Gå til innhold

Skjermkortet uler værre.. Hjelp !

Casper_

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har i lengre tid irritert meg over støyen skjermkortet mitt lager ..

Det er en høyfrekvens ulelyd som jeg får vondt i huet av. Kortet er et

Elsa Gladiac Ultra 64mb Geforce 2

og det står en vifte som er 50x50x10mm plassert på det.

Er det noen som kan hjelpe meg med tips om hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette problemet ?

Fins det andre vifter, kjøleribber osv. jeg kan erstatte den horevifta med ?

Setter pris på svar ..

mvh Casper_

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Casper_ på 2002-04-11 19:55 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Casper_ på 2002-04-11 19:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Casper_ skrev (2002-04-11 23:16):

Takkker for tipset, men det er nesten ikke 50mm vifter å få tak i , og det virker som om det er mye støy i dem som finnes..

Casper_

[ Denne Melding var redigert av: Casper_ på 2002-04-12 16:31 ]

Jeg vet ikke hvordan kjøleribben din ser ut, men hvis den gamle viften bare er skrudd med fire skruer ned i selve kjøleribben så kan du jo måle om du klarer å feks feste en 40mm eller 60mm på en lur måte her.

Hvis du ikke får til dette men fortsatt er veldig ivrig etter å bytte den så kan du jo lime fast en 40mm eller 60mm med araldit eller noe direkte til kjøleribben.

Etter det jeg har sett finnes det i alle fall et godt utvalg av 40mm og 60mm vifter.

Lenke til kommentar

hmmz.. hvis du ikke allrede har kjøpt ny vifte, så kan du prøve et lite trix... har faktisk hatt problemet sjøl. Bare trykk på selve vifta, det er akkurat som den har gått ut av "hakket". Du må kansje presse litt hardt, det skal komme et lite klikk når den kom inn igjenn i sporet. Jeg har selv Asus 8200 hvor dette problemet oppstod, et raskt klem, og vips.. Tada... har også hatt problemet med BlueOrb. Kansje dette kan hjelpe for deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...