ixus 500 men for tungt og alt for tregt. sony lurer jeg veldig på? Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 jeg lurer også veldig på dette... Har tenkt på akkurat samma kamera som du også... .Kom fram til at V1 hadde litt lite batteri, så W1 er perfekt (AA-batteri) (om enn uten blitssko)... håper også på en test snart... .Men det finnes på andre sider... f.eks www.stevesdigicams.com Lenke til kommentar
geokri Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) hmmmf......blir aldri sikker jeg, har solgt mitt gamle kamera og skal ha et nytt lommekamera. Var rimelig bestemt på en Z40, men har begynt å få litt tvil, ixus430/500 er uten tvil bra kamera og, og nå kommer w1 inn i bildet og. Noen som vet om det er større enn f.eks ixus? ser at det er en litt utstikkende kant rundt objektivet, slike ting taler ikke positivt, men jeg overlever sikkert med den edit: får bare bestile alle 3 og bestemme meg da for hvilket....... Endret 29. mai 2004 av geokri Lenke til kommentar
El chico Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Noen som vet om det er større enn f.eks ixus? ser at det er en litt utstikkende kant rundt objektivet, slike ting taler ikke positivt, men jeg overlever sikkert med den W1 er større og tyngre enn IXUS'n. Den største forskjellen er tykkelsen. 36 mm på W1 mens IXUS'n ligger på 28 mm. Stor forskjell der. Lenke til kommentar
Nilz1 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Noen som vet om nettbutikker som har W1? Alle jeg har sett på er utsolgt/status ukjent. Lenke til kommentar
six Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 jeg lurer også veldig på dette... Har tenkt på akkurat samma kamera som du også... .Kom fram til at V1 hadde litt lite batteri, så W1 er perfekt (AA-batteri) (om enn uten blitssko)... Driver også å kikker etter nytt digitalkamera. Ixus 330 kameraet mitt begynner å dra på årene, selv om jeg fortsatt får mye bra ut av det. Etter å ha lest spesifikasjoner og tester av W1 så dette nesten perfekt ut for meg. Det har: -Standard AA batterier. -Mulighet for vidvinkelforsats (26,6mm) og to forskjellige teleforsatser. -640x480x30fps video så lenge du har plass på minnkortet (pro). -Raskt. -Bra bidekvalitet. -Ikke for stort. En ulempe er de dyre properitære minnbrikkene til Sony. Den største ulempen er imidlertid at det ikke ser ut til at det leveres fjernutløser til kameraet og det er nesten et absolutt krav fra min side. Det å finne digitale kompaktkameraer som har dette er noe jeg sliter med generellt. Veldig dumt da dette fantes/finnes på massevis av billige analoge kompaktkameraer. I digitalverden virker det stort sett som bare de største og dyreste modellene som har denne muligheten. Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) En ulempe er de dyre properitære minnbrikkene til Sony. Njaa, det er en utbrett oppfattning, men den blir ikke så mye mer sann av den grunn. Sjekket litt rundt på nettbutikkene og dersom du ikke MÅ ha Sony, men kan bruke Sandisk eller Lexar så er det ikke spesielt dyrt. Sammenlign med feks CF. Se denne linken : http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10236 Sandisk Memory Stick PRO 512MB til 1365,- er tvert om rasende billig. edit:link Endret 3. juni 2004 av Roncon Lenke til kommentar
six Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Njaa, det er en utbrett oppfattning, men den blir ikke så mye mer sann av den grunn. Sjekket litt rundt på nettbutikkene og dersom du ikke MÅ ha Sony, men kan bruke Sandisk eller Lexar så er det ikke spesielt dyrt. Sammenlign med feks CF. Se denne linken : http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10236 Sandisk Memory Stick PRO 512MB til 1365,- er tvert om rasende billig. Dette er like fullt nesten 50 prosent dyrere enn en tilsvarende Compact flash brikke: TwinMOS Compact Flash Card 512MB, 36X Type I, Ultra High Speed! 36X Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jaa, TwinMOS er billigere enn Sandisk Poenget mitt er at prisforskjellen ikke er så stor dersom man tar seg litt tid å handler der det er billigst og ikke nødvendigvis kjøpe Sony sine dyre brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå