Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC dobler hastigheten...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har skrevet til UPC der jeg ber om konkret svar og ikke bare "vi kommer med raskere internett over sommeren". Vil vite når og hvilke hastigheter det er snakk om. Hører jeg ikke noe innen utgangen av juni sier jeg opp 30.06.04 og får da NGT(2400/640) eller Bluecom(3000/640) fra 1.8.04 for samme ca pris som 1024/384. Dritt lei svadaprat og "god dag mann økseskaft".De henger alltid etter alle andre og kunne godt fulgt litt bedre med. Selv Telenor er jo bedre!

Så litt på UPC hastighetene i Nederland og mulig det er en forsmak på hva som kommer?

1) Starter: 128/64 til 14.95€ ca 125 kr

2) Easy : 400/128 22.95€ ca 190 kr

3) Light! : 1024/256 32.95€ ca 275 kr (Light er vel mer passende navn enn pluss!)

4) Classic: 2569/384 49,95€ ca 375 kr

5) Pluss : 4608/512 79.95€ ca 665 kr

Er i alle fall en mer fair prising i forhold til hva man får.

Endret av drvcd
Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe å hente på å vente på UPC. Husker hvor lang tid det tok før den forrige hastighetsøkningen ble iverksatt.

UPC har helt klart ikke som strategi å være først og best.

Angrer ikke et sekund på at jeg i vår byttet til NGT og nå har 1700/512 til kr 398,- (studentrabatt).

Lenke til kommentar

Begynner også å lure på om de allerede har satt opp hastigheten... sist gang de satte opp hastigheten fra chello classic var fra 512 kb/s til 768 kb/s .... Har selv chello Classic og har målt hastigheten på ulike internettsider.. og får opp 1058 kb/s når det gjelder ned-hastigheten får jeg omtrent 240 kb/s ... så.. må jo være en økning i hastigheten.. men nyter den jeg :p

Lenke til kommentar

Fikk nå svar i dag, men er litt ullent.

-----------------------------------------------------------------

Vi kan dessverre ikke oppgi hvornår vi oppgraderer, men jeg garanterer deg

at det er rett rundt hjørnet. Vi håper du holder ut litt til så kommer vi

med et veldig gunstig tilbud veldig snart

-----------------------------------------------------------------

hmmm...... det bør være bra......

Lenke til kommentar
Interessant. Men det spørs når det skjer da. Begynner å bli lei

UPC/chello lanserer 8 Mbit for SEK 439,- pr mnd i Sverige. Pressemelding fra UPC:

http://www.upc.se/upc/040621.php

Abonnementet heter 'chello Ultra', og lanseres i Sverige i september. Er det muligens dette abonnementet UPC skal lansere i Norge i sommer??? Noen som har hørt noe mer fra UPC???

- gumbie

Lenke til kommentar
Abonnementet heter 'chello Ultra', og lanseres i Sverige i september. Er det muligens dette abonnementet UPC skal lansere i Norge i sommer??? Noen som har hørt noe mer fra UPC???

Håper VIRKELIG det kommer til Norge også. Må nesten sende en mail til chello og spørre nå... (skal poste her hvis (når) jeg får noe svar).

8mbit til godt under 500 er jo bare NICE!

Lenke til kommentar

Hmmm....men er ikke UPC ganske sære i villkårene sine? Mener å ha hørt at man ikke får nyte godt av slike endringer dersom man er under bindingstid (feks. etter å ha hoppet på sommerkampanjen med fri etablering). Stemmer dette? Noen Chello-abb som har villkårene og kan svare?

Lenke til kommentar
Jeg fikk henta meg det nye modemet i dag. så fikk jeg se at du kan plugge in en USB kablel på den som fulgte med.. hva er denne for tru?

Å bruke nettverkskabelen er en bedre løsning i hvert fall i følge min erfaring med terayon-modemene, Hører at enkelte har klart å bruke 2 pc'er samtidig også slik at en bruker usb-tilkoblingen og en annen bruker LAN-porten....

Lenke til kommentar

Å bruke nettverkskabelen er en bedre løsning i hvert fall i følge min erfaring med terayon-modemene, Hører at enkelte har klart å bruke 2 pc'er samtidig også slik at en bruker usb-tilkoblingen og en annen bruker LAN-porten....

Ok så det er ikke en must og ha den tilkobla.

Er et Motorola modem for dem som lurer på det

Lenke til kommentar

Stemmer det :D

Litt rart at UPC hevder at man MÅ ha nettverks-kort for å komme seg på nett. Har hatt den gamle type modemet (blå farget) og nå har jeg en Motorola. Kan gå på nettet via USB med begge. Selv med 2 forskjellige PC´er samtidig. :D:D

Lenke til kommentar

Stemmer det :D

Litt rart at UPC hevder at man MÅ ha nettverks-kort for å komme seg på nett. Har hatt den gamle type modemet (blå farget) og nå har jeg en Motorola. Kan gå på nettet via USB med begge. Selv med 2 forskjellige PC´er samtidig. :D:D

Får du brukt ditt allerede?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...