Shotherra Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg har nettop fått en WD 80Gb igjen på garrantien. Jeg har nå en WD 80 og WD 160Gb. Problemet er det at windows har satt satt min 80Gb til å være HD F: og 160Gb til å være C: (2 cd-rom som er D: og E:) Windows er installert på 80Gb som windows gir betegnelsen F: Hardiskene er kodet rett, Biosen finner 80Gb som master og 160Gb som slave. Prøver jeg å starte opp med bare 80GB så finner bios ikke HD engang, klarer heller ikke å starte opp. Men funker fint når begge HD er koblet til. (det finnes ikke windows på 160Gb) Hvordan kan jeg bytte om på de slik at 80Gb blir C: og 160Gb blir F:? Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 du kan jo prøve dette , skriv diskmgmt.msc i run , der kan du bytte drive letters ved å høyre klikke på de forskjellige "diskene" , mulig du må disable "disken" som har "drive" bokstaven du skal bruke. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 du kan jo prøve dette , skriv diskmgmt.msc i run , der kan du bytte drive letters ved å høyre klikke på de forskjellige "diskene" , mulig du må disable "disken" som har "drive" bokstaven du skal bruke. OK, så hvis jeg har forstått det rett så må jeg skrive diskmgmt.msc i run, og evnt disable den disken som har har den bokstaven jeg skal bruke..? Kan jeg ikke bare gi den hardisken en annen bokstav da? Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg begynte å lure litt selv så jeg måtte bare prøve. Det virker ikke som Disk Management kan sette ny "drive letter" på system partisjonen/disken. Tror du må instalere windows på nytt hvis du skal ha windows på c:. Mulig det finnes noen andre programmer? Det vil vel antakelig bli kluss med programmer med tanke på bokstav byttet om det hadde latt seg gjøre. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg begynte å lure litt selv så jeg måtte bare prøve. Det virker ikke som Disk Management kan sette ny "drive letter" på system partisjonen/disken. Tror du må instalere windows på nytt hvis du skal ha windows på c:. Mulig det finnes noen andre programmer? Det vil vel antakelig bli kluss med programmer med tanke på bokstav byttet om det hadde latt seg gjøre. Installerte windows på nytt slik at alt ble fikset, men nå har je dobbelt opp av windows under oppstarten, der kan jeg velge å starte winXp og WinXp. Velger jeg den øverste tar det evigheter før WinXp starter seg opp og låser seg.. men velger jeg nummer 2 går alt knirkefritt... Hva må jeg gjøre for å fjerne den øverste? Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Du endrer boot.ini (som du finner direkte i systemroot (c:)), bare fjern den du ikke liker. Husk å fjerne rett. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Du endrer boot.ini (som du finner direkte i systemroot (c:)), bare fjern den du ikke liker. Husk å fjerne rett. Takker så mye. Skal se på det nå.... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Men hvilken av disse skal jeg da og hva skal jeg fjerne ..? Det er den øverste i boot`en som ikke stemmer... [boot loader] timeout=30 default=signature(23752374)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] signature(23752374)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kan jo låse stasjons bokstavene i kontrollpanel -> Administrative tools -> Computer managment -> Disc managment Gå på de forskjellige harddiskene og gi dem fastlåste stasjonsbokstaver (Drive letter) Dette er i win XP men tror Win 2000 også har det, gåt utfra at du har XP Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Kan jo låse stasjons bokstavene i kontrollpanel -> Administrative tools -> Computer managment -> Disc managment Gå på de forskjellige harddiskene og gi dem fastlåste stasjonsbokstaver (Drive letter) Dette er i win XP men tror Win 2000 også har det, gåt utfra at du har XP Jeg har løst det problemet, men nå er det et nytt problem som jeg har... SKal prøve meg litt fram på å endre boot.ini filen.. Tar en kopi først... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Sier bare en ting : PowerQuest Partition Magic Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Sier bare en ting : PowerQuest Partition Magic Skjønte ikke det helt, jeg... Men har fått fikset det opp nå... Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Sier bare en ting : PowerQuest Partition Magic PowerQuest BLACK Magic Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvor under Disk Managment kan du låse Drive letters?? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Hvor under Disk Managment kan du låse Drive letters?? Aner ikke jeg Du får bare lete gjennom.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå