Gå til innhold

Powercolor Radeon 9800Pro - fungerer dårlig???

Anbefalte innlegg

Hei !!!

Har hatt en tråd tidligere, der jeg nevnte at maskinen kuttet helt når man gikk enten inn i 3dmark 2001/2003, eller i krevende 3d-spill. Uansett: har nå fått testet ut endel, og funnet ut at det må være skjermkortet som er gærnt.

Derfor tok jeg med meg kortet til en kamerat, for å teste det i maskinen hans. Det fungerer, men det hakker verre en geforce4 MX-420 kortet han har fra før. Kortet blir svært varmt også. Viften går rundt som den skal. Er det noen instillinger i windows som kan gjøre at nettopp dette skjer???

Har ikke så mye greie på hvordan de forskjellige instillingene skal være, så det hadde vært fint om noen kunne fortelle meg hvordan kortet burde være instillt.

Takker også for tilbakemelding, om andre ting som kan gjøre at ting ikke fungerer.

Mvh

-Svikern81-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å skifte skjermkort krever at du sletter alle gamle drivere fra det gamle skjermkortet og helst renser opp i registeret. Ellers kan det bli slosskamp mellom driverene. Gjorde du dette når du prøvde hos kameraten din??

Installerte du de nyeste omega eller catalyst driverene??

Har du installert DirectX9.0b ??

Lenke til kommentar

DirectX 9b var installert, med de siste catalyst driverne. Her 99.9% sikker på at skjermkortet har tatt kvelden. Er bare redd for å sende det inn og så få det i retur fordi de ikke klarer å finne en feil.

Tingen er det at det gjør slik at HELE maskinen slår seg momentant av. Må dra ut stikkontakten i 10 sekunder for å få startet maskinen igjen.

Kortet blir fryktelig varmt. Er dette normalt ???

Lenke til kommentar

På kameraten din sin PC, iallefall, kan "problemet" skyldes driverne. Ved overgang fra nVidia til ATI eller vice versa, oppstår det ofte problemer som skylles at de gamle driverne ikke er helt 100% fjernet. En formatering ville ordnet opp i dette, men det var visst en applikasjon som gjorde det også. Clean Sweep eller noe sånt, husker ikke helt.

Og er du sikker på at det er skjermkortet som er problemet? Ville prøvd et annet skjermkort i din PC for å sjekke dette. Og om kortet blir så varmt, som du sier, kan dette være problemet.

Det er vel ingen spesielle innstillinger i Windows som skal til. Å installere driverne skal være nok.

Edit: Litt sein.

Det der høres ikke særlig normalt ut, nei. Kanskje det er HK det er noe i veien med.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
DirectX 9b var installert, med de siste catalyst driverne. Her 99.9% sikker på at skjermkortet har tatt kvelden. Er bare redd for å sende det inn og så få det i retur fordi de ikke klarer å finne en feil.

Tingen er det at det gjør slik at HELE maskinen slår seg momentant av. Må dra ut stikkontakten i 10 sekunder for å få startet maskinen igjen.

Kortet blir fryktelig varmt. Er dette normalt ???

Kortet skal være så "kaldt" at det er mulig å holde fingeren på en god stund, sett at det ikke er klokka.

Ville sendt det inn. Du har ikke så mye å tape på det.

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Det som er rart er det at maskinen fungerer 100% til alt annet. Windows & internett etc. Men med en gang du starter et spill som krever litt, eller kjører en av 3dmark testene så kutter hele maskinen. Sinnsykt irriterende med tanke på at maskinen KUN ble kjøpt til nettopp spilling.

Det som jeg tror skjer, er at jeg sender det inn, og så vil pcutstyr.no kjøre det inn i en maskin, starte et enkelt program eller 2, for så å sende det tilbake til meg med lissom 0 feil.

Lenke til kommentar

At maskinen slår seg av kan vere at kortet trekker for mye eller at du har for lav/ustabil strømforsyning. Men at kortet blir for varmt er ikke normalt...kanskje viften er herpet og går på for lav hastighet. Ville nok ha sendt d inn til sjekk ja.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, test med et annet skjermkort i PCen din. Da vil du nok få svar på om det er skjermkortet det er noe i veien med, selv om det høres slik ut utifra hvordan du beskriver problemet.

Edit: Geh, sein igjen.

Send inn kortet!

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

Strømforsyningen var min første tanke og. Har en Q-tec 400 watt. Vet at dette er bare dritten. Har prøvd å koble ut alt bortsett fra skjermkort og os-disken. Det hjalp heller lite. Skal sette inn en annen strømforsyning å teste det før jeg sender kortet inn.

Lenke til kommentar

Det var ikke skjermkortet likevell :)

Der var strømforsyningen (Q-Tec 400 Watts Dual Fan Gold - Kan ikke anbefales)

Nå fungerer PC'en helt perfect :)

Takker for all tilbakemelding fra dere som har svart

Mvh

-Svikern81-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...