defzx Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg bare begynner jeg Rundt påske i år bestilte jeg en god del varer fra komplett.no (ny pc).. Alt fungerte fint og sånn, men jeg bestemte meg for å returnere cpu-en fordi jeg hadde kjøpt en bedre cpu fra en annen butikk.. Jeg fikk ikke med retur skjema så det printer jeg bare ut(fyller det selfølgelig ut), Sender den tilbake og venter. Så etter 3 uker får jeg en lapp i poskassa om at jeg har fått en pakke på posten. Jeg henter den og der ligger cpu-en! Med mange test ark om at cpu-en er i orden. Jeg blir litt irritert. Ringer komplett og dette skal de ordne. Så jeg sender den tilbake igjen! Nå i dag ringer jeg komplett, fordi pengene ikke hadde kommet enda. Gjett hva han fyren sier til meg, jo det står her at den har blitt sendt tilbake pågrunn av at den var ødelagt, bulk i høyre gjørne.. Jeg blir jo forbanna, men jeg tar det helt med ro. Har holdt en fin tone hele tiden Jeg skal ringe komplett på tirsdag igjen, han fyren måtte snakke med han som hadde hatt med pakken min å gjøre først. Hva kan jeg egentlig gjøre? Dette hadde jo aldri skjedd hadde komplett bare gidd meg penge første gangen! Synes det var ekstremt dårlig av de å sende den tilbake igjen første gangen, da jeg hadde lagt ved et ekstra skriv pluss retur skjema, der jeg hadde skrivd nøye at jeg skulle ha pengene tilbake. Det andre er jo, hvorfor ringer de meg ikke før de sender den i retur enda en gang? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Mulig jeg tar feil, men du har nok bare 14 dagers returrett på varene om de er i orden... Er det noe galt med den får du ny vare, ikke penger... Lenke til kommentar
3dme Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Kan det hende at du ikke embalerte den godt nok da? Desutten er det lurt og snakke med komplett før du sender i retur noe.. Mvh 3dm/Ole sebastian Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Goophy har nok rett. Du får først ett tilsvarende nytt produkt, så om det ikkke funker kan du velge å få tilbake pengene. Ellers er det vel bare 14 dagers angre rett ja. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Men du sendte den vel innen 14 dager gjorde du vel? Lenke til kommentar
defzx Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Mulig jeg tar feil, men du har nok bare 14 dagers returrett på varene om de er i orden...Er det noe galt med den får du ny vare, ikke penger... Jeg sendte masse mails til komplett.no før jeg skulle returnere varen. Fikk aldri svar så når det var godt 10 dager etter jeg fikk den på posten, sendte jeg den inn. Fant retur skjemaet på siden deres.. Grunnen til at jeg ikke fikk svar var at komplett sinn retur side/del var nede. Jeg sendte inn mail etterpå jeg hadde sendt den også, jeg fikk først svar en uke etterpå, da var retur greia oppe igjen. De sa at det var greit, det jeg hadde gjort med returen. 3dme: Jo jeg sendte den første gangen inn i et brev med masse sånn beskyttelse ting inni, å det gikk greit, men når jeg fikk den tilbake igjen så var den i en liten kasse med beskyttelse inni, jeg sendte den inn igjen med den kassen også, så der har jeg ikke gjort noen feil. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 hva slags CPU snakker vi om her? Lenke til kommentar
defzx Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) hva slags CPU snakker vi om her? Har det egentlig noe å si? Endret 28. mai 2004 av defzx Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Siden thread-starter sier at han ikke fikk angrefristskjema så har han 3 måneder på seg til å angre. Angrerettlova gjelder for handel på internett. Angrefristen gjeld frå den dag du mottok vara og 14 dagar framover. Ved slike kjøp pliktar seljar å legge ved vara opplysningar om angrefristen og angrefristskjema. Unnlet seljar å legge ved angrefristskjema vert angrefristen utvida inntil 3 månader Edit: Typos Endret 28. mai 2004 av johneinar Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 hva slags CPU snakker vi om her? Har det egentlig noe å si? Hmm.. vet ikke.. men om det er en AMD pros. Så kan det kanskje være større problemer med tanke på at du har testa den.. for det har du vel? Tenker på det at AMD prosessorer er mindre solide enn Intel sine prosessorer Lenke til kommentar
