jac-an Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Hei! Håper noen kan hjelpe til med å besvare et spm. For en tid siden bestillte jeg SDSL fra Catchcom og fikk beskjed om at montør var bestillt (ikke kommet enda), jeg har pr idag ADSL fra Telenor og et Alcatel modem som må byttes ut. Spm. mitt er om noen har erfaringer eller vet om montør har med seg modem eller om dette sendes fra leverandør ? En annen ting jeg lurer på er, hva gjør jeg med det gamle modemet? Tar montør det med seg, eller sender jeg det til Telenor pr post? Endret 28. mai 2004 av jac-an Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 4 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg vet ikke om montøren tar med seg modemet, men da jeg selv fikk SDSL fikk jeg tilsendt modemet i posten. Lenke til kommentar
jac-an Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Takk for svar. Noen timer etter at jeg postet her så fant jeg en hentelapp med modemet fra Catch i posten.. Nå har jeg et annet spm. til de som evt. har erfaringer med SNE2000-S bridgene/modemene Catch bruker.. nå er ikke linja mi satt opp enda, men er det normalt at de lyser opp som juletrær med kun strømadapteret koblet til? Ethernet: "Lnk", "Rx" + "Tx" står og lyser konstant når strømmen er på, med/uten nettverkskabel tilknyttet.. det er faktisk bare to lys som _ikke_ er på.. skur de seg tilfeldigvis av og begynner å virke ordentlig om man kobler til SDSL? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 4 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Det skal vel stå rimelig utførlig i manualen hvilke lys som skal lyse og ikke? Jeg husker ikke nøyaktig hvordan det var hos meg da jeg ikke koblet på modemet før montør hadde vært her og koblet linjen til Catch. Lenke til kommentar
jac-an Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Fikk ikke med noen manual.. :/ Har søkt litt på Google, uten hell. Modemet ser billig ut, men får prøve å ikke ta sorgene på forskudd. Hvis noen har manual eller vet hvordan det skal lyse så si ifra. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 4 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) SNE2000-S er samme modemet som jeg fikk - skal være med en kort manual der (ikke mye info men nok til å koble opp linja). Tok en kort søk og fant en link til instruksjons-boka på produsentens web-side. http://www.nettonet.com/support/docs/220-0000095_r02.n2n Har ikke lest grundig gjennom den men den har en oversikt over led'ene. [Edit] La til URL [/Edit] La merke til en ting mens jeg såg over instruksjonen Note Upon start up, the Ethernet link will remain disabled (as indicated by solid illumination of the Ethernet Rx, Tx, and Lnk LEDs) until the SDSL connection has been established. Så det konstante lyset er der rett og slett fordi du ikke har noen SDSL kontakt. [Edit] Info [/Edit] Endret 28. mai 2004 av Grim Aramis Lenke til kommentar
jac-an Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 mange takk for hjelpen. hadde ikke trodd at det skulle fungere på den måten på forhånd, men det er betryggende at det står i manualen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå