eab Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Har vært så uheldig at skjermen på mitt Optio S ikke virker lenger, jeg tror selve lcdskjermen har sprukket. Hva vil det koste å fikse noe slikt, og hvor kan jeg få fikset slikt? Har ikke tenkt å sende inn kameraet til nettbutikken igjen, da dette ikke kommer til å gå på garantinen. Skal høre med pentax norge og butikker her i Trondheim. Noen forslag til plasser og firmaer i trondheimsområdet som kan gi et lite prisoverslag og evt. fikse kameraet? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 skal jeg tippe på kostnad så blir det nok en plass rundt 1000kr du må nesten høre med pentax(fovio) om hvem som er autorisert verksted Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Dersom den mørke skjermen ikke har noen synlige skader etter mekanisk påvirkning, har du krav på å få byttet den på reklamasjonsretten, selv om garantien er gått ut. Reklamasjonsretten er etter Forbrukerkjøpsloven på hele 5 år. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Dersom den mørke skjermen ikke har noen synlige skader etter mekanisk påvirkning, har du krav på å få byttet den på reklamasjonsretten, selv om garantien er gått ut.Reklamasjonsretten er etter Forbrukerkjøpsloven på hele 5 år. Ikke på små kompakte digitalkamera da de er regnet som bærbar vare. De fleste bærbare varer har to års reklamasjonsrett ettersom de normalt blir utsatt for større ytre påvirkninger enn stasjonære produkter. Produkter som TV, DVD/VHS spillere, stereoanlegg og lignende er stasjonære, og de har fem års reklamasjonsrett. Uansett er ikke dette ett problem ettersom kameraet ikke kan være eldre enn to år. Men har skjermen sprukket, så hjelper ikke garanti eller reklamasjon uansett. Skjermen er noe av det skjøreste på ett digitalkamera, og også noe av det dyreste å bytte (bruk VESKER alle sammen... for skjermens skyld). Tror nok du må regne med en god del mer enn 1000 kroner. Fovi har eget autorisert verksted, Fovi Service. Du kan ringe de og høre om de kan gi deg ett omtrentlig prisoverslag. Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Skal ringe Fovi ja, var innnom en fotosjappe for litt siden. De mente det ikke var lønnsomt, men at jeg burde ringe og høre med et autorisert pentax verksted som jeg fikk telefonnummeret til. Skjermen er nok sprukket ja, vanskelig å se da det ligger et glass/plast lag over selve lcd-skjermen (beskyttelsesglasset er helt). Ser at det går en stripe over skjermen som er totalt svart, mens resten av skjermen såvidt blir litt mer gråaktig (men fremdeles svart) når kameraet skrus på. Tusen takk for alle svar så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå