Gå til innhold

Skuffet over komplett.no


Anbefalte innlegg

Jeg bare begynner jeg :)

Rundt påske i år bestilte jeg en god del varer fra komplett.no (ny pc)..

Alt fungerte fint og sånn, men jeg bestemte meg for å returnere cpu-en fordi jeg hadde kjøpt en bedre cpu fra en annen butikk..

Jeg fikk ikke med retur skjema så det printer jeg bare ut(fyller det selfølgelig ut), Sender den tilbake og venter.

Så etter 3 uker får jeg en lapp i poskassa om at jeg har fått en pakke på posten. Jeg henter den og der ligger cpu-en! Med mange test ark om at cpu-en er i orden. Jeg blir litt irritert. Ringer komplett og dette skal de ordne.

Så jeg sender den tilbake igjen!

Nå i dag ringer jeg komplett, fordi pengene ikke hadde kommet enda. Gjett hva han fyren sier til meg, jo det står her at den har blitt sendt tilbake pågrunn av at den var ødelagt, bulk i høyre gjørne..

Jeg blir jo forbanna, men jeg tar det helt med ro. Har holdt en fin tone hele tiden :)

 

Jeg skal ringe komplett på tirsdag igjen, han fyren måtte snakke med han som hadde hatt med pakken min å gjøre først.

 

Hva kan jeg egentlig gjøre? Dette hadde jo aldri skjedd hadde komplett bare gidd meg penge første gangen! Synes det var ekstremt dårlig av de å sende den tilbake igjen første gangen, da jeg hadde lagt ved et ekstra skriv pluss retur skjema, der jeg hadde skrivd nøye at jeg skulle ha pengene tilbake. Det andre er jo, hvorfor ringer de meg ikke før de sender den i retur enda en gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig jeg tar feil, men du har nok bare 14 dagers returrett på varene om de er i orden...

Er det noe galt med den får du ny vare, ikke penger...

Jeg sendte masse mails til komplett.no før jeg skulle returnere varen. Fikk aldri svar så når det var godt 10 dager etter jeg fikk den på posten, sendte jeg den inn. Fant retur skjemaet på siden deres.. Grunnen til at jeg ikke fikk svar var at komplett sinn retur side/del var nede. Jeg sendte inn mail etterpå jeg hadde sendt den også, jeg fikk først svar en uke etterpå, da var retur greia oppe igjen. De sa at det var greit, det jeg hadde gjort med returen.

 

3dme:

Jo jeg sendte den første gangen inn i et brev med masse sånn beskyttelse ting inni, å det gikk greit, men når jeg fikk den tilbake igjen så var den i en liten kasse med beskyttelse inni, jeg sendte den inn igjen med den kassen også, så der har jeg ikke gjort noen feil.

Lenke til kommentar

Siden thread-starter sier at han ikke fikk angrefristskjema så har han 3 måneder på seg til å angre.

 

Angrerettlova gjelder for handel på internett. Angrefristen gjeld frå den dag du mottok vara og 14 dagar framover. Ved slike kjøp pliktar seljar å legge ved vara opplysningar om angrefristen og angrefristskjema. Unnlet seljar å legge ved angrefristskjema vert angrefristen utvida inntil 3 månader

 

Edit: Typos

Endret av johneinar
Lenke til kommentar
hva slags CPU snakker vi om her?

Har det egentlig noe å si?

Hmm.. vet ikke.. men om det er en AMD pros. Så kan det kanskje være større problemer med tanke på at du har testa den.. for det har du vel?

 

Tenker på det at AMD prosessorer er mindre solide enn Intel sine prosessorer

Lenke til kommentar
hva slags CPU snakker vi om her?

Har det egentlig noe å si?

Hmm.. vet ikke.. men om det er en AMD pros. Så kan det kanskje være større problemer med tanke på at du har testa den.. for det har du vel?

 

Tenker på det at AMD prosessorer er mindre solide enn Intel sine prosessorer

Om jeg testa den eller ikke første gang jeg fikk den, har ingen ting å si, fordi jeg fikk jo med test resultater om at cpu-en var i god og stabil form.

 

Testa den ikke når jeg fikk den tilbake igjen, da sendte jeg den bare rett inn igjen til komplett.

 

Edit: litt retting og ja det er en AMD cpu.

Endret av defzx
Lenke til kommentar
hva slags CPU snakker vi om her?

Har det egentlig noe å si?

Hmm.. vet ikke.. men om det er en AMD pros. Så kan det kanskje være større problemer med tanke på at du har testa den.. for det har du vel?

 

Tenker på det at AMD prosessorer er mindre solide enn Intel sine prosessorer

Om jeg testa den eller ikke første gang jeg fikk den, har ingen ting å si fordi jeg fikk jo med test resultater om at cpu-en var i god og stabil form.

Testa den ikke når jeg fikk den tilbake igjen, da sendte jeg den bare rett inn igjen til komplett.

Da er jo saken biff den ;)

Lenke til kommentar
hva slags CPU snakker vi om her?

Har det egentlig noe å si?

Hmm.. vet ikke.. men om det er en AMD pros. Så kan det kanskje være større problemer med tanke på at du har testa den.. for det har du vel?

 

Tenker på det at AMD prosessorer er mindre solide enn Intel sine prosessorer

Det er jo irrelevant i denne sammenheng. Han sendte den tilbake slik den ble sendt til han, det skal være bra nok.

Jeg ville ringt inn, forklart situasjonen og passet på å få med alle små detaljer. De er oppegående mennesker, så det ordner seg nok.

Det som IKKE hjelper, er å klage her ;)

Lenke til kommentar

det er sant som de sier, hvis en vare er defekt, får du ny vare ikke penger, men du har jo byttet inn fordi du har kjøpt en CPU som er bedre, og det er merklig at du i det hele tatt kan levere den inn igjen, Komplett kan jo ikke selge den, så de bare taper på det :dontgetit: Ihvertfall hvis det var etter de 14 dagene etter produktet ble kjøpt..

 

 

EDIT: så vidt jeg vet så skal vel ikke AMD CPU`er tåle noe mindre bank en Intel CPU`er, skal inrømme at jeg ikke har prøvd å stappe en intel CPU og amd CPU i en boks av hardt matreale og riste på den så hardt jeg kan for å se hvilken som tåler mest, men jeg tviler på at det er stor forskjell :laugh:

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
3dme:

Jo jeg sendte den første gangen inn i et brev med masse sånn beskyttelse ting inni, å det gikk greit, men når jeg fikk den tilbake igjen så var den i en liten kasse med beskyttelse inni, jeg sendte den inn igjen med den kassen også, så der har jeg ikke gjort noen feil.

Ok,kom ikke fram av posten din skjønner du,da kan jeg godt skjønne hvorfor du er skuffa over komplett.. :)

 

Edit:Håper det går bedre med hardisken jeg sendte i retur idag grunnet feilbestilling 2mb cache istedenfor 8)

Endret av 3dme
Lenke til kommentar
det er sant som de sier, hvis en vare er defekt, får du ny vare ikke penger, men du har jo byttet inn fordi du har kjøpt en CPU som er bedre, og det er merklig at du i det hele tatt kan levere den inn igjen, Komplett kan jo ikke selge den, så de bare taper på det :dontgetit: Ihvertfall hvis det var etter de 14 dagene etter produktet ble kjøpt..

 

 

EDIT: så vidt jeg vet så skal vel ikke AMD CPU`er tåle noe mindre bank en Intel CPU`er, skal inrømme at jeg ikke har prøvd å stappe en intel CPU og amd CPU i en boks av hardt matreale og riste på den så hardt jeg kan for å se hvilken som tåler mest, men jeg tviler på at det er stor forskjell :laugh:

Tror du har missforstått litt, varen ble først defekt når de hadde den inne til andre gangen. Første gangen ble den testet uten feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...