gumbie Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 En kamerat av meg har Chello internett. Han snakket med en hos UPC kundeservice i går, og han fortalte at UPC vil øke hastigheten til 2056/??? i løpet av sommeren med uforandret pris. Han visste ikke noe om endret hastighet opp. De kommer visstnok også med et symmetrisk tilbud på linje med CD. Får snart Telenor ADSL, og har et lite tips til dere som vil spare penger. Meld deg inn i boligsamvirke så får du 10% rabatt og alltid fri etablering. Du behøver ikke bo i et borettslag. Jeg meldte meg inn i Drammen boligbyggelag, og det koster hundre kroner i året(valgte det fordi det var billigst). Link til boligsamvirket her: http://www.bs.no/include/default_template....rticle&Key=5036 Som ikke boende medlem får jeg i tillegg 10-15% rabatt på telefoni (og internett???). Hun jeg snakket med hos medlemsservice sa at rabatten også ble trukket av på ADSL-prisen, men at denne avtalen hadde vært suspendert fra i fjor av Post- og teletilsynet, men at den nå var godkjent av Samferdeselsdepartementet. Det er 20-25% rabatt om du bor i et borettslag. En god helg til alle sammen! - gumbie PS. UPC har inngått en avtale med OBOS som innebærer at du får både telefoni og internett for 299,- kroner i måneden. Bare 128/128 riktignok. Men om du bare surfer, betaler regninger, sender e-post og sånt så holder jo det. Gunstig for folk som bor i et borettslag tilknyttet OBOS. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Får håpe du har rett Bare det gjelder for classic også da Lenke til kommentar
mintman Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg fikk et brev i Posten her om dagen som sa at førstkommende uke så vil UPC komme med et nytt kabelmodem til meg(Oslo). Kan dette har noe med det å gjøre? Jeg sendte også en forespørsel ang. dette til UPC(31.03.2003) siden veldig mange andre leverandører endrer priser/øker hastigeheten. Her er svaret jeg fikk: Hei! UPC ønsker å være den ledende bredbåndsleverandøren på markedet til et hvert tidspunkt. For å kunne gjøre dette må det alltid vurderes å endre på eksisterende pakker slik at kundene for den hastigheten de har behov for. Det har ikke blitt bestemt noen hastighetsøkning per dagsdato, men informasjon vil komme fortløpende når dette blir lansert. Vennlig hilsen UPC Kundesenter Lenke til kommentar
gumbie Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg fikk et brev i Posten her om dagen som sa at førstkommende uke så vil UPC komme med et nytt kabelmodem til meg(Oslo). Kan dette har noe med det å gjøre? Jeg sendte også en forespørsel ang. dette til UPC(31.03.2003) siden veldig mange andre leverandører endrer priser/øker hastigeheten. Her er svaret jeg fikk: Hei! UPC ønsker å være den ledende bredbåndsleverandøren på markedet til et hvert tidspunkt. For å kunne gjøre dette må det alltid vurderes å endre på eksisterende pakker slik at kundene for den hastigheten de har behov for. Det har ikke blitt bestemt noen hastighetsøkning per dagsdato, men informasjon vil komme fortløpende når dette blir lansert. Vennlig hilsen UPC Kundesenter Han i UPC hadde ikke sagt noe om bytte av modem, men siden han sa at sitat: "vi dobler hastigheten i løpet av sommeren", så er det sikkert riktig. UPC kan vel ikke fortsette å selge 1 Mbit/s-linjer til 499 kroner per måned når du får 2 Mbit/s ADSL hos Telenor for 494 kroner pr måned, det siste riktignok med ett års binding da. - gumbie Lenke til kommentar
mintman Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg har skrevet ny mail til UPC nå og bedt dem bekrefte eller avkrefte endring av hastigheten slik at jeg kan vite om jeg skal bytte fra UPC eller ikke. Kommer tilbake til svaret når jeg får det. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Herregud, snakk om å prate rundt grøten og være lite konkrete. Fikk svar nå men fikk ikke noe svar Hei! Det har blitt utsendt brev i forbindelse med bytting av internett-modem. Brevet beskriver alle forholdene i dette byttet, det er viktig at det er noen hjemme på tidspunktet byttet skal skje. UPC ønsker å levere de beste bredbåndstjenestene på markedet til et hvert tidspunkt. For å kunne gjøre dette må det alltid vurderes å endre på eksisterende pakker slik at kundene for den hastigheten de har behov for. Det har ikke blitt bestemt noen hastighetsøkning per dagsdato, men informasjon vil komme fortløpende når dette blir lansert. Vennlig hilsen UPC Kundesenter Hvis noen snakker med UPC og får noe svar så kan de jo si ifra. Lenke til kommentar
joschram Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg snakket med UPC akkurat nå. De har planer om økning av hastighet. Han jeg snakket med visste ikke hvor stor økning det var snakk om. Endringene skulle komme i løpet av ikke så lang tid sa han. Det manglet bare litt papirarbeid ifølge ham. Hvis du vil ha svar fra UPC er det bedre å ringe de som jobber på salg siden de sier at det kommer høyere hastighet for å få nye kunder :-) De på internett-support vet ingenting (eller har fått beskjed om å ikke si noe). Johannes Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Får vente litt å se da... har UPC og er ikke fornøyd med hastigheten på produktet. Er fornøyd med stabiliteten, men føler jeg ikke får det jeg betaler for. Har en 1028/384 linje til 548 , men får aldri mer enn snaue 100 KB/s =ca 800kbit download. Har irritert meg og vurderer fortløpende å bytte, men får drøye litt og se nå da.Dessuten ser det ut til at ADSL2 dukker opp over sommeren......... Takk for info. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Vel UPC var for treige for min del og mister meg som kunde 18 juni når jeg får 2,5 Mbit med 640 ut fra Firstmile. Hadde tullingene fulgt med i timen og faktisk tilbudt meg raskere linje selv om det hadde kosta mer litt tidligere i år så hadde jeg vurdert å beholde dem. Synd at de ikke tar signalene litt før med hensyn til hva brukerne vil ha... Det er flere som har gjort som meg. Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har selv UPC og en avdeling ligger like nedi veien min. Kan stikke ned i dag og høre med dem Kan vel få presset ut noen svar... Poster senere på kvelden. Ps. Godt nytt Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 For håpe det er sant! Endelig.. Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Var nede på UPC i dag. Da jeg spurte karen i skranken angående hastighetsløft sa han at han kun fåreløbig hadde hørt rykter. Jeg prøvde å spørre litt mer og han sa at de i så fall kom til å doble hastigheten engang i sommer, uten å si noen dato. Han sa også at dette kun kom til å gjelde folk med chello pluss abonement. Jeg nevnte at jeg hadde hørt noe om at hastigheten skulle dobles, og lurte på om dette både var upload og download? Han sa at doblingen i hastighet i alle fall kom til å bety download hastigheten og uploaden viste han ikke noe om. Noen på forumet sa også noe om at de hadde fått nytt adsl modem og lurte på om det kunne ha noe med hastighetsøkning å gjøre. Mannen i skranken mente i alle fall at det ikke hadde noe med hastighetsøkning å gjøre men heller noe med at man hadde et gammelt modem som trengte til å bli oppgradert får å følge teknologien. Vet ikke helt hvordan det siste skal tolkes... Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Gjenstår å se om det er en "papirlansering". Jeg merket minimal økning i ned hastigheter da de økte fra 768 til 1024 kbit, men er villig til å gi UPC en sjanse til før jeg evt bytter leverandør.Er som sagt fornøyd med stabiliteten, og skyr alt som har med Telenor å gjøre, så jeg håper UPC gjør noe riktig denne gang. Lenke til kommentar
Tom J Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Tja .. jeg fikk brev i dag om at nytt kabelmodem vil bli levert på døra, og jaggu kom det en budbil med det nye nå for et par timer siden. Det gikk jo kjapt. I brevet som fulgte med står det at det må byttes for å oppnå en enda bedre bredbåndstjeneste. Så får vi håpe da at det innebærer også hastighet Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) vil de oppgradere Classic også? fra 768 til 1024? eventuelt 1536 edit.. leste mer nå vil ha mere fart vil ha mere fart vil ha mere fart Endret 7. juni 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 vil de oppgradere Classic også? fra 768 til 1024? eventuelt 1536 edit.. leste mer nå vil ha mere fart vil ha mere fart vil ha mere fart Jepp, spessielt uploaden på classic er elendig Lenke til kommentar
mintman Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Har ikke fått noe mer fornuftig svar fra UPC. Dette var det siste: --------- Hei! Viser til henvendelse mottatt per epost. Jeg har dessverre ikke muligheten til å utgi noen informasjon vedrørende endringer på priser/hastigheter som ikke har blitt utgitt tidligere. Informasjonen vil komme fortløpende når dette blir aktuelt. Vennlig hilsen UPC Kundesenter ---------- Kanskje vi skulle starte en underskriftskampanje? Lei av å vente, og vurderer nå seriøst å bytte hvis UPC skal være så sinnsykt arrogante. Endret 8. juni 2004 av gstavdal Lenke til kommentar
Tom J Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Kom hjem i dag og der står Terayon modemet og blinker raskt med 4 røde lamper .. i følge brevet som fulgte med det nye modemet skulle de kutte signalene til det gamle modemet den 28 juni. Ringte support og fikk beskjed at jeg måtte koble opp det nye og det har jeg gjort. Er oppe og går nå, hastigheten er den samme, men jeg får ta en test innimellom og sjekke Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Noen som har hørt noe nytt fram chello? Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Noen som har hørt noe nytt fram chello? Ikke noe konkret, men hentet Motorola modemet mitt i går og spurte. Fikk til svar at de kom med flere hastighetsendringer i sommer uten noe mer konkret enn det. Kanskje vi må lage en kollektiv oppsigelsesliste om de ikke kan gi mer info ASAP? Lei av tregheten i UPC systemet og "hemmligholderiet", men mulig de venter og ser hva de må tilby for å beholde/få kunder. de mister i alle fall meg om de ikke har gjort/sagt noe innen utgangen av juni. Er utrolig forøvrig fristende å høre med Blucom om jeg kan få 3000/640 for 599 NOK ink!! fri etablering NÅ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå