Gå til innhold

Grafisk display


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner.. har tenkt litt på det og, men det hadde vert en stor fordel om jeg kunne ha brukt de lederene som går over fra "display kretsen" til tastene osv. .. men hvis dette ikke er mulig, så må jeg vell nøye meg med en overgang fra pc til calkulator via porten..

takker for svaret..

Lenke til kommentar

Hei.

 

 

M534031E er sannsynligvis ikke driver kretsen for displayet. Tror driver kretsen ligger "gjemt" under displayet på bildet. Om du ser på displayet er det to "flex-connection", en på toppen og en på venstre side. Da hver pixel-rekke og kolonne skal ha en leder tror jeg denne chippen har for få ben.

 

Ta en titt på dette bildet av "innmaten" i en HP (49G) kalkulator: http://www.hpcalc.org/hp49/pc/pictures/inside49.jpg

 

De to SED1181F kretsene er display driverne.

Hver av disse kretsene har 80 pinner.

 

For skjema av en HP48 se her:

http://hpcalc.kn.vutbr.cz/hp48/docs/misc/hp48sch.zip

 

(Forstørr PDF-bilder opp til 400% for å få skjemaet lselig)

 

Good Luck.

Lenke til kommentar

Hmm..

Tror jeg hadde hatt litt vansker med å få gjort noe fornuftig med den, har hatt litt lite krets og digtek for å kunne brukt den der noe annet sted. Hvis man går den NEC'en lit i sømmene kan man sikkert finne ut litt mer om hvordan inputsignalene til SED1181F blir generert, alle inputsignalene kommer direkte fra den. Moro å prøve å finne ut av sånt, men det her er ikke akkurat plug'n'play...

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hei

 

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i et slikt display?

Jeg har en Casio fx-9750G som det ble sølt vann over og noen av lederene på displayet er irret bort. Er i gang med å lodde dem, men de er så forsvinnende små at jeg vet ikke om det lar seg gjøre.

 

Derfor tenkte jeg at det kanskje var noen som hadde en slik kalkulator som var defekt e.l. som det var mulig å bruke displayet på.

 

Evt. noen som vet om noen som kanskje selger slike display.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...