B4stian Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 har lest en god del tester på akam.no (f.eks. mju 410, r707, ixus 400 osv...) men får ikke bestemt meg! noen som har noen gode argumenter på hvem kamera jeg skal kjøpe meg??? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Lurte på akkurat det samme selv. Valget ble Canon Ixus 500. Får det i kveld Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Lurte på akkurat det samme selv. Valget ble Canon Ixus 500. Får det i kveld jaha.. noen grunn til valget?? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Kikka litt her på forumet og spurte noen andre som driver med foto. Fant da ut at til mitt bruk så passer Ixus 500 bra. Man må jo gjøre ett valg...håper jeg ikke angrer da, men det gjør jeg sikkert ikke. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Kikka litt her på forumet og spurte noen andre som driver med foto. Fant da ut at til mitt bruk så passer Ixus 500 bra. Man må jo gjøre ett valg...håper jeg ikke angrer da, men det gjør jeg sikkert ikke. ok!! noen flere forslag? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 kom med flere forslag kjapt.. skal bestille i morra! Lenke til kommentar
FM Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hei.. Gå for ixus, det ville jeg gjort. Har selv Ixus 430 og dette kameraet er jeg kjempefornøyd med. Ixus 500 har i tillegg til 5 mp også en bedre videofunksjon (640x480) enn 430. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kjøpte IXUS 500 for litt sida, er SÅ fornøyd! Einaste minus er dårlig batterikapasitet. Gode bilder, god oppløsning, fin makrofunksjon, kult design, lettfatta menyer.... I det heile tatt veldig bra, og vel verdt 3800kr Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Må slenge meg på, og si at jeg mener det samme som alle andre her. At Ixus er det beste valget hva angår bildekvalitet. Der jeg jobber har vi solgt mange mange hundre Ixus de siste årene, og det skjer ytterst sjelden at noen kommer inn med ett kamera med feil slik at det må repareres. Det er veldig solid og driftsikkert, så lenge man behandler det normalt pent. En mistet kameraet ned på gulvet med linsen ute, og ettersom kameraet landet på kanten av linsen, ble den skjev, og noe av glasset i den ble ødelagt. Da lønte det seg å kjøpe nytt kamera. Men utenom det har jeg ikke vært borte i noen som har hatt dyre reparasjoner på Ixusen. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kjøpte IXUS 500 for litt sida, er SÅ fornøyd!Einaste minus er dårlig batterikapasitet. Gode bilder, god oppløsning, fin makrofunksjon, kult design, lettfatta menyer.... I det heile tatt veldig bra, og vel verdt 3800kr hvor fikk du den for 3800 er det en netbutikk? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Kjøpte IXUS 500 for litt sida, er SÅ fornøyd!Einaste minus er dårlig batterikapasitet. Gode bilder, god oppløsning, fin makrofunksjon, kult design, lettfatta menyer.... I det heile tatt veldig bra, og vel verdt 3800kr hvor fikk du den for 3800 er det en netbutikk? søk på kelkoo.no vel.. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 husk at størrelsen på bildebrikken som sitter i kameraet er det viktigste. Jeg ser at IXUS har samme bildebrikke (1/1.8") som både S50 og G5, dette sikrer den høye bildekvaliteten. Andre kameraer med like stor brikke er: Canon A80, Sony W1 og V1, Olympus C-50, C-60 Altså: kan være like greit å kjøpe et litt eldre IXUS 400 da det har samme bildebrikke. En brikke med samme fysiske størrelse, men med fler piksler, vil gi større oppløsning, men også mindre fleksibilitet i form av mer støy i lyssvake omgivelser. På lik linje vil en brikke med samme fysiske størrelse, men med færre piksler gi mindre oppløsning, men større fleksibilitet i form av mindre støy i lyssvake omgivelser. Jeg selv kommer sannsynligvis til å gå for Sony's W1, pga bedre batteri, autofokus og ekstratilbehør. Lenke til kommentar
M25 Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 jeg ville godt for canon ixus 500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå