Anborn Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Kjøpte meg ny PSU for å drive peltier 172W og pumpe. Men når jeg kobler på peltieren virker det som den ikke "gidder" mer. Viftene stopper og ingenting skjer med peltieren. Jeg bruker binderstrikset for "slå den på" Noen som kan fortelle meg hva jeg gjør galt? Lenke til kommentar
totveit Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Du skrev at du hadde tenkt å drive 172W peltier + pumpe. Saken er den at de mest driftsikkre pumpene og de generelt mest brukte pumpene leveres for 230V. Når det gjelder PSU en, har den vert helt død (uten livstengn) siden "binders trikset" ble utført for starting? Eventuelt sveiv den lenge? Viss den ikke sveiv lenge og har vert død siden, så kan du enkelt og greit ha kortsluttet feil pinner på ATX kontakten for å prøve å få gang på den. Og vis dette er tilfellet så er sjansen stor for at det bare er sikkringen inni PSUen som har godt! Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Vet ikke om dette er tilfelle her, men jeg måtte koble inn en enhet (cd-rom eller hd) på en molex for at strømforsyningen min skulle starte..... Fikk sammme problemene uten Håper du får det til, ps....ikke skru opp strømforsyningen om den er ny, bare send den inn igjen, ikke skriv at du "tjuvkoblet" den, bare si den ikke funket....regner med at den vil gå som garanti sak Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: Mr-Smith skrev (2002-04-11 22:42):Vet ikke om dette er tilfelle her, men jeg måtte koble inn en enhet (cd-rom eller hd) på en molex for at strømforsyningen min skulle starte.....Fikk sammme problemene uten Jeg leste en plass på nettet (husker ikke hvor) at flere av ATX PSU'ene måtte ha en liten belastning på +5V for at +12V skulle yte normalt. De som skrev dette brukte bare en liten motstand mellom +5V og jord slik at det gikk en liten strøm til jord. Søk på google og du finner sikkert noe. :smile: Lenke til kommentar
Xell Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: John_^ skrev (2002-04-12 17:25): Quote: Mr-Smith skrev (2002-04-11 22:42): Vet ikke om dette er tilfelle her, men jeg måtte koble inn en enhet (cd-rom eller hd) på en molex for at strømforsyningen min skulle starte..... Fikk sammme problemene uten Jeg leste en plass på nettet (husker ikke hvor) at flere av ATX PSU'ene måtte ha en liten belastning på +5V for at +12V skulle yte normalt. De som skrev dette brukte bare en liten motstand mellom +5V og jord slik at det gikk en liten strøm til jord. Søk på google og du finner sikkert noe. :smile: da ville jeg tro at det ville vært bedre og bruke en (middels) stor motstand. Ved å sette på en motdtand vil man jo få konstant belastning på 5V og jo større motstand jo mindere strøm. Jeg ville ikke satt den minste motsdanden jeg fant, for å si det sånn. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: Xell skrev (2002-04-15 11:38):da ville jeg tro at det ville vært bedre og bruke en (middels) stor motstand. Ved å sette på en motdtand vil man jo få konstant belastning på 5V og jo større motstand jo mindere strøm. Jeg ville ikke satt den minste motsdanden jeg fant, for å si det sånn. Hehe... jeg bommet litt (kommunikasjonssvikt mellom hender og hode). Mente jo selfølgelig en stor motstand slik at det gikk en liten strøm til jord :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå