goggen Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hva slags USB kabel er det som i såfall brukes? Er det en "vanlig" kabel med mini-usb kontakt i den ene enden (til modemet) og vanlig usb-kontakt i den andre (tip pc)? Må man installere noe spesielt program på pc'en for å få komme på nett via USB? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg må skifte modemet i dag jeg, i følge det skrivet jeg fikk...jaja, da blir jeg nok borte i noen timer Ha det Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hva slags USB kabel er det som i såfall brukes? Er det en "vanlig" kabel med mini-usb kontakt i den ene enden (til modemet) og vanlig usb-kontakt i den andre (tip pc)? Må man installere noe spesielt program på pc'en for å få komme på nett via USB? Jepp den går fra Liten > vanlig trur kanskje du må bruke cden for å få den til og funke. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Snakka med UPC nettopp. Han sa at mest sannsynlig ville Chello Plus brukerne få 2 mbit linje i løpet av sommeren. Jeg prøvde det nye modemet, men det fungerer ikke før 30.6 (på onsdag) i Asker. Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Snakka med UPC nettopp. Han sa at mest sannsynlig ville Chello Plus brukerne få 2 mbit linje i løpet av sommeren. Jeg prøvde det nye modemet, men det fungerer ikke før 30.6 (på onsdag) i Asker. hmmmfm#@£4 ja det er for dårlig om uploaden holder seg like dårlig..... NGT.... 2400/640 fra august om du har rett...... Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Snakka med UPC nettopp. Han sa at mest sannsynlig ville Chello Plus brukerne få 2 mbit linje i løpet av sommeren. Jeg prøvde det nye modemet, men det fungerer ikke før 30.6 (på onsdag) i Asker. um 2mbit bare.. tenker på å bytte til noe annet jeg nå altså.. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Tror kanskje det er lurt å sitte litt på gjerdet nå. Med ADSL2 og ADSL+ som snart kommer så blir det sikkert Billigere og raskere internett, så jeg ville hvertfall ikke ha bunnet meg til et interentt abbonement. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Gleder meg til UDSL kommet jeg (200mbit ). Lite sannsynlig at det kommet med det første Lenke til kommentar
joschram Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Enig med andesam her. IKKE bind deg opp i 1 år eller 2 akkurat nå. Det kommer garantert en rekke bra tilbud i løpet av høsten. Jeg selv har UPC og har hatt det i noen år nå. Meget stabilt og greit, men savner selvfølgelig litt hastighet når man ser hva konkurrenter har nå. Gir UPC et par måneder på seg til å komme med bedre hastigheter. Hvis de ikke har klart å gjøre noe i løpet av sommeren blir det bytting til en annen leverandør. Johannes Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Eller bare skaffe seg sdsl (for de som er kresne på responstid) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Gleder meg til UDSL kommet jeg (200mbit ). Lite sannsynlig at det kommet med det første Er ikke det sånn at man må bo 10 meter fra sentralen eller noe sånn for at det skal gå så fort? joschram: jeg har også upc internett. Hvis ikke di har oppgradert innen høsten så ryker det nok her også. Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Tror kanskje det er lurt å sitte litt på gjerdet nå. Med ADSL2 og ADSL+ som snart kommer så blir det sikkert Billigere og raskere internett, så jeg ville hvertfall ikke ha bunnet meg til et interentt abbonement. Skrev til NGT angående det der. Ville vite politikken vedr. gamle kunder når det ble oppgradering til ADSL2. Ville ikke bestille ADSL hos dem hvis jeg måtte binde meg og ikke nyte godt av ny teknologi fra høsten (er vel bare drøm det men.... alikevel..neste år er vel sikkert mer realistisk...) Fikk til svar: --------------------------------------- Hei! Det vil bli et mellomlegg, mindre enn nyetablering av ADSL2. Akkurat hvort stort/lite er ikke bestemt. -------------------------------------- Det holder for meg egentlig. Registrerer at NGT er de som pusher i front, så jeg tror det er relativt safe å være kunde der, dessuten skal jeg bruke den mailen for det den er verdt. 2 mbit fra UPC for den prisen jeg gir nå er rett og slett for dårlig, men UPC har vel aldri vært i front på hastighet heller. Ellers er jeg fornøyd med stabilitet og kundeservice faktisk. Skal gjerne forbli kunde, men savner info og "hemmeligholderiet" stinker. Virker som de kjøper seg tid bare. Slipper snart opp for sterke argumenter for å forbli kunde. Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg hadde upc (abbonnementet gikk ut nå nettopp) i Haugesund og anbefaler ikke upc chello til noen. Jeg hadde chello+, nedlastingshastigheten var rett, men til gaming (cs) så nytter det ikke + at det er ALFTOR ustabilt, hele upc med tv og alt detter ned opptill flere ganger i uken. Hilsen upc-IKKEfan Lenke til kommentar
andesam Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Har ikke noen negative erfaringer med upc kabel tv. Men internetten er litt dårlig. Linja har en periode vært veldig ustabil, men det har di filsa nå. Men i spill er det høy ping (rundt 60 på di norsk bfv serverne). Lenke til kommentar
Dag_Rune Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg vet ikke om upc får brukt sine enda men jeg vet (i og med at jeg jobber på canal digital) at det går ann med å koble på begge med terayon-modem hvis det er samme terayon-modem'ene som UPC bruker da riktignok... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Har UPC/Chello Plus med 1024/256 og er godt fornøyd - har aldri hatt nedetid å snakke om hverken her jeg bor nå eller i den forrige leiligheten. (Begge i Oslo). MEN forholdet pris/ytelse begynner å bli dårlig nå som flere av konkurrentene har skrudd opp hastigheten. Kr. 499,- for 1Mbit er dyrt i dagens marked, så hvis UPC ikke gjør noe av betydning med enten pris (= 350,- eller lavere for 1Mbit) eller hastighet (=2Mbit for samme pris som jeg gir idag) i løpet av sommeren så blir det nok bytte fra høsten av for meg. Endret 1. juli 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Har UPC/Chello Plus med 1024/256 og er godt fornøyd - har aldri hatt nedetid å snakke om hverken her jeg bor nå eller i den forrige leiligheten. (Begge i Oslo). Jeg har heller ikke hatt no særlige downtime-opplevelser med Chello Plus, men det tok 1 helt år før de fikk fingern ut av rompa og gav oss bredbåndet vi hadde bestilt. Kundeservicen deres har heldigvis blitt mye bedre nå... EDIT: Bytta forresten til det nye modemet nå, og det fungerer perfekt (får faktisk litt over 1024 ) Endret 1. juli 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Har akkurat sagt opp UPC linja mi til fordel for bluecom. UPC er utrolig trege til å tilpasse seg markedet. Siste de økte hastigheten tok det rundt 6mnd før alle var oppgradert. Selv om de oppgradere igjen nå vil de om 1 år igjen være håpløst langt bak markedlederne på bredbånd. No more UPC, and btw, 256kbit upload sucks. Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Er enig at hastigheten ikke er på topp men kundeservicen ligger nedi gata så der kan jeg bare stikke ned å klage så mye jeg vill Har heller allderig hatt no nedetid. Har bare hatt abenomanget siden litt etter jul da... UPC : OPPGRADER ELLER SÅ BLIR DET NY ISP PÅ MEG TIL HØSTEN ! Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Opplevd at de har satt opp ca 200 kbps her borte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå