dvn Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg lurte på om noen vet om et program som kan konvertere mp3'r til lavere bitrate? Har nemlig akkurat bestilt en mp3 spiller med 256 MB.. og må derfor konvertere mp3'ene jeg har fra 192 og mer til helst 128. Hadde vært sabla kjekt, får jo nesten plass til dobbelt så mange da Mvh Eivind Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Jeg ville brukt foobar2000 hvis jeg skulle gjort det, men det er uansett en litt dårlig idè. Grunnen er at det blir transkoding fra lossy til lossy. Ikke bare har en 128kbps lavere kvalitet enn 192kbps pga den lavere bitraten, men når du bruker en mp3 fil som utgangspunkt vil den få et ytterligere kvalitetstap. Så, en 128kbps mp3 fil rippet fra CD er bedre enn en 128kbps fil konvertert fra en 192kbps fil. Uansett bør du prøve deg fram og se om du synes resultatet blir ok, skal du bare ha de over på spilleren og beholde originalen (192kbps filen) så kan det jo vær kjekt på en liten spiller. PS: Alt foobar2000 kan spille av, kan den også konvertere til det du måtte ønske. Endret 28. mai 2004 av OBServer Lenke til kommentar
erlgunt Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Creative MediaSource følger med Creative sine mp3-spillere, nero, AudioWriter!! håper dette hjelper ps: det følger som regel med et program til mp3-spilleren som du kansje kan bruke! MVH Erlend Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Takler mp3 spilleren din wma filer kan du konvertere filene om til 96kbs eller 64kbs wma med Plus! MP3 Audio Converter LE som følger med i Windows Media Bonus Pack for Windows XP. Har selv konvertert en del mp3 filer fra 128kbs og 192kbs over til 96kbs wma og har ikke hørt noen stor forskjell i lyden. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Ikke finn på å konvertere over til ett annet format(feks. WMA) Det er det verste du kan gjøre med hensyn på kvaliteten. Dersom du absolutt må konvertere så hold deg innefor det samme formatet. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Prøvd dBpowerAMP? Takler mp3 spilleren din wma filer kan du konvertere filene om til 96kbs eller 64kbs wma med Plus! MP3 Audio Converter LE som følger med i Windows Media Bonus Pack for Windows XP. Har selv konvertert en del mp3 filer fra 128kbs og 192kbs over til 96kbs wma og har ikke hørt noen stor forskjell i lyden. WMA støtter vel ikke ID3tag'er? Noe som gjør at du ikke får artistnavn o.l. vist på displayet. Endret 28. mai 2004 av nerdVANNA Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Prøvd dBpowerAMP? Takler mp3 spilleren din wma filer kan du konvertere filene om til 96kbs eller 64kbs wma med Plus! MP3 Audio Converter LE som følger med i Windows Media Bonus Pack for Windows XP. Har selv konvertert en del mp3 filer fra 128kbs og 192kbs over til 96kbs wma og har ikke hørt noen stor forskjell i lyden. WMA støtter vel ikke ID3tag'er? Noe som gjør at du ikke får artistnavn o.l. vist på displayet. Jeg får iallefall opp artistnavn på min mp3 spiller når jeg spiller av wma filer. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Thorsen: På hydrogenaudio forumet har jeg fått inntrykk av at så og si ingen spillere støtter WMA pro. Mulig jeg tar feil... nerdVANNA: WMA har tagger, men det er sikkert i et eget format. Det er forresten mange forskjellige tag formater. Endret 28. mai 2004 av OBServer Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Ikke finn på å konvertere over til ett annet format(feks. WMA) Det er det verste du kan gjøre med hensyn på kvaliteten. Dersom du absolutt må konvertere så hold deg innefor det samme formatet. Han trenger jo ikke konvertere di orginale filene, bare de han skal ha på mp3 spilleren og beholde de orginale. På en mp3 spiller med standard medfølgende ørepropper skal det mye til før du hører stor forskjel på formatene. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Thorsen: På hydrogenaudio forumet har jeg fått inntrykk av at så og si ingen spillere støtter WMA pro. Mulig jeg tar feil... Vet ikke mere enn at min mp3 spiller, og det var en sånn jeg fikk med abbonementet på adsl spiller wma filer mp3 filer og filer med varierende bitrate uten problemer. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Thorsen: På hydrogenaudio forumet har jeg fått inntrykk av at så og si ingen spillere støtter WMA pro. Mulig jeg tar feil... Vet ikke mere enn at min mp3 spiller, og det var en sånn jeg fikk med abbonementet på adsl spiller wma filer mp3 filer og filer med varierende bitrate uten problemer. Beklager, leste litt vel fort gjennom det du skrev. Klarte å få "plus!" til å bli pro og trodde derfor du snakket om WMA pro. Lenke til kommentar
dvn Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Takker for svar Skal prøve de forskjellige programmene.. mp3 spilleren er forresten en Muvo TX, så den støtter også wma. Tror kanskje det beste er å bruke 128kbps rippa rett fra CD. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Tror kanskje det beste er å bruke 128kbps rippa rett fra CD. Vil nok være best det jah, uansett filtype er alltid kvaliteten bedre når du ripper direkte fra cd en når du konverterer en fil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå