formannen Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hei... Jeg har litt problemer med at andre kommer inn og endrer poll etc. pga. at jeg ikke kan kryptere passordene mine... er det mulig å få kryptert de slik at det ikke bare er å hente ned PHP-fila og leite etter det... har prøvd md5, men får det ikke til å virke... <?php $password = '699e8cc17ee4295382d101b3905722a1'; if (!ini_get ("register_globals")) {//globals turned Off extract($HTTP_GET_VARS); extract($HTTP_POST_VARS); extract($HTTP_COOKIE_VARS); extract($HTTP_ENV_VARS); extract($HTTP_SERVER_VARS); } //######################################################### if(!isset($passwd) or md5($passwd)!=$password){ echo "<table width=\"303\" border=\"0\" cellspacing=\"1\" cellpadding=\"0\" height=\"169\" align=\"center\"><tr><td height=\"110\"> <table width=\"311\" border=\"0\" cellspacing=\"1\" cellpadding=\"0\" bgcolor=\"#FFFFFF\" height=\"136\"> <tr><td height=\"175\"><div align=\"center\"><font><b>Administrator logg inn</b></font><br> </div><form name=\"form1\" method=\"post\" action=\"$PHP_SELF\"><div align=\"center\"> <input type=\"password\" name=\"passwd\"><br><input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"Logg inn\"> </div></form></td></tr></table></td></tr></table>"; } elseif (md5($passwd)==$password){ if (isset($submit)){ $fp=fopen($datafile, "w"); fputs($fp, $question."\n"); for($i=1; $i <=5000; $i++){ if($answer[$i]==""){ break;} $input=$answer[$i]."][".$image[$i]."][".$votes[$i]."\n"; fputs($fp, $input); } fclose($fp); $config="<?php\n"; $config.="\$textcolor='$textcolor';\n"; $config.="\$linkcolor='#FFFFFF';\n"; $config.="\$bgcolor='$bgcolor';\n"; $config.="\$tableborder='$tableborder';\n"; $config.="\$timeout='$timeout';\n"; $config.="\$ip_file='$ip_file';\n"; $config.="\$font='$font';\n"; $config.="\$fontsize='$fontsize';\n"; $config.="\$datafile='$datafile';\n"; $config.="\$option='$option';\n"; $config.="\$use_image='$use_image';\n"; $config.="\$image_for_vote='$image_for_vote';\n"; $config.="?>"; $fp=fopen($ip_file, "w"); fclose($fp); $fp=fopen("config.php", "w"); fputs($fp, $config); fclose($fp); echo "<div align=\"center\"><b><font>Dine innstillinger har blitt oppdatert.</font></b></div>"; } include('config.php'); $data=file($datafile); $nb=count($data); ?> <html> <head> <title>alajepoll</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <LINK href="alaje.css" rel=STYLESHEET type=text/css> </head> <body> <form name="APP" method="post" action=""> <b><i>Innstillinger for poll:</i></b><br> <table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="3" align="center"> <tr> <td width="116" height="15"><b>Spørsmål </b></td> <td colspan="3" height="15"> <input type="text" name="question" size="50" maxlength="150" value="<?php echo $data[0]; ?>"> </td> </tr> <tr> <td width="116" height="15"><b>Bilde</b></td> <td colspan="3" height="15"> <input type="text" name="image_for_vote" size="50" maxlength="150" value="<?php echo $image_for_vote; ?>"> <font size="1"><strong>Bruk bilde</strong></font> <input type="radio" name="use_image" value="1"<?if($use_image=="1"){echo " checked";}?>> <font size="1"><strong>Ikke bruk bilde </strong></font> <input type="radio" name="use_image" value="0"<?if($use_image=="0"){echo " checked";}?>></td> </tr> <tr> <td colspan="4">Her skriver du inn svaralternativene som brukerene kan velge mellom når de stemmer. Fyll alltid ut 2 alternativ, og la de som du ikke trenger være blanke.</td> </tr> <tr> <td width="116"> </td> <td width="246"> <div align="center"><b>Svaralternativer</b></div> </td> <td width="200"> <div align="center"><b>Prosentbar farge</b></div> </td> <td> <div align="center"><b>Antall stemmer </b></div> </td> <? for($i=1; $i<=$option; $i++){ $subdata=explode("][",$data[$i]); echo "<tr><td width=\"116\"> <font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\"><b>Alternativ $i</b></font></td> <td width=\"246\"> <div align=\"center\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\"> <input type=\"text\" name=\"answer[$i]\" size=\"40\" maxlength=\"40\" value=\"$subdata[0]\"></font></div> </td><td width=\"200\"> <div align=\"center\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\" > <input type=\"text\" name=\"image[$i]\" size=\"25\" maxlength=\"50\" value=\"$subdata[1]\"> </font></div></td><td width=\"181\"> <div align=\"center\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\"> <input align=\"center\" type=\"text\" name=\"votes[$i]\" size=\"4\" maxlength=\"4\" value=\"$subdata[2]\"> </font></div></td></tr>"; } ?> </table> <hr width="95%" size="1" align="center" noshade> <table> <td width="248" height="22"><b>Farger</b></td> <td width="175" height="22"> </td> <td width="22" height="22"> </td> <td width="568" height="22" colspan="2"><b>Andre innstillinger</b></td> </tr> <tr> <td width="248">Antall timer før IP kan avgi ny stemme:</td> <td width="175"> <input type="text" name="timeout" size="3" maxlength="3" value="<?php echo $timeout; ?>"> </td> </tr> <tr> <td width="248">Filen som lagrer</td> <td width="175"> <input type="text" name="datafile" size="25" maxlength="50" value="<?php echo $datafile; ?>"> </td> </tr> <tr > <td width="248">Filen IP-adresser lagres i:</td> <td width="175"> <font> <input type="text" name="ip_file" size="25" maxlength="50" value="<?php echo $ip_file; ?>"> </td> </tr> <td width="248">Antall svaralternativer:</td> <td width="175"> <input type="text" name="option" size="20" maxlength="100" value="<?php echo $option; ?>"></td> </tr> <td width="218">Fontstørrelse:</td> <td width="205"> <input type="text" name="fontsize" value="<?php echo $fontsize; ?>" size="1" maxlength="1"> </td> </table> <div align="center"> <input type="submit" name="submit" value="Lagre dine endringer"> </div> </form> </body> </html> Feilen som oppstår er: Parse error: parse error in /home/petronas/www/alaje/cutenews/admin.php on line 162 Det er ingen linje 162 i koden... Please HELP! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Har du husket å lukke <?php ?> alle steder? Hvis du glemmer å lukke en, kommer ofte feilen helt i sluttenav eller etter dokumentet. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Linje 162 består av </html> I Zend'en min får jeg unexpected end of file... Men jeg klarer ikke se noen manglende ?>.. Mystisk EDIT: FANT DET! Du hadde glemt å avslutte følgende elseif: elseif (md5($passwd)==$password){ Mao. legg til en } etter den elseif-funksjonen Endret 28. mai 2004 av Loomy Lenke til kommentar
formannen Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Det er ikke problemet... koden virket før jeg satte inn: md5($passwd)!=$password) i stedet for: ($passwd!=$password) da var jo passordet gitt i $passord i toppen av koden... Lenke til kommentar
formannen Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Dersom jeg gjør det kommer jo hele greiene opp... jeg vil jo bare ha opp innloggingen... så kommer den siden under opp når passordet er korrekt... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Gadd ikke sette meg inn i scriptet, men uansett mangler den en } Prøv å sett den inn helt på slutten av filen eller noe da. Altså: </html><?php } ?> Lenke til kommentar
formannen Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 ah... du er genial Loomy... Takker så mye... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Det er ikke problemet... koden virket før jeg satte inn: md5($passwd)!=$password) i stedet for: ($passwd!=$password) da var jo passordet gitt i $passord i toppen av koden... uavhengig om ting ordnet seg, kan du godt telle over parentesene dine i meldingen her Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Ja, la merke til at det manglet en `(` der, ja... Om å gjøre å brute 699e8cc17ee4295382d101b3905722a1 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå