Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC dobler hastigheten...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult, faren min har Chello Classic, må sjekke om han har litt kjappere linje nå. Men jeg så på internett siden til UPC og der står det fortsatt 768/128 på Chello Classic. Det betyr vel at det fortsatt kan ta litt tid før alle får linja si raskere. Men jaja blir kult å se for det. :D

Lenke til kommentar

Carl Berner/Sinsen (Chello plus):

IP-adressen xxxxx lastet ned 954990 Bytes på 3.535 sekunder.

Nedlastingshastighet: 2161 kbit/s.

Oppgradering må ha skjedd i natt/formiddag :D

Lastet ned en spilldemo fra IT-avisen og lå over 260K/sek hele tiden - fornøyd med hastigheten nå!

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Tror upload blir 384 for de som har Chello plus - har ikke testet siden den ikke betyr stort for meg.

Ellers så antar jeg at de dobler plus-abonnementet (til 2Mbit) men bare øker Chello Classic til rundt 1Mbit (fra 768).

Hvis de doblet Classic også så ville nok mange (f.eks. meg) heller betalt 349,- eller hva det er for litt over 1,5Mbit istedet for 499,- for 2Mbit...

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Må si meg enig med joschram og andesam. Det kan være smart å vente med å bytte leverandør nå. Utover høsten er det tradisjonelt store kampanjer gåede hos de leste nærsagt uansett produkter. Internett, mobiltelefon, senger, kjøkkenløsninger... you name it, Høsten er tidspunktet og bruke feriepengene på.

Men i år er det ende større grunn enn vanlig til å vente til høsten hvis du tenker på å bytte ISP. Bredbånd har blitt en "moden" teknlogo eller produkt om du vil. Det betyr mange nye levrandører det siste året og de vil nå sloss hardt om enda flere nye kundene. Som alltid er resultatet av fri konkurranse og lavere priser og bedre produkter.

Lenke til kommentar

Jeg har UPC plus med tillegg for å få 1024/384 linje.

Har hatt det siden i fjor høst og har vært fornøyd med den, bortsett fra pris vs hastighet.

Har hatt Motorola Surfboard hele tiden.

Da jeg i Desember flyttet til et område som NGT leverer til, har jeg vurdert NGT.

Men har omsider bestilt 2500/640 fra Firstmile.

Dvs at jeg for samme prisen pr mnd får pr i dag mere enn dobbelt så kjapp linje inn og nesten dobbelt så raskt ut.

Ser at enkelte snakket om Bluecom tilbud på 3000/640 linje til ca 550-600 kr mnd.

Det ser jeg ikke på siden til Bluecom. Er dette reelt?

Men anyways, Bravida kommer i morgen og kobler om sentralen slik at jeg får meg ADSL med fin hastighet.

Hadde ikke UPC vært så i bakevja mht pris og hastighet, ville jeg holdt meg til de.

Men har i alle fall vært en fornøyd kunde, sånn mht stabilitet osv.

Lenke til kommentar
Eller bare skaffe seg sdsl :) (for de som er kresne på responstid)

Nja.. eneste ulempen er vell at en må se langt etter noen store oppgraderinger her? Har selv 2Mbit SDSL og er helt enig at det er supert, men hører om masse som skjer på ADSL fronten, men veldig lite på SDSL (vet en kan ha 4Mbit om en bruker enda flere kopper par).

Mener å ha lest (på bredbåndsfabrikken i sverige som allerede leverer adsl2) at det beste de kan levere der er 24Mbit ned og 1 opp - litt for stor ulikhet synes da jeg, men.....

Lenke til kommentar
Ser at enkelte snakket om Bluecom tilbud på 3000/640 linje til ca 550-600 kr mnd.

Det ser jeg ikke på siden til Bluecom. Er dette reelt?

Ja det er riktig det, det er kampanjespriser for de nye sentralene som de har lagd. Og derfor er det også bare på noen steder du får det til de prisene. Sjekk HER.

Lenke til kommentar

Finnes det noen sikre steder for å sjekke hastigheten?

Har sjekka hos Itavisen og dinside : 1097 ned på begge , men 175 opp (??) hos dinside ( itavisen tester bare ned....) :mad:

Btw, jeg bor i Oslo og har chello classic !! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...