Gå til innhold

Hvor laste ned filmer?

Anbefalte innlegg

Har drevet en stund med å laste ned filmer osv fra nettet ved hjelp av bla. KaZaA, men det er jo noe som går jævlig tregt. Sjelden jeg får en nedlastningshastighet på over 15k/s (da tar det fort 6timer å laste ned en film)! Har kabel som greier ca 780k/s fra UPC.

Det dumme med KaZaA er jo at du ikke kan søke på norske brukere, da ville det jo ha gått mye raskere å lastet ned en film enn om jeg laster ned fra en i Amerika.

Noen som har noen tips til bruk av programmer, teknikker eller steder man kan gå på for å lage litt fortgang i sakene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke ulovlig å laste ned filmer fra internett så lenge du eier vhs eller dvd/laserdiscen tl filmen. Det eneste det spørs om er et program som kan laste ned filmer med bra hastighet, ikke hvor en kan laste ned ulovlige filmer med bra hastighet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-11 21:27, oXygEn skrev:

er det lov å bytte filmer man ikke har kjøpt selv med venner da? ser ikke den store forskjellen på å bytte med CD-er, og å bytte over nettet..

Nei, du har ikke lov til å distribuere filmer/musikk videre. Det eneste du har lov til er å laste ned.

Men forøvrig så trenger ikke HW å akseptere at det er "lovlig" å laste ned filmer.

Lenke til kommentar

husk at man kan bruke Divx og mp3 til andre ting en kommersielle ting som spillefilmer og musikk fra artister.

Det er ulovlig å distubiere matriale uten lov.Som sagt, dette er diskutert før.

Fildeling er fullt lovling, kommer bare an på INNHOLD og IKKE format!

Lenke til kommentar

"Nuffern" har ikke nevnt i innlegget at det er snakk om nedlastning av Copyright'ed materiale, noe enkelte beskylder ham for (virker det som). Kunne jo hende at han vil laste ned private hjemmevideoer som noen har delt :wink: . Når det i tillegg tydeligvis er lovlig å laste ned div.x/mp3 uten å videredistribuere det så hva er problemet ?

Er det så vanskelig å svare på det han egentlig svarer på da ?

Neida.....ikke egentlig.

Jeg bruker KUN Direct Connect.

Når jeg gjør et søk på f.eks en film så starter jeg å laste ned fra alle de som har ledige slot'er og som også har den samme filen/filmen (i størrelse/format). Da ser jeg hvem som har raskest linje (i øyeblikket) og cansellerer de tregere nedlastningene.

Ellers å så pleier jeg å søke på "FTP" og kan da se på "mappestrukturen" hvem som har Ftp-server eller ikke > "Browse users files". De som har Ftp-server har ofte greie linjer og mye som de deler.

Gjelder det spill og programmer så søker jeg på f.eks. :

.bin

.iso

dvn

flt

rzr

+++ (husker ikke mer i farten)

Snakker selvsagt kun om lovlig (ikke copyrighted) programmvare.... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...