defzx Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) hva slags CPU snakker vi om her? Har det egentlig noe å si? Hmm.. vet ikke.. men om det er en AMD pros. Så kan det kanskje være større problemer med tanke på at du har testa den.. for det har du vel? Tenker på det at AMD prosessorer er mindre solide enn Intel sine prosessorer Om jeg testa den eller ikke første gang jeg fikk den, har ingen ting å si, fordi jeg fikk jo med test resultater om at cpu-en var i god og stabil form. Testa den ikke når jeg fikk den tilbake igjen, da sendte jeg den bare rett inn igjen til komplett. Edit: litt retting og ja det er en AMD cpu. Endret 28. mai 2004 av defzx Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 hva slags CPU snakker vi om her? Har det egentlig noe å si? Hmm.. vet ikke.. men om det er en AMD pros. Så kan det kanskje være større problemer med tanke på at du har testa den.. for det har du vel? Tenker på det at AMD prosessorer er mindre solide enn Intel sine prosessorer Om jeg testa den eller ikke første gang jeg fikk den, har ingen ting å si fordi jeg fikk jo med test resultater om at cpu-en var i god og stabil form. Testa den ikke når jeg fikk den tilbake igjen, da sendte jeg den bare rett inn igjen til komplett. Da er jo saken biff den Lenke til kommentar
viranth Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 hva slags CPU snakker vi om her? Har det egentlig noe å si? Hmm.. vet ikke.. men om det er en AMD pros. Så kan det kanskje være større problemer med tanke på at du har testa den.. for det har du vel? Tenker på det at AMD prosessorer er mindre solide enn Intel sine prosessorer Det er jo irrelevant i denne sammenheng. Han sendte den tilbake slik den ble sendt til han, det skal være bra nok. Jeg ville ringt inn, forklart situasjonen og passet på å få med alle små detaljer. De er oppegående mennesker, så det ordner seg nok. Det som IKKE hjelper, er å klage her Lenke til kommentar
defzx Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Ja, jeg for vel bare se hvordan det går, håper inderlig jeg kan få igjen pengene for cpu-en, ja frakten også.. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Murty Skrevet 28/05/2004 : 16:56. Tenker på det at AMD prosessorer er mindre solide enn Intel sine prosessorer hva fa*n mener du med dette forklar Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) det er sant som de sier, hvis en vare er defekt, får du ny vare ikke penger, men du har jo byttet inn fordi du har kjøpt en CPU som er bedre, og det er merklig at du i det hele tatt kan levere den inn igjen, Komplett kan jo ikke selge den, så de bare taper på det Ihvertfall hvis det var etter de 14 dagene etter produktet ble kjøpt.. EDIT: så vidt jeg vet så skal vel ikke AMD CPU`er tåle noe mindre bank en Intel CPU`er, skal inrømme at jeg ikke har prøvd å stappe en intel CPU og amd CPU i en boks av hardt matreale og riste på den så hardt jeg kan for å se hvilken som tåler mest, men jeg tviler på at det er stor forskjell Endret 28. mai 2004 av Earth657 Lenke til kommentar
3dme Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) 3dme:Jo jeg sendte den første gangen inn i et brev med masse sånn beskyttelse ting inni, å det gikk greit, men når jeg fikk den tilbake igjen så var den i en liten kasse med beskyttelse inni, jeg sendte den inn igjen med den kassen også, så der har jeg ikke gjort noen feil. Ok,kom ikke fram av posten din skjønner du,da kan jeg godt skjønne hvorfor du er skuffa over komplett.. Edit:Håper det går bedre med hardisken jeg sendte i retur idag grunnet feilbestilling 2mb cache istedenfor 8) Endret 28. mai 2004 av 3dme Lenke til kommentar
defzx Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 det er sant som de sier, hvis en vare er defekt, får du ny vare ikke penger, men du har jo byttet inn fordi du har kjøpt en CPU som er bedre, og det er merklig at du i det hele tatt kan levere den inn igjen, Komplett kan jo ikke selge den, så de bare taper på det Ihvertfall hvis det var etter de 14 dagene etter produktet ble kjøpt.. EDIT: så vidt jeg vet så skal vel ikke AMD CPU`er tåle noe mindre bank en Intel CPU`er, skal inrømme at jeg ikke har prøvd å stappe en intel CPU og amd CPU i en boks av hardt matreale og riste på den så hardt jeg kan for å se hvilken som tåler mest, men jeg tviler på at det er stor forskjell Tror du har missforstått litt, varen ble først defekt når de hadde den inne til andre gangen. Første gangen ble den testet uten feil. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Men du er rimelig teit når du bestiller en CPU, og så kjøper en til etter du har bestilt, kanskje dette blir en lærepenge for neste gang? Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Ja, jeg for vel bare se hvordan det går, håper inderlig jeg kan få igjen pengene for cpu-en, ja frakten også.. Vet angring må du dekke returen selv.... I følge kjøpsloven ihvertfall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå