Gå til innhold

Burde ikke bli så varm

Åsmund

Anbefalte innlegg

Jeg har en xp2600 12db papst

denne kjøleren

SE HER

Det kan være 20-25 grader på rommet. det er og kjølepasta på kjøleren.

PC-en blir så var at den slo seg av uten den ekstra vifta med røret.

Nå er den på 54 grader uten at jeg bruker pc-en.

Er ikke dette lit vel varmt? Er liksom en kvalitetskjøler.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er kobberbelegg ved cpu kontakt ialefall. Skal teste med den lysevifta, den gir vel litt mer luftflyt enn papst 12. Hakke penger til å kjøpe noe annet en PSU om jeg må.

Det er MYE bedre med kjølepasta mellom cpu og kjøler, bare kobber funker dårlig.

Lenke til kommentar

helt ok det der, skjønner ike at det er for varmt :dontgetit:

De tåler jo garantert opp til 90 grader og blir ikke ustabile før 70-80 eller noe.

så lenge du holder deg under ~65 så er det da helt greit. I tilegg burde jo systemet også være stabilt :p

surfer litt selv nå og kjører nesten passivt 60 grader står den på...

Lenke til kommentar

Får du varmen videre ut av kabinettet? Nytter ikke med über-CPU-kjøler hvis varmen ikke blir blåst helt ut.

Har samme kjøleren selv med en 120mm vifte. (Kraftigste til Papst). Har idle-temp på 55C og max-temp på ca. 79C. Men dette er pga. at hele PC'n står inne i et lukka skap. :p

Har jeg den ute av skapet får jeg MYE lavere temperaturer. (56C max og 43C idle).

Maskina er OC-et [email protected]

Lenke til kommentar

ok... siden psu jeg må skaffe sikring til psu eller ny psu har jeg begynt å lage htpc. (jalla greier) Det var en del støv ja som jeg blåste vekk. så jeg skal sjekke ting og tang om tempen er høy når jeg får pc-en satt sammen igjen. Er foresten kjølepasta på.. artic silver tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...