DesertGlow Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Maxtor MaXLine Plus II 250 GB Maxtor har i løpet av de siste par årene blitt en real utfordrer til Western Digital og Seagate, som i lang tid har vært ansett som markedsledere. Dette har de rett og slett gjort ved å lage raskere og bedre harddisker. Les artikkelen her Lenke til kommentar
tbend Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 2 sonner i raid_0 Frekt det.... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Oh my, det var et høyt støynivå Hjelper lite med en støysvak pc om man har sånne disker Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Er denne disken tilpasset SATA-300 eller er den bare for SATA-150 ?. Stusset også litt på at IBM var med i sammenligningen, men ikke Seagate, men samma det. Lenke til kommentar
majuz Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 liker WD ber men det er sikkert bare gammel vane... denne er sikkert like god,, Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Fin test, men hvorfor får den pluss for 8 MB Cache? Såvidt jeg vet, så finnes det ikke S-ATA disker med mindre enn 8 MB. Jeg mener den burde fått minus pga. jumperne, hva er de til forresten? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Lydnivået på disken kan en vel til en viss grad justere selv ved å sette en lav AAM (Automatic Acoustic Management) verdi -via produsentens diskbehandlingsverktøy. Har i alle fall prøvd dette med hell på Hitachi-disker. Da tenker jeg ikke på idle-støy, men en reduksjon av "knatre"-lyden. Dette vil også føre til at søketiden blir noe høyere. Endret 28. mai 2004 av KAS Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg mener den burde fått minus pga. jumperne, hva er de til forresten? Lurer på det samme, har sett jumpere på en WD-disk før også. Trodde jumpere ikke trengtes på SATA-disker. Tror uansett valget faller på en Seagate-disk når jeg skal handle mer lagringsplass Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Savner en seagate test snart... Hadde 2 Maxtor disker før, men solgte de til fordel for Seagate, støyen var jeg lei av, og de vibrerte ganske bra også. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Kan bekrefte at denne disken bråker bra når den jobber, <knattrer> temmelig tydelig. Hadde faktisk en liten periode hvor jeg vurderte å kvitte meg med den, siden WD120GB disken jeg hadde før denne heller ikke var lydløs (men stillegående i forhold på seek). Hadde håpet å fått ett lavere støynivå... Har hatt disken siden ca. september, og den har funka helt problemfritt. Husk at dette relativt sett er en litt eldre disk, og Hitachi sin 7k250 skal være både raskere og mer støysvak AFAIK. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Dere kan som sagt gjøre noe med knatringen dersom dere tåler en liten ytelsesreduksjon. En test av en Hitachi disk (gjerne også 7k250) hadde vært på sin plass. På tide de får sin anerkjennelse, for det er helt klart supre disker ;-) Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jumperne er vel bare fordi at disse diskene egentlig er p-ata som er bygget om til s-ata med en chip eller noe sånt. Ta dette med en klype salt fordi jeg ikke er helt sikker Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Jumperene har muligens en teknisk betydning i noen sammenhenger, men det er ikke noe man behøver å på. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Dere kan som sagt gjøre noe med knatringen dersom dere tåler en liten ytelsesreduksjon. Selvsagt, men nå er ikke det aktuelt for meg. Og da seiler den definitivt akterut for andre disker som bråker mindre på maksfart. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Er det noen andre enn meg som har lagt merke til at linken på "Komplett.no" logoen viser til westerdigital.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå