Anders Leipsland Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Er helt grønn på dette forumet, men det frister med et digitalkamera. Hvor mange penger må jeg egentlig ut med for de billigste godkjente kameraene? Har ikke lyst å kjøpe noe dyrt, men ikke noe skvip jeg blir lei av etter 3 dager heller. 3500kr? Ser gjerne at jeg får noen anbefalinger også, jeg er ingen fotografoman så hvis kameraet gjør alt unntatt å trykke på ta-bilde-knappen for meg er det flott, men jeg vil ikke ha noe som er slik at jeg føler meg hemma pga kameraet. Kameraet skal brukes til å ta bilder som skal bli publisert på webben, og noen skal kanskje printes så kvaliteten bør være bra i litt over standard fotografistørrelse. Om jeg kan ta opp en liten filmsnutt med kameraet er det flott, men ikke noe must. At kameraet er lite og stilig (dvs at damene liker det ) er også viktig. øhm, ja det var sånn ca hva jeg vil at kameraet mitt skal kunne :smile: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Tjah, skal jeg våge meg på en anbefaling her da? Har jo noen timer´s :grin: erfaring med mitt nyinnkjøpte Fujifilm Finepix 2600 Zoom http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...14&GrpID=1&s=pl og er så langt svært fornøyd! Har allerede rukket å ta endel bilder under forskjellige lysforhold og avstander, og resultatene overrasker faktisk. Utskrift av bikkja i A4-format på vanlig papir ble også riktig bra. Kameraet kan også brukes til små videosnutter, men uten lyd. Foreløpig angrer jeg i allefall ikke :smile: Lenke til kommentar
HGL Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg kjenner en som har fuji finepix 2600 z og han sier at det er lys-svakt. Han må ha på blitzen nesten hele tiden når det er litt lite lys - hvis han har den avslått , blir det mørke bilder - og med blitzen på blir det unaturlige hudfarger. Det er litt kjipt at det ikke er lyd på filmsnuttene. Jeg ville ikke ha kjøpt det , i alle fall. Du får ixus v2 for 4150 hos itbutikken. Det kameraet har film m/lyd. Og du kan stille inn ISO verdien. DVS. at man kan bestemme kor mye lys kameraet skal sleppe inn. da kan man ta bilder i svak belyning uten å bruke blitz. Kameraet er bedre og ikke så veldig mye dyrere. HGL Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Canon PowerShot A40 og Fujifilm Finepix 2600 er gode valg i budsjettklassen. Kan du spytte i litt mer, er Canon Digital Ixus V2 et svært lekkert kamera, hvis størrelsen ikke er så viktig får du Fujifilm Finepix 2800 med hele 6x optisk zoom (KULT!) til noen hundrelapper mer. Er du opptatt av høy oppløsning kombinert med høy stil, er Canon PowerShot S40 til kr. 6821 et godt valg. MLW Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Takker for svarene. Skal se hva det blir til :smile: Lenke til kommentar
HGL Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Ixus v2 kommer i butikkene rundt 26. april. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå