Gå til innhold

NVidia 6800, hva slags psu?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge ny pc i juli (feriepenger og skatt :dribble:) og går for nvidia 6800. Så en ultra "golden sample" fra Gainward til ca. 5000.

Et eller annet sted har jeg lest at den trenger mye strøm...stemmer dette? I så fall, hva kraftig psu trenger jeg? Resten av pc'n ser du her.

Håper på svar, har prøvd i en annen tråd uten hell. Kjedelig å ende opp med utilstrekkelig psu!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microplex har mange gode PSU'er. Du bør kanskje vurdere Mist sine 480W og 550W's PSU'er. Kvalitetsforsyninger. De er dog litt dyre. Fortron and source har også noen meget sterke PSU'er der, som ofte leverer mer enn de sier.

Skal du ha PSU er det ganske åpenbart at du får det du betaler for. For all del ikke kjøp deg en Q-tec hvis du skal ha det siste av komponenter, da de slettes ikke holder mål.

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg 480W forsyningen til Mist. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd! Denne strømforsyningen er kansje litt dyr, men den skal greie å kjøre GF6800U uten noe problem.

Når det gjelder det systemet ditt (ikke det at jeg har så mye med det), ville det ikke vært lurere å gå for et Athlon 64 system, når du først skal bruke så mange penger på ny PC?

Lenke til kommentar

Når det gjelder det systemet ditt (ikke det at jeg har så mye med det), ville det ikke vært lurere å gå for et Athlon 64 system, når du først skal bruke så mange penger på ny PC?

Ikke når han har tenkt til å bruke den til multimedia.

Lenke til kommentar

Joda, ingen dum tanke med athlon 64, men jeg skal begynne på et multimedia/it-relatert studium, og skal bruke den mye til 3d grafikk. Da er jo ordet på gata at intel ruler...så jeg får høre på ekspertene. Ellers takk for alle forslag! :thumbup:

Lenke til kommentar

Multimedia er jo hovedargumenetet til A64, så skjønner ikke hva du mener her.

Lenke til kommentar

Åhå?

Tror det er spill o.l. som var A64's sterke siden, og enkoding/dekoding/multimedia som er P4's sterke side ;)

Helt riktig det Dollar, og til trådstarter: Med 3.0G mener jeg 3 Gigahertz ;)

Lenke til kommentar

Åhå?

Tror det er spill o.l. som var A64's sterke siden, og enkoding/dekoding/multimedia som er P4's sterke side ;)

Helt korrekt, Dollar. Den høye frekvensen til P4 samt båndbredden hjelper bra på i multimediesammenheng.

Lenke til kommentar

Åhå?

Nå går vell spill under multimedia?! Enkoding/dekoding er muligens p4 sterkere enn A64 på, mulig dette forspranget er tettet med 1GHZ HT?

Om man investerer 5000,- i et skjermkort regner jeg med at det blir mye spilling.

Edit: Leste ikke hvor gutten skulle begynne å studere, hva med Dual Opteron ;)

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Nå går vell spill under multimedia?! Enkoding/dekoding er muligens p4 sterkere enn A64, mulig dette forspranget er tettet med 1GHZ HT?

Spill pleier vel å kalles spill. Multimedia er helst tenkt på som audio/video.

Skal det hele handles i juni ville jeg ventet litt med å bestemme meg, Intel's nye chipsetter med PCI Express kommer ut da (tilsvarende for A64 bør ikke være langt etter) - vent på dem før du bestemmer deg :thumbup:

Offtopic: A64 med 1GHz HT er ikke kommet enda, akkurat som at P4 får 1.07GHz FSB så det er ikke dette noe argument enda. Videre vil dette trolig ikke ha så mye å si uansett, A64's handikap er ikke båndbredden mot resten av systemet uansett og selv med 1GHz HT vil man jo stadig kjøre PC3200 minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...