Tfosheim Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 VIA med DRM-kapabel ITX VIA har annonsert en ny miniITX-plattform med innebygd C3-prosessor på 1,3 GHz - og for første gang skryter selskapet av DRM-funksjonene i PadLock-systemet deres. Les artikkelen her Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jaja, min evt. neste Mini-ITX blir ikke denne. Skummelt... Lenke til kommentar
Amstel Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg kommer til å unngå DRM så langt som mulig! Overvåking som er værre en Windows Update jo.! Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Da begynner det så smått å komme... Men blir ikke dette satt skikkelig i bruk før Longhorn er her, eller tar jeg feil her? Hva vil denne CPU'en gjøre? Nekte folk å spille av noen WMA filer i media playern (pr. i dag)? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Liker ikke tanken på DRM jeg heller. Det siste jeg var borti, var at jeg ikke kunne sende bilder fra mobilen. Kommer bare at bildet er DRM-beskyttet og at det ikke kan sendes. Dette er ansiktet på utviklerne av DRM: Og dette er oss forbrukere: Post 900 Wuhu! Endret 28. mai 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Dette er ansiktet på utviklerne av DRM: Og dette er oss forbrukere: Se på sperrer som en utfordring, er det crackere gjør Har selv ikke så veldig lyst til et DRM-beskyttet system men skulle jeg engang falle for fristelsen til å piratkopiere noe (når jeg engang i fremtiden kanskje har et DRM-system) så tror jeg ikke akkurat at DRM kommer til å stoppe meg. Nesten alle andre kopisperrer jeg har sett har jeg også sette en "crack" til før det faktiske, sperrede produktet overhode er på markedet De som kommer til å sitte igjen med skjegget i postkassa er de utviklere som tror DRM kommer til å løse alle problemer med piratkopiering... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 DRM er ikke et problem så lenge en ikke er en storbruker av DRM beskyttet materiale, noe jeg aldri har brukt i det heletatt, så ser ikke på det som et problem. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg kommer til å unngå DRM så langt som mulig! Overvåking som er værre en Windows Update jo.! Windows Update er ikke overvåkning... Alle burde vært tvingne til å kjøre det, så hadde vi ikke hatt like store virusproblemer, da de fleste sikkerhetshull hadde blitt tettet før noen idioter laget et virus Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Synes ikke dette er noe greit av VIA, håper ikke dette ødelegger for og legge inn frie operativsystemer og annen fri programvare. Har en Via EPIA m10000 som jeg har installert Freevo på, når den skal oppgraderes om noen år bør ikke DRM stoppe meg. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Samfunnet blir dessverre mer og mer "Storebror ser deg", noe som er veldig synd.. I USA er det værst, det kommer så smått i Europa nå også, men håper vi blir en motpol.. Lenke til kommentar
smjhans Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Synes dette DRM tullet har gått for langt. Må vel kunne velge å gjøre hva en vil med noe en har kjøpt og betalt for. Er jo dette svineriet i mobilen min til og med. Har flere ringetoner som jeg har betalt for som er helt låst til telefonen jeg har. Får ikke sikkerhetskopiert noe av det engang til mitt eget bruk. Har mista mye innhold før pga reparasjoner ol. DRM= Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hey, dette er genialt da, afaik er det bare en hardware AES engine og random number generator som er på CPU'en. VIA C5P Nehemiah core processors integrate the powerful VIA Padlock Advanced Cryptography Engine (ACE) that can encrypt or decrypt data at a sustained rate of 12.8 Gb/s. THE VPN dings Eller NAS med syk kryptering, uten å belaste CPU'en. Litt padlock/AES info Enda mer info, litt dypere Denne dingsen har MULIGHETER, iallefall for de paranoide blant oss Lenke til kommentar
Zephh Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Noen som vet når disse kortene er i salg i butikken? (Chipset 400 kort) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå