AndreasI Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Når jeg har lite batteri igjen på min G556, starter en alarm.. Den piper som bare juling! Jeg har vært inne på strømegenskaper og slått av alarmer, og lyden forsvinner ikke. Alternativet "alarm" på alarm-alternativer har faktisk aldri vært aktivert.. Noen forslag til hva som må gjøres for å bli kvitt lyden (utenom å slå hele maskinen på lydløs da)? Andreas Lenke til kommentar
lerun Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Uten å vite noe om maskinen ville jeg tippe at dette må gjøres i bios... Lerun Lenke til kommentar
AndreasI Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Vel det blir litt for avva for meg, så om noen vet hvordan, så er jeg takknemlig for all hjelp. Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 trykk "del" på start up og se om det er noen valg der som gjør det mulig. alternativt slå av lyden "fn" og "f2" på g551 i hvert fall... hvis ikke det funker heller, plugg inn øretelefoner eller microfon i høytalerutgangen eller best av alt. Lad opp batteriet! Lenke til kommentar
AndreasI Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Det var ikke mulig å forandre oppsettet i bios.. Er det ingen andre med Green som har dette problemet? Lenke til kommentar
brabra Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg tror ikke man kan deaktivere denne funksjonen, men det jeg har gjort er å skru av pc lyd, da dette er noe jeg ikke har bruk for uansett. Da slipper du pipingen. Lenke til kommentar
AndreasI Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Har nettopp gjort dette selv, og det funket bra! Lenke til kommentar
voluz Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Det var ikke mulig å forandre oppsettet i bios.. Er det ingen andre med Green som har dette problemet? Jo, lurte på hvordan bli kvitt lyden selv ja.... Latterlig med en alarm gående de siste prosentene av batteriet ja... Jeg tror ikke man kan deaktivere denne funksjonen, men det jeg har gjort er å skru av pc lyd, da dette er noe jeg ikke har bruk for uansett. Da slipper du pipingen. Skru av PC lyd? All lyd av i BIOS, eller mute'e all lyd i Windows? Har ikke orket å sjekke enda. Endret 31. mai 2004 av voluz Lenke til kommentar
AndreasI Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Du åpner Volume Control i windows (dobbel-klikk på høytaleren nede til venstre). Du velger så "alternativer" etterfulgt av "egenskaper". Velg så PC speaker på listen over volumkontroller som skal vises. Du får da opp PC speaker på samme måte som f.eks Wave-lyd. Så er det bare å mute PC speaker... Lenke til kommentar
AndreasI Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Er det forresten noen som vet hvor lang garantien er på Green-maskinene? Det sto på Multicom sine sider at multicoms PC series hadde en garanti på 3 år... Gjelder dette bærbare, eller bare stasjonære? Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Når jeg har lite batteri igjen på min G556, starter en alarm.. Den piper som bare juling! Jeg har vært inne på strømegenskaper og slått av alarmer, og lyden forsvinner ikke. Alternativet "alarm" på alarm-alternativer har faktisk aldri vært aktivert.. Noen forslag til hva som må gjøres for å bli kvitt lyden (utenom å slå hele maskinen på lydløs da)? Andreas Hei Å fikse dette er såre enkelt Høyreklikk på skrivebordet, trykk på "Egenskaper", trykk så på "Skjermbeskytter". Der du trykker du på "Strøm" og så velger du "Alarmer". Nå kan du aktivere-deaktivere alarmene, og selv velge på hvilket strømnivå alarmene skal aktiveres (Hvis du eventuelt skal benytte dem). Jeg har desverre vært avskåret fra å svare deg tidligere da noe har skjedd med min gamle konto "Polarbastard". Etter jeg skulle skifte epost adresse i kontrollpanelet får jeg ikke noen revalideringsmail slik at jeg kan aktivisere kontoen min Men det klødde så i fingrene etter å få gitt deg et svar så jeg lagde en nødkonto Får håpe de høyere maktene på forumet kan hjelpe meg med å få min gamle konto opp å gå snart slik at jeg kan få slettet dette brukernavnet Lenke til kommentar
AndreasI Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Antar menyen med alarmene du sikter til er den samme som kommer opp når du høyreklikker på batteri-ikonet nede til venstre og velger det ene alternativet. Dette har jeg prøvd, men det fungerte ikke.. Alarm har aldri vært aktivert på maskinen min på denne menyen. Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Hei Det var rart, da jeg fikk til å deaktivere alarmene på min G556 på denne måten. Begge alarmene var aktivert på min laptop da jeg kjøpte den. Men mulig du må gjøre noe annet på din G556. Du får prøve å ringe Multicom for å høre. Er sikker på at de gutta kan hjelpe deg Hei! Nå kom eg plutselig på at du kan høyreklikke på den lille høytaleren på oppgavelinla, velg "Juster egenskaper for lyd" så "Lyder". Der kan du velge "Ingen" i lydoppsettet for Alarm for Kritisk batterinivå og det samme for Alarm for Lavt lydnivå Endret 1. juni 2004 av Polarbastard/Reserve Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg har prøvd alt som står nevnt over, det eneste som virker er å skru av all lyden.. Men er jo ikke alltid det passer... Er det virkelig ingen måte å skru av denne lyden på....??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå