Gå til innhold

Redd filene du har slettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir litt feil å si at noen versjoner av Ontrack EasyRecovery er gratis.

Demoversjonen er gratis, ja, men selv om det ser ut som den er helt funksjonell, kan man ikke gjøre selve gjenopprettingen av filene.

Men man får sett hva som kan fås tilbake, og det er veldig nytttig.

 

EasyRecovery har jeg brukt noen ganger selv, og selv med en IBM-harddisk som hadde fysisk ødelagte sektorer og denne ekle tikkelyden, greide EasyRec å gjenopprette svært mange filer. Programmet koster litt mer enn de andre, men jeg tror dette er siste stopp før Ibas.

 

Ellers kan man jo nevne noen flere alternativer:

 

O&O UnErase

Executive Software Undelete

 

Disse har også gratis demoversjoner som fungerer på samme måte som EasyRecovery.

 

Vi i CBK skaffer alle disse tre programmene.

www.cbk.no

 

Mvh

CBK

Endret av CBK Comm. AS
Lenke til kommentar

For tre-fire dager siden ble jeg hyret til å fikse min brors pc, en Dell 2,4 ghz som oppførte seg som en 486, fullstendig infisert av virus og spyware. Løsningen var enkel: formattering og reinstallasjon. Det som derimot gjorde situasjonen litt komplisert, var at jeg glemte å ta backup av fotoalbumet hans, bestående av omtrent 1000 .jpg'er... :blush: . Har prøvd Getdataback og Easy Recovery....men gitt, intet resultat..

 

Dersom noen har erfaringer med liknende opplegg, og kan anbefale noen programmer eller metoder, så kan det jo hende at broderen toner ned hevntankene sine litt... Hjelp! :cry:

 

 

edit: Ehem...jeg burde kanskje lese artikkelen litt grundigere. Det ramses opp en mengde tredjepartprogrammer der som jeg nok burde prøvd før jeg postet innlegget..

Endret av kns
Lenke til kommentar
For tre-fire dager siden ble jeg hyret til å fikse min brors pc, en Dell 2,4 ghz som oppførte seg som en 486, fullstendig infisert av virus og spyware. Løsningen var enkel: formattering og reinstallasjon. Det som derimot gjorde situasjonen litt komplisert, var at jeg glemte å ta backup av fotoalbumet hans, bestående av omtrent 1000 .jpg'er... :blush: . Har prøvd Getdataback og Easy Recovery....men gitt, intet resultat..

 

Dersom noen har erfaringer med liknende opplegg, og kan anbefale noen programmer eller metoder, så kan det jo hende at broderen toner ned hevntankene sine litt... Hjelp!  :cry:

 

 

edit: Ehem...jeg burde kanskje lese artikkelen litt grundigere. Det ramses opp en mengde tredjepartprogrammer der som jeg nok burde prøvd før jeg postet innlegget..

Dersom fotoalbumet har ligget på samme partisjon som XP og du har reformatert partisjonen(kommer litt an på hvordan) kan du nok slite hardt og lenge med å få bildene tilbake. En av årsakene er at XP bruker ganske myhe av disken under install til midlertidige filer, dvs store deler av partisjonen nok er overskrevet allerede. De fleste slike programmene får problemer med å lese fra disker/partisjoner som er reformaterte(tror ikke NTFS gjør saken bedre). Dog kan du jo prøve; andre tips er å prøve unformat som er en DOS versjon av filoppretting er innebygget i DOS(tror ikke det funker i winXP, men kun i win9x og med FAT). XP varianten er vel "recover" som du kan bruke i ledetekst, dersom du søker i help funksjonen i XP finner du mer om denne evnt "help recover".

 

Broren din kan vel bare skylde på seg selv, så du kan bare sende han ut med kameraet og ta 1000 nye bilder :) Tross alt ikke din feil at han fyller opp PCen med dritt og ikke husker å ta backup av saker og ting.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Takk for svar! Kan jo prøve den integrerte recover/unformat-funksjonen, men du har sikkert rett...sjansen er antakeligvis liten for at bildene vil kunne reddes. Forøvrig tror jeg nok at jeg vil slite med å få overbevist broderen om at feilen ligger på hans side, men jeg kan jo prøve...hehe... ;)

Lenke til kommentar
For tre-fire dager siden ble jeg hyret til å fikse min brors pc, en Dell 2,4 ghz som oppførte seg som en 486, fullstendig infisert av virus og spyware. Løsningen var enkel: formattering og reinstallasjon. Det som derimot gjorde situasjonen litt komplisert, var at jeg glemte å ta backup av fotoalbumet hans, bestående av omtrent 1000 .jpg'er... :blush: . Har prøvd Getdataback og Easy Recovery....men gitt, intet resultat..

 

Dersom noen har erfaringer med liknende opplegg, og kan anbefale noen programmer eller metoder, så kan det jo hende at broderen toner ned hevntankene sine litt... Hjelp! :cry:

 

 

edit: Ehem...jeg burde kanskje lese artikkelen litt grundigere. Det ramses opp en mengde tredjepartprogrammer der som jeg nok burde prøvd før jeg postet innlegget..

Den enkle løsningen er å bruke Adaware OG Spybot...

 

Men uansett. Så lenge du spurte han om det var noe som skulle taes backup av, så har du ditt på det tørre...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